راهنمای خرید میز تلویزیون چوبی

شرکت ماهون چوب قم
میز تلویزیون سلطنتی منبت شده طلایی تمام چوب مدل پرهام
میز تلویزیون سلطنتی منبت شده طلایی تمام چوب مدل پرهام

در این مقاله میخوام اطلاعاتی رو در خصوص خرید میز تلویزیون چوبی در اختیارتون قرار بدم. در پایان مطالعه این مقاله انتظار میره موارد زیر رو مسلط باشید:

  1. در هنگام خرید میز تلویزیون چوبی به چه نکاتی توجه کنیم
  2. چطور میتوانیم بهترین کیفیت میز تلویزیون را تشخیص دهیم؟
  3. چطور بهترین قیمت را تهیه کنیم؟
  4. در رنگ کاری به چه نکاتی توجه کنیم؟

چوب، MDF یا فلز؟

هرچند که انتخاب متریال میز تلویزیون به سلیقه و البته نوع دکوراسیون شما بستگی دارد، اما به طور کلی هر کدام از متریال‌ها حس متفاوتی در بیننده ایجاد خواهند کرد. به طور مثال اشیاء فلزی بیشتر ما را به یاد فضاهای صنعتی میاندازد. و چوب حس اصالت، صلابت و زیبایی را با خود به همراه دارد. در تمام دنیا وقتی میخواهند حس اصالت ایجاد کنند از چوب استفاده می‌کنند. شاید به همین دلیل است که از شرقی‌ترین کشورها تا غربی ترین کشورها در اتاق رئیس جمهور تمام دکوراسیون با چوب کار شده است.

اما با توجه به قیمت بالای چوب برخی ترجیح می‌دهند از MDF استفاده کنند، هرچند که در MDF هم گاهی روکش و طرح چوب استفاده شده اما در مجموع MDF قابلیت کمی در کار هنری دارد و به همین دلیل است که بیشتر در ادارات که می‌خواهند لوازم را ارزان‌تر تهیه کنند و نیاز چندانی هم به کارهای هنری نیست، از MDF استفاده می‌شود.

ابعاد تلویزیون

اولین نکته برای خرید میز تلویزیون دانستن ابعاد میز تلویزیون است. شما ابتدا باید ابعاد تلویزیون خودتان را بدانید تا بتوانید میز تلویزیون چوبی را متناسب با این ابعاد تهیه کنید. طبق راهنمای زیر حدودا میتوانید ابعاد تلویزیون خودتان را پیدا کنید.  البته بهتر است باز هم جهت اطمینان اندازه‌ی تلویزیون را قبل از خرید میز تلویزیون چوبی داشته باشید.

ابعاد میز تلویزیون

در انتخاب ابعاد میز تلویزیون معمولا می‌گویند میز تلویزیون باید حدود 10 تا 20 سانت از دو طرف تلویزیون بزرگ‌تر باشد. به عنوان مثال اگر تلویزیون 49 اینچ شما مطابق با اندازه‌های بالا باشد عرض تلویزیون حدود 108 سانتیمتر است. و اگر از دو طرف 10 سانت اضافه کنیم به عرض حدود 130 سانتیمتر می‌رسیم اما به نظر میرسد برای این تلویزیون، میز تلویزیون سایز 145 سانت مناسب‌تر باشد. در این صورت شما میتوانید از دکوری‌ها هم در کنار تلویزیون خود استفاده کنید.

میز تلویزیون تمام چوب مدل اوپال
میز تلویزیون تمام چوبی اوپال قبل از رنگ کاری

اطمینان از جنس چوب

در برخی از موارد دیده شده در مبلمان و صنایع چوبی کالای پلاستیکی یا اصطلاحا رزین را به جای چوب و به قیمت چوب به فروش می‌رسانند. در یک کار رنگ شده از روی کالای قابل مشاهده کمتر میتوان به جنس مواد اولیه اطمینان پیدا کرد. شما میتوانید زیر پایه‌های میز تلویزیون یا پشت میز تلویزیون را بررسی کنید تا ببینید آثاری از چوب را میتوانید پیدا کنید یا نه.
برای اطمینان بیشتر شما باید به فروشنده اطمینان داشته باشید، به عنوان مثال در خرید از یک کارگاه صنایع چوبی شما میتوانید مطمئن باشید که فروشنده با اطمینان بسیار بالا از مواد اولیه چوبی استفاده می‌کند. اما در یک نمایشگاه که همه مدل کاری دارد نمی‌توان با اطمینان گفت که مواد اولیه کالا حتما چوب است.

برای اطمینان بیشتر شما میتوانید کالای چوبی را به صورت خام (قبل از رنگ شدن) تهیه کنید و آن را با اطمینان از جنس مواد اولیه در اختیار رنگ کار قرار دهید.

رنگ میز تلویزیون چوبی

در میز تلویزیون‌های چوبی، رنگ بر اساس سلیقه شما تعیین شده و به رنگ کار سفارش داده می‌شود. پس شما می‌توانید بر اساس دکوراسیون خود یا رنگ سرویس چوب و مبلمانتان رنگ میز تلویزیون منبت شده خود را سفارش دهید.

برای سفارش رنگ بهترین روش این است که قبل از رنگ کردن میز تلویزیون خود نمونه کارهای رنگ شده قبلی رنگ کار را ببینید. توجه کنید که در رنگ کاری بیشتر از قیمت به کیفیت توجه کنید. گاهی یک رنگ کار با اختلاف قیمت 20 درصد کار رنگ شده را تا 2 برابر زیباتر می‌تواند در بیاورد. با توجه به اینکه خدمات رنگ کاری قسمت پایانی کار می‌باشد در سفارش رنگ دقت و وسواس لازم را بخرج دهید.

رنگ سفارشی

معمولا رنگ سفارشی در حالت عادی حدود 10 روز زمان میبرد و در روزهای شلوغ مثل ماه‌های پایانی سال این زمان ممکن است طولانی تر شود و یا قیمت های رنگ کمی افزایش داشته باشد. به همین منظور سفارشات صنایع چوبی را سعی کنید کمی زودتر سفارش دهید که در رنگ کاری با مشکل کمبود زمان مواجه نشوید.

هر سوالی در زمینه مطالب این مقاله داشتید با ما در تماس باشید: 02537302001

بهترین قیمت

پیدا کردن بهترین قیمت کار ساده‌ای نیست، قیمت یک میز تلویزیون در نمایشگاه‌ها می‌تواند بیش از دو برابر قیمت تمام شده باشد. پس برای پیدا کردن بهترین قیمت شما می‌توانید کار را از کارگاه‌های صنایع چوبی به قیمت فروش عمده تهیه کنید.

یکی از معتبرترین کارگاه‌های صنایع چوبی، ماهون چوب است که با 20 سال سابقه و حدود 30 مدل طرح میز تلویزیون چوبی یکی از فعال‌ترین‌ تولید کنندگان میز تلویزیون چوبی در ایران است. برای مشاهده محصولات ماهون چوب شما میتوانید به سایت mahoonchoob.ir مراجعه کنید و یا از طریق واتساپ شماره 09037891648 محصولات این شرکت را مشاهده فرمائید. همچنین می‌توانید اینستاگرام نیز ماهون چوب را به نشانی instagram.com/mahoonchoob.ir دنبال کنید.

همچنین شما میتوانید تمامی محصولات ماهون چوب را در سایت ایران چوب نیز خریداری نمایید.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم