آتش‌سوزی کارگاه نجاری در اراک مهار شد

شرکت ماهون چوب قم

آتش‌سوزی کارگاه نجاری در اراک مهار شد

آتش‌سوزی کارگاه نجاری در خیابان مشهد اراک، با تلاش آتش‌نشانان ۳ ایستگاه مهار و خاموش شد و از سرایت به چاپخانه مجاور آن جلوگیری آن به عمل آمد .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، به نقل از پایگاه خبری ۱۲۵، با تماس شهروندان و اطلاع‌رسانی این حادثه به سامانه ۱۲۵، ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی اراک بی‌درنگ آتش‌نشانان ایستگاه‌های شماره ۴، ۶ و ۱۱ را به ترتیب از میدان فراهان، خیابان محسنی و کوی الغدیر در ساعت ۱۰ صبح روز گذشته ۲۱ مرداد به صدا درآورد و آتش‌نشانان به محل حادثه در ابتدای خیابان مشهد، روبروی بانک کشاورزی اعزام شدند .

افسر آماده عملیات آتش‌نشانی اراک که به همراه آتش‌نشانان در محل حادثه حضور یافته بود در این باره گفت: با رسیدن نیروهای عملیات به محل حادثه مشاهده شد که یک کارگاه نجاری که مملو از چوب و ضایعات آن بود، در نبود مالک آن به علت نامعلومی طعمه حریق شده و به سقف کارگاه که تیرچوبی و قدیمی بود نیز سرایت کرده بود .

وی با اشاره به اینکه در کنار این کارگاه، چاپخانه‌ای با دستگاه‌های چاپ و افست وجود داشت، افزود: به علت سقف مشترک این چاپخانه با محل آتش‌سوزی، دود ناشی از حریق وارد چاپخانه شده و هر لحظه امکان گسترش و سرایت آتش به سقف و درون آن وجود داشت .

این افسر آماده عملیات ادامه داد: آتش‌نشانان بلافاصله پس از قطع جریان برق و گاز کارگاه و پس از تجهیز خود به دستگاه‌های تنفسی، با بکارگیری تجهیزات ویژه و لوله‌های آبرسانی از دو سمت خود را به کانون آتش‌سوزی رساندند و مشغول مهار شعله‌های آتش شدند .

وی تصریح کرد: با توجه به گستردگی آتش‌سوزی و تیرچوبی بودن سقف کارگاه، یک دستگاه بیل بکو از شهرداری به محل حادثه اعزام و اقدام به تخریب سقف آن جهت جلوگیری از گسترش آتش‌‌سوزی و تسهیل در عملیات خاموش‌سازی آتش کرد که پس از آن، آتش‌نشانان آتش‌ را خاموش و از سرایت شعله‌های آتش به کارگاه‌های همجوار جلوگیری کردند .

افسر آماده عملیات آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: با توجه به عدم حضور مالک چاپخانه در محل حادثه و احتمال وجود خطر، نیروهای عملیاتی با بریدن قفل درب ورودی چاپخانه، دود ناشی از آتش‌سوزی را با استفاده از فن فشار مثبت تخلیه کرده و در ادامه با ایمن‌سازی محل حادثه و جابجایی لوازم سوخته و اطمینان از عدم وجود خطر احتمالی، با تحویل محل حادثه به مالک و عوامل انتظامی ماموریت خود را پایان دادند .

در این حادثه یکی از آتش‌نشانان از ناحیه مچ پا دچار مصدومیت شد که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان انتقال یافت.

منبع نوشته: https://markazi.isna.ir/default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=99880

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم