آموزش طراحی آپارتمان به سبک کلبه ییلاقی

شرکت ماهون چوب قم

خانه ییلاقی معمولا ساختمانی در کنار دریاچه با رودخانه ای بود و چوپانان برای استراحت موقت در آن مکان سکونت می کردند.اما در طول زمان این ساختمان به عنوان محلی دائمی برای زندگی آماده شدند.در این مطلب به راه های تبدیل یک خانه آپارتمانی می پردازیم…..

ابتدا به این نکته توجه داشته باشیدکه برای ساخت بک کلبه روستایی باید از مواد طبیعی استفاده کنید و هیچگاه به دنبال مواد مصنوعی و شبیه به چوب نروید.دراین مقاله به راه های ایجاد یک محیط روستایی و ییلاقی خواهیم پرداخت.

برای ساخت یک کلبه چوب به عنوان مواد اولیه و اصلی در اولویت است و محدودیتی در استفاده از آن وجود ندارد و می توانید هر چیزی را به وسیله ی چوب بسازید با پوشش دهید.هرچه چوب طبیعی تر باشد بهتر است اما در نظر داشته باشید که نظم و ترتیب بسیار مهم است و چینش هر بخش باید در حالی که طبیعی و ناب است , از اصول پیروی کند.مثلا اگر دیواری گچی دارید می توانید آن را با چینش چوب ، پوشش دهید.

یکی دیگراز نشانه های یک خانه ی روستایی ، وجود تیرهای چوبی در سقف می باشد که برای اجرای این سبک وجود سقفی بلند الزامیست تا پس از نصب تیرها خللی در ارتفاع به وجود نیاورد.برای این کار باید در نظرداشته باشید که حداقل ۲٫۸ مترارتفاع زمین تا سقف باشد.

می توانید برای طبیعی تر جلوه دادن دکوراسیون روستیک از سنگهای طبیعی برای پوشش دیوار استفاده کنید که این پوشش برای بخشی از دیوار کفایت می کند.پنل هایی هم در طرح ها و اندازه های مختلف دربازار موجود است.
آموزش,طراحی دکواسیون,به سبک ییلاقی,روستیک,جنگلی,کلبه روستایی,کلبه چوبی,خانه چوبی,دکوراسیون داخلی,
برای ساخت یک کلبه ی روستایی هیچگاه از مبلمان یا میز و صندلی های مدرن استفاده نکنید چون این کار باعث بی نظمی و برهم ریختگی سبک خواهد شد.میز و صندلی های چوبی با پایه های خشن و نتراشیده البته با نشیمنگاه نرم از نشانه های سبک روستیک است.

در مورد رنگبندی باید بدانید که رنگ قهوه ای به عنوان پایه ی رنگ مورد استفاده قرار می گیرد و شما می توانید با اضافه نمودن رنگ سیاه ، آن را تبدیل به شکلاتی و اضافه نمودن رنگ قرمز ، آن را به فندقی تبدیل کنید.طبیعی و براق نبودن رنگ لازمه ی ای سبک است.
ترکیب رنگ در لوازم خانه و دیوار ها می تواند به این صورت باشد که دیوار ها را به رنگ شیری در آورید و لوازم و اثاثیه را به رنگ خاکستری یا خاکستری تیره.

یک عنصر دیگر در خانه هایی به سبک روستیک ، وجود شومینه می باشد که در کنار ایجاد گرمای لذت بخش ، زیبایی منحصر به فردی را به فضا القا می کند.شومینه های می توانند سنگی یا گچی یا فلزی باشند.
لوازم تزئینی مناسب این سبک به شرح زیر است و انتخاب آن می تواند بنا بر سلیقه ی شما صورت پذیرد.
پوست حیوانات,قاب عکس چوبی,غنائم شکار,اسلحه قدیمی,سفال قدیمی,پارچه هاب گلدوزی شده,محصولات جنگلی,پرده های با طرح های شکار و شکارچی,تاج گل و ……
اغلب طراحان به حفظ اصالت در طراحی اعتقاد دارند به عنوان مثال استفاده از پوست حیوانات , خز یا فرش های کلاسیک را لازمه ی طراحی دکوراسیون به این سبک می دانند.
میتوانید از کنده ی درختان خشکیده به جای میز قهوه خوری در کنار مبلمان کلاسیک چوبی خود استفاده کنید.

شما می توانید به عنوان یک طراح , با استفاده از ایده ها و راه هایی که در اختیار شما قرار دادیم، خانه ای روستایی و باب سلیقه ی خودتان بسازید و یا حتی دکوراسیون آپارتمانی که در آن زندگی می کنید را به این سبک تغییر دهید.

www.ichoob.ir-554-19 (1)

www.ichoob.ir-554-8

www.ichoob.ir-554-19

www.ichoob.ir-554-28

www.ichoob.ir-554-31

www.ichoob.ir-554-41

www.ichoob.ir-554-61

www.ichoob.ir-554-51

www.ichoob.ir-554-91

www.ichoob.ir-554-121

www.ichoob.ir-554-101

 

 

 

منبع: www.ichoob.ir

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم