تولید ماسک رایگان توسط هنرمندان مبل و منبت ملایر

شرکت ماهون چوب قم

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر ،جهان شهر ملایر با دو نشان جهانی مبل و‌منبت و انگور این روزها مانند دیگر شهرهای کشور خالی از مسافر و گردشگر است شهرستانی که همه ساله در ایام نوروز حال و هوایی ویژه داشت و با ورود گردشگران و مسافران بهار حال هوای کسب و‌کار هنرمندان مبل ومنبت ملایر  نیز در این  ایام نیز رونقی ویژه داشت.

اما امسال با ورود میهمان نحس و ناخوانده کرونا کسب و کار هنرمندان  مبل و منبت ملایر نیز مانند بسیاری از کسب و‌کارهای دیگر از رونق افتاده است.

با تعطیلی بسیاری از صنوف جمعی از هنرمندان این هنر امروز در جبهه دیگری  مشغول ارایه خدمت شدند ،وبرای جلوگیری از شیوع کرونا  به کار بازگشته و با تولید ماسک سعی کرده اند گام کوچکی در راستای حفظ سلامت جامعه بردارند .

«ید الله کریمی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت:  شهرستان ملایر شهر جهانی مبل و منبت با تولید ۶۰ درصد از مبلمان کشور  و فعالیت ۵ هزار کارگاه در این هنر  بیش از ۲۵ هزار نفر هنرمند را در این هنر  در خود جای داده است.

رئیس هیات مدیره بازار بزرگ مبل ملایر  بیان اینکه واحدهای تولیدی  مبل و منبت ملایر با مصوبه فرمانداری تا اطلاع ثانوی تعطیل است است افزود: هنرمندان مبل و منبت ملایر نیز همگام با سایر مردم  به پویش در خانه بمانیم پیوسته اند.

رئیس هیات مدیره بازار بزرگ مبل ملایر گفت: اما جمعی از واحدهای تولیدی به کار بازگشته و با تولید ماسک سعی کرده اند گام کوچکی در راستای حفظ سلامت جامعه بردارند.

وی بیان کرد: در این راستا ۲۰ واحد تولیدی رویه کوبی مبل  در دو کارگاه مشغول تولید روزانه بین ۳ تا ۴ هزار عدد ماسک هستند که در دو کارگاه  آقایان و بانوان  ماسک های صد در صد بهداشتی با مجوز بهداشت و‌درمان تولید می‌شود. 
. وی با بیان اینکه هزینه مواد اولیه تولید این ماسک‌ها از کمک‌های مردمی‌ ‌ واحدهای تولیدی مبل و منبت و نمایشگاه داران مبل و منبت تامین می‌شود افزود: تولید ماسک در این کارگاه‌ها از ابتدای نوروز شروع شده  تا زمانی که مواد اولیه  داشته باشیم ادامه دارد.

وی اضافه کرد:  همچنین در ایام نوروز موسسه خیریه محمد رسول الله(ص) بازار بزرگ مبل ملایر اقدام به تهیه و توزیع ۳۰۰ بسته مواد غذایی  برای افراد نیازمند، کرد.

منبع نوشته: http://tnews.ir/site/dda8157391617.html?refc=2

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم