اجرای طرح توسعه زراعت چوب در اراضی گیلان

شرکت ماهون چوب قم

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های  از رشت، محسن یوسف‌پور، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: طرح توسعه زراعت چوب در هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان که شیوه‌نامه نحوه اجرای آن نیز تهیه شده با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود.

او، با بیان اینکه هم‌اکنون نحوه واگذاری و مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح زراعت در مرحله تدوین قرار دارد، افزود: ترویج زراعت چوب در محدوده شرکت شفارود یکی از برنامه‌های پیش روی این اداره است و قصد داریم میان متقاضیان و صنایعی که داوطلب می‌شوند تجدیدواگذاری اراضی را انجام دهیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، از نیاز بسیار زیاد صنایع گیلان به چوب اشاره کرد و گفت: مشکلات این حوزه با زراعت چوب در اراضی مستعد گیلان رفع می‌شود.

یوسف‌پور، میزان نهال‌های پهن‌برگ و سوزنی استان را یک میلیون و ۱۰۰‌هزار اصله اعلام کرد و افزود: ۹۰۰‌هزار اصله از نهال‌های تولید‌شده امسال به عرصه‌های جنگلی و جلگه‌ای گیلان انتقال پیدا کرده و ۲۰۰ هزار اصله نیز برای سال آینده ذخیره می‌شود.

او، با بیان اینکه ۸۰۰ هزار از این اصله نهال‌های تولید شده پهن برگ و ۱۰۰ هزار از آن‌ها به شکل سوزنی برگ هستند، گفت: در کنار این برنامه و با مشارکت بخش خصوصی چیزی حدود ۳۵۰ هزار اصله نهال صنوبر با مشارکت صنایع بزرگ و فعال استان و کارخانجات MDF تولید شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری، با بیان اینکه استان گیلان ۵۶۵ هزار هکتار جنگل طبیعی دارد، تصریح کرد: عمر جنگل‌های شمال ۳ هزار تا ۶۰ هزار سال برآورده شده در حالی که عمر جنگل‌های اروپا کمتر از ۱۰هزار سال است و جنگل‌های هیرکانی به عنوان این قدیمی‌ترین جنگل‌های جهان بیشترین نقش را در تولید اکسیژن و حفظ کره زمین دارند.

 

منبع نوشته: https://www.yjc.ir/

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم