آمیزه هنر و صنعت در تکه ای چوب/ لزوم توجه منابع طبیعی به صنعتگران چوب

شرکت ماهون چوب قم

آمیزه هنر و صنعت در تکه ای چوب/ لزوم توجه منابع طبیعی به صنعتگران چوب

چوب تراشی هنری است که صنعت گران با تکه چوبی بی استفاده از آن هنر و صنعتی زیبا خلق می کنند و نیاز است که منابع طبیعی در راستا تامین چوب این صنعتگران توجه ویژه داشته باشد.

خبرگزاری شبستان، ماسال_مائده فلاحتکارضیابری : فرهنگ، نقشه راه و شناخت انسان هاست و صنایع دستی بخشی ارزشمند از فرهنگ مردم و پل ارتباطی هنر، صنعت و هویت بین نسلی است که تداوم آن از گذشته تا به امروز نوعی پیوند و انسجام درون فرهنگی را نشان می دهد.
هنر صنعت رابطه عمیقی با فرهنگ و سنت های منطقه ای دارد و منعکس کننده نوع زندگی هر یک از مناطق مختلف کشورمان است این نوع تولیدات هر چند زمانگیر و دشوار هستند، اما ارزش و زیبایی منحصر به فردی دارند و همچون آینه ای روح تلاشگر یک قوم و ملت را به نمایش می گذارند.
قطعه ای چوب با ابزاری سنتی و بومی و تلاش دستانی توانا و هنرمند رو به تلاش و کوشش هستند، کوششی مداوم و مستمر تا نانی به سفره آورند.
تراشه های حاصل تلاش و کوشش دستان هنرمندانه این صنعت گران بی ادعا و فروتن روستا، نشانه وقاریست که با آب روی آنان در هم ریخته تا آبروی خویش را در سفره مهر همسر و فرزندان به تماشا بنشینند.
روستاییان بومی با زحمت از قطعه چوبی بی استفاده به خلق هنر و صنعت دست می تازند و این صنعت را نسل به نسل به میراث گذاشته اند، میراثی ارزشمند و شریف بی هیچ امیدی که دستی به مهر یاریگرشان باشد.
در سرزمین تالش بیش از ۱۰۰ صنعت دستی وجود دارد که بیشتر صنایع خانگی هستند و نیاز مناطق دیگر را برآورده می سازد. با ابزار آلاتی کاملا ابتدایی قاشق می سازند که حاصل تلاش صنعت گر روستایی است.

منبع نوشته: http://tnews.ir/news/76cc136109167.html#lg=1&slide=0

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم