اپوکسی چوب چیست و چطور می‌توان از آن کسب درآمد کرد؟

شرکت ماهون چوب قم

می‌خواهیم ماده‌ای را معرفی کنیم که این قدرت را دارد، می‌تواند تکه‌تکه‌ها را کنار هم جمع کند و ترکیبی زیبا خلق کند، با هر رنگی که دوست داشته باشید. نام این ماده رزین اپوکسی است.

 گاهی کنار انبار کارگاه یا حیاط خانه‌تان، تکه‌چوب‌هایی را دیده‌اید که کنار گذاشته شده‌اند. شاید هم دیده باشید نجارها، چوب‌های ناکارآمد را دور می‌ریزند. از این به بعد، به این چوب‌ها به دید مواد اولیۀ شروع یک کار نگاه کنید. مواد اولیه‌ای که با ارزان‌ترین قیمت در دسترس شماست و تابه‌حال به آن توجهی نمی‌کردید!

این تکه‌چوب‌ها قابلیت تبدیل به آثار هنری منحصربه‌فرد را دارند؛ حتی می‌توانند به میز، صندلی، در و هر چیزی که در فکر شماست تبدیل بشوند؛ اما چطور ممکن است؟!

می‌خواهم ماده‌ای را معرفی کنم که این قدرت را دارد، می‌تواند تکه‌تکه‌ها را کنار هم جمع کند و ترکیبی زیبا خلق کند، با هر رنگی که دوست داشته باشید. نام این ماده رزین اپوکسی است.

رزین اپوکسی چیست؟

رزین اپوکسی از خانوادۀ رزین‌های دوجزئی است که شامل «پایۀ رزینی» و «هاردنر» می‌باشد. این دو جزء باید به نسبت مشخص، بنا بر فرمولاسیون و کاربرد آن، با یکدیگر مخلوط شوند و سپس روی سطح یا قالب دلخواه استفاده شود.

همان طور که گفتم این دو جزء باید به نسبت مشخص، طبق دستور کارخانه تولیدکننده، با یکدیگر مخلوط و داخل ظرف یا قالب دلخواه ریخته شود تا بعد از گذشت مدت‌زمان مشخص به نهایت سختی برسد و شکل قالب را به خود بگیرد.

این کل کاری است که می‌خواهیم انجام دهیم. حال در این بین، فوت‌وفن‌های بسیار مهمی وجود دارد که کار شما را از دیگران متمایز می‌کند و باعث جلوگیری از هدررفتن پول و وقت شما خواهد شد که در کتاب «تکه چوب‌های پول‍ساز» به این نکات مهم اشاره شده است.

مزایای استفاده از رزین اپوکسی

درصورتی‌که همه‌چیز طبق اصول و روش صحیح انجام شود، نتیجۀ کار رزینی خواهد بود که خصوصیات زیر را داراست:

  • چسبندگی عالی به سطح دارد؛
  • در برابر اسیدها و بازها مقاومت شیمیایی دارد که بسته به نوع رزین متفاوت است؛
  • مقاومت مکانیکی بسیار قوی‌ای خواهد داشت که بسته به نوع رزین متفاوت است؛
  • نارسانا و تا حدودی عایق جریان الکتریسیته است که البته می‌توان آن را رسانا کرد؛
  • چربی و انواع آلودگی از روی آن به‌راحتی پاک می‌شود؛
  • قابلیت ساب و جلادهی دارد.
  • قابلیت اضافه کردن پیگمنت‌های رنگی را دارد.

دستورالعمل: از 0 تا 100 راه‌اندازی اتاق کار با اپوکسی

رزین اپوکسی چوب

زمینۀ جدید کار با رزین اپوکسی، ساخت میز و اجسام دکوراتیو با تلفیق رزین اپوکسی و چوب است. این ماده شگفت انگیز و عالی و باکیفیت، جدای از کاربردهای فراوانی که در زندگی و صنعت دارند، تحولی بزرگ در محصولاتی که برای ساخت آنها از رزین اپوکسی استفاده می شود، بوجود آورده اند.

به قدری این محصولات جای خود را در میان متقاضیان پیدا کرده است که به زودی در هر خانه ای یک تکه از این وسایل ساخته شده با رزین اپوکسی دیده خواهد شد. در این میان میز رزینی به جهت زیبایی خاصی که دارد، بیشتر از بقیه در سلیقه مردم جا بازکرده است. میز رزینی میزی است که با شما صحبت می کند و زیبایی‌ که هرگز تکراری نخواهد شد.

اپوکسی چوب چیست؟

اپوکسی چوب همان رزین اپوکسی و هاردنر است که برای ترکیب با چوب آماده شده است. چوب به‌دلیل داشتن خصوصیات طبیعی، به نوع خاصی از رزین اپوکسی نیاز دارد که با بافت و طبیعت چوب سازگار باشد، چسبندگی مناسب  داشته و در کنار افزایش مقاومت چوب، بتواند زیبایی خیره‌کننده‌ای به آن ببخشد و آن را به تکه‌چوبی پول‌ساز تبدیل کند!

کسانی که هنر نجاری و کار با چوب را می‌دانند یا حتی به این کار علاقه دارند، می‌توانند با ذوق و سلیقۀ خود و با دردست‌داشتن اپوکسی خاص سطوح چوبی، کارهای بی‌نظیری انجام دهند که اول از همه خودشان نهایت لذت را ببرند، بعد تحسین اطرافیان را برانگیزند و در آخر هم درآمد بسیار هنگفتی کسب کنند.

از کجا شروع کنم؟

توصیه ما برای کار با اپوکسی در درجه اول دیدن آموزش های مربوطه در نزد یک استادکار ماهر و با تجربه است. در مراحل بعدی نکات ظریف زیادی نیز هستند که باید به آنها دقت نمایید.

اگر درحال حاضر نمی‌خواهید اینکار را حرفه‌ای دنبال کنید و قصد شما صرفاً شروع کار با اپوکسی است پیشنهاد می‌کنم از مقالات و آموزش‌های رایگان سایت “اپوکسی کار” استفاده کنید.

شروع با کتاب؟!

آیا کتابی در این زمینه نوشته شده است؟

همچنین با تحقیق در سایت ها و منابع معتبر اینترنتی میتونید در این زمینه به مهارت لازم دست پیدا کنید.

منبع نوشته: https://www.mehrnews.com/

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم