استاندارد ISO جدید در حمایت از استفاده ی مسئولانه از چوب منتشر شد

شرکت ماهون چوب قم

صدور استانداردهای ایزو در حوزه های مختلف به بهینه سازی مصرف و ارائه ی خدمات مطلوب تر و باکیفیت تر منجر شده است. الزامات استانداردهای ایزو می توانند روش زندگی بشر و صنایع را دگرگون ساخته و جهانی که در آن زندگی می کنیم را به شکلی مدیریت شده تر پیش ببرند.

اخیرا استاندارد ایزو در حمایت از استفاده ی مسئولان از چوب ها در سراسر جهان منتشر شده است.

جنگل زدایی و تخریب جنگل ها در حال نابود کردن سیاره ما هستند، تهدید تنوع زیستی و کمک به تحولات اقلیمی و گرمایش جهانی و… که همگی می توانند تهدیداتی جدی برای کره ی زمین باشند.

با افزایش آگاهی مصرف کنندگان، تقاضا برای شناخت ریشه های چوب در محصولاتی که آنها خریداری می کنند، شکل خواهد گرفت و مصرف چوب و محصولاتی که بر پایه ی چوب تولید می شوند، بهینه سازی خواهد شد و از این حجم هدر رفت منابع چوب جهانی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

استاندارد جدید ISO با ردیابی منابع چوب در سراسر جهان به سازمان های متولی آن کمک خواهد کرد تا این اطلاعات دقیقی در این باره داشته و به نهادهای بازرسی نیز انتقال دهند.

با وجود بسیاری از بازیکنان در زنجیره تامین چوب و تنوع چوب هایی که در کشورهای مختلف وجود دارد، ردیابی ریشه های آن به شکل قانونی و سازمان یافته کار بسیار مشکلی خواهد بود.

بنابراین، روش قوی ردیابی، به کسب و کارها کمک خواهد کرد که چوب را از منابع قانونی به دست بیاورند، به این ترتیب صنایع چوب رشد بهینه داشته و از هدرروی منابع جلوگیری به عمل خواهد آمد.

ISO ۳۸۲۰۰

استاندارد ISO ۳۸۲۰۰ به عنوان یکی از جدیدترین گواهینامه های استاندارد ایزو زنجیره ی برداشت از منابع چوبی تا تولید و تبدیل به محصولات چوبی، نگهداری، انتقال و … را در پوشش خود قرار می دهد.

این استاندارد ایزو به کاربران اجازه می دهد که هر مرحله را از طریق زنجیره تامین را شناسایی کنند.

این استاندارد بین المللی جدید، کاربران را قادر می سازد تا مشخص کنند که آیا مواد “تأیید شده” هستند یا خیر.

با استفاده از این استاندارد ایزو یعنی ISO ۳۸۲۰۰ مشخص می شود که یک محصول چوبی با عبور از چه فرایندی ساخته شده است و این که از چه نوع چوبی بوده و روش فرآوری آن کدام بوده است.

مصرف کنندگان با دیدن استاندارد ایزو متوجه می شوند که آیا محصول مربوطه تائید شده است و طبق الزامات ISO ۳۸۲۰۰ تولید شده است یا خیر؟ سپس این مصرف کننده است که تصمیم می گیرد از محصول منطبق بر استاندارد استفاده کند یا خیر؟

دکتر جورج E. R. Cajazeira، رئیس کمیته فنی ISO که این استاندارد را توسعه داده است، می گوید: ISO ۳۸۲۰۰ یک چارچوب مشترک را فراهم می کند، که اجازه می دهد بازیگران صنعت چوب و حاضر در زنجیره تامین چوب به زبان یکسان صحبت کنند.

“این همچنین به خریداران کمک خواهد کرد چوب از منابع مختلف را پیگیری کند، در نتیجه کمک به جلوگیری از ورود مواد غیر قانونی از به زنجیره تامین خواهد کرد”.

ایزو ۳۸۲۰۰ توسط کمیته ISO ISO / PC ۲۸۷، زنجیره نگهداری محصولات چوب و چوب، و دبیرخانه ی DIN، عضو ISO آلمان و ABNT، عضو ISO برای برزیل، تدوین شده است.

منبع نوشته: https://infu.ir//

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم