صنایع چوب و ام دی اف ازدار

شرکت ماهون چوب قم

 

دیگر کمتر کسی است که نداند ام دی اف (MDF) چیست و یا اینکه اسمش را نشنیده باشد.تقریباً در هر آشپزخانه ای یافت می گردد و از فرآورده های چوبی پر مصرف به حساب می آید.این محصول دارای مصارف گوناگون است و در ابعاد، طرحها و رنگ های متنوع و با برندهای مختلف در بازار ایران ارائه می گردد.

در یک تقسیم بندی خاص (تعریف شده توسط گروه ازدار) ، ام دی اف به دو صورت عمده زیر مصرف می گردد :

۱- ام دی اف خام : همانطور که از اسمش پیداست عملیات خاصی روی تخت فیبر صورت نمی پذیرد و در ضخامت های مختلف ( در بازار ایران عموماً از ۳ میل گرفته تا ۲۵ میل ) ارائه می گردد.

نکته : خیلی از ام دی اف کاران از در کنار هم قرار دادن ضخامت های مختلف به یک میل خاص میرسندمثلاً از به هم پیوستن دو عدد ۱۶ میل و روکش آنها می توانید به ضخامت ۳۲ میل برسید و برای مصارفی از قبیل صفحه کابینت آشپزخانه بکار می رود.

۲- ام دی اف روکش دار : این روکش ها علاوه بر زیبایی کار در استحکام تخته ام دی اف تاثیر بسزایی دارند و از آن جمله می توان افزایش مقاومت ورق های ام دی اف در مقابل رطوبت، حشرات و حتی آتش اشاره کرد.از مهمتریت روکش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

۲-۱- ملامینه و کاغذی : نظیر LMP، که برای ملامینه کردن ورق نیاز به دستگاه های خاص و طویل می باشد که عملیات روکش در چندین مرحله انجام می پذیرد و عواملی چون دمای پرس، فشار پرس، رطوبت و خود روکش تاثیر بسزایی در کیفیت نهایی محصول دارند.

۲-۲- روکش های ترموپلاست : نظیر روکش های پی وی سی (PVC) و اکریلیک. این نوع روکش کشی با استفاده از وکیوم ممبران انجام می شود و دستگاه های نسبتاً کوچک تری را می طلبد.

۲-۳- روکش چوب: کاربرد در صنایع مبلمان

۲-۴- روکش لمینت : نظیر HPL ، که به آن لمینت تحت فشار بالا می گویند و چون دارای مقاومت بالایی هستند در دکوراسیون بیرون نیز از آن استفاده می گردد و البته گران نیز هستند و دارای انعطاف پذیری کم.

نکته : البته روکش های لترون، های گلاس و غیره نیز یافت می گردد که هر کدام کاربرد خاص خود را دارد.

نکته : اخیراً ام دی اف های با روکش های پارچه مخمل و چرم و همچنین روکش های کاغذی ( بیشتر برای ام دی اف های ۳ میل ) نیز در بازار ایران دیده شده است.

نکته : ما در بازار دنیا و البته ایران ام دی اف های های گلاس UV مواج نیز داریم که اصول تولید آنها بر پایه سی ان سی است.روش کار نیز بدین صورت اسن که موجهای مورد نیاز توسط دستگاه سی ان سی روی ورف ام دی اف خام داده می شود و با استفاده از دستگاه های وکیوم روکش های براق روی آن چسبانده می شود.

نکته : ما اصولاً ورق های ام دی اف را بصورت دو رو روکش شده دیده ایم.ولی ورق های MDF یک رو روکش شده ( به عنوان مثال یکرو ملامینه ) نیز وجود دارد که برای وصارف سی ان سی و وکیوم کاربرد دارد.

نکته : ام دی اف های اکریلیک نیز از مدل های دیگر آن است که می توان در بازار ایران یافت و البته نوعی است جدید که در رنگ ها و سایز های متفاوت ارائه می گردد.
رنگ های ورق های ام دی اف (MDF) :

با توجه به روکش های مختلفی که می توان روی ورق خام ام دی اف سوار کرد می توان گفت که ما با تنوع عظیمی از رنگ ها مواجه هستیم که می تواند با توجه به کاربردهای آن و بسته به سلیقه مشتری انتخاب گردد.

رنگ هایی از قبیل سیاه ، سفید،سفید صابونی ، قرمز، نقره ای، ونگه، آسپین ، آبانوز، آبی ، آتلانتیک ، بژ ، پنبه ، پرتغال، رافیای تیره و روشن ، زیتون ، زبرا ، آنتیک ، آلپر، آرموت و … که در زیر چند نمونه از آن برایتان به نمایش گذاشته شده است.

مشکی چرم مشکی آلمانی ماهگونی

ایتالین سویز آرموت آنتیک لایت

افرا قهوه ای متالیک گردویی تیره

گردویی پارکتی گرانیتی بامبو

ابعاد ورق های ام دی اف (MDF ) :

ابعاد ورق های ام دی اف در کشورهای مختلف می تواند متغیر باشد، مثلاً برای اتریش این ابعاد م یتواند ۲۸۰۰*۲۰۷۰ و ۲۶۰۰*۲۰۷۰ باشد و برای کشوری مثل مثل ایتالیا ۴۱۰۰*۲۱۰۰ و برای ایران نیز ابعاد ۴۱۰۰*۱۸۳۰، ۳۶۶۰*۱۸۳۰، ۲۴۴۰*۱۸۳۰، ۲۴۴۰*۱۲۲۰ میل مربع می باشد.

ضخامت ورق های ام دی اف (MDF) :

ضخامتهای تولیدی و معمول نیز به شرح زیر می باشند: ۳ ، ۴، ۶ ،۸ ،۱۰ ،۱۲، ۱۶، ۱۸، ۲۰ ، ۲۵ ، ۳۲، ۳۸ میلیمتر

برندهای معروف بازار ایران :

برندهای معتبر ایرانی در کنار برندهایی از ترکیه و اتریش و اسپانیا و دیگر کشورها تنوع فراوانی را در بازار ایران بوجود آورده اند که در آینده به تشریح به آن می پردازیم.

ام دی اف ملامینه فینسا اسپانیا

کاستامانو ترک
یلدیز ترک
تورپان ترک
استاروود
مایان
چامسان
antiklight armot bambo geraniti gerdoeetireh ghahveimetalik mahgoni meshkialmani
انواع طراحی کابینت
در یک تقسیم بندی کلی انواع طراحی کابینت آشپزخانه را می توان در دسته بندی های زیر بیان کرد.البته این تقسیم بندی تعریف گروه ازدار است و شاید تقسیم بندی ها ی دیگری نیز وجود داشته باشد که همگی معتبرند.طراحی با استفاده از نرم افزار های خاص طراحی آشپزخانه صورت می پذیرد که در زیر بدان اشاره شده است.

نکته : طراحی آشپزخانه کاری است حرفه ای که یک سری اصول خاص را دنبال می کند و بسیار هم سلیقه ای است.ولی در هر صورت قالب کلی آن به همین اشکال زیر خواهد بود.

نکته : طراحی کابینت آشپزخانه با استفاده از نرم افزار های مختلفی نظیر ۳Dmax ، Kitchen Draw و … انجام می گردد که هر کدام قابلیت ها و توانایی های خاص خود را دارد.

قالب و اصول کلی طراحی هر آشپزخانه به اشکال زیر می باشد :

۱-مدل G : این نوع طراحی بیشتر برای آشپزخانه هایی با متراژ بالا کاربرد دارد و مسلماً نوع طراحی خانه نیز موثر است.از لحاظ قیمتی هم باید عرض کنیم که چون تمامی کار باید پوشانده شود، بالاست.

G-kitchen

۲- مدل جزیره : نامی است آشنا برای همه.سینک و ظرفشویی در این حالت در وسط آشپزخانه قرار دارد.پراکندگی کار در این مدل طراحی بالاست و اصطلاحاً به آن آشپزخانه گسسته می گویند.دستتان نیز در طراحی این مدل ها باز تر است.

Islan-kitchen
۳- مدل L : تقریباً مانند مدل G شکل، حجم کار بالا و بالطبع فضای خاص خود را می طلبد که همگی به نقشه اصلی ساختمان ارتباط دارد.

L-kitchen

۴- مدل تک راستا : در این مدل که بیشتر برای آشپزخانه کوچک تر و در دارازا کاربرد دارد، بیشتر طراحی ها روی یک خط راست صورت می گیرد و اصولاً کار دشواری نخواهد بود.

Singlecounter-kitchen

۵- مدل U : درست مانند مدل G می باشد بدون گوشه های کار که بسته به طراحی و نقشه آشپزخانه تان پیاده سازی می شود.

U-kitchen

۶- مدل گالری : معروف به آشپزخانه موازی که شکل ، گویای کار است.یکی از بدی های این مدل طراحی از دست داده فضای قابل توجهی از آشپزخانه است که باز هم بستگی به طراح و سلیقه افراد دارد.

 

GalleryKitchen

دکوراسیون داخلی – ام دی اف(MDF) – کابینت آشپزخانه – مازندران

طرح و اجرای دکوراسیون – ام دی اف – اچ دی اف – لترون – پارکت – کابینت آشپزخانه – سرویس خواب – سیسمونی نوزاد- انواع کمد ، ویترین ، بوفه و دراور و …

مدیریت :مهندس حاجی

موبایل: در صورت تمایل به داشتن شماره موبایل مدیران میتوانید از قسمت تماس با ما درخواست بانک اطلاعات شماره های موبایل اصناف چوب را ارسال فرمائید.

فکس:۰۲۱۲۲۴۳۱۷۷۵

شماره ثابت:۰۱۱۴۲۱۵۲۵۷۰-۰۲۱۲۹۹۰۴۰۲۲ – ۰۲۱۲۹۹۰۲۶۹۷
email : ezdar_craft@yahoo.com

سایت: www.ezdar.ir

با بیش از ۱۰ سال سابقه کار در صنعت چوب ، ام دی اف

KIT8

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم