مبلمان و رنگ در خانه

شرکت ماهون چوب قم

رنگ دیوار

انتخاب رنگ مناسب برای فضای آپارتمانی، بخصوص آپارتمانهای با متراژ کم بسیار مهم است.

رنگها از نظر درخشندگی و شفافیت انواع مختلف دارند که بهترین انتخاب، انتخابرنگهای روشن با درخشندگی و شفافیت زیاد است.

اصولا” رنگهای روشن باعث می‌شوند که فضا بزرگتر به نظر آید و هر چه شفافیت و درخشندگی آن بیشتر باشد به دلیل انعکاس نور، فضا زنده‌تر به نظر می‌رسد. یکی از رنگهای مناسب آپارتمان، رنگ استخوانی روشن است که علاوه بر داشتن شفافیت و روشنی، با بیشتر رنگهای وسایل منزل همنشینی دارد و کمپوزیسیون مناسبی را ایجاد می‌کند.

برای ایجاد تنوع در رنگ، می‌توانید در قسمت دیوار اپن آشپزخانه از مصالح سنگی با رنگهای متنوع استفاده کنید.

نوع کفپوش

برای پوشش کف آپارتمان از مصالح گوناگونی می‌توان بهره گرفت؛ از جمله سرامیک‌ها، پارکتهای طرح چوب‌، موکت و … . اگر قصد تعویض کفپوش ساختمان را داشته باشید، در صورت استفاده از سرامیک، می‌بایست در انتخاب رنگ آن دقت زیادی کنید، زیرا استفاده از رنگهای تیره در کف، فضا را فشرده‌تر نشان می‌دهد.

البته استفاده از رنگ‌های بسیار روشن مثل سفید نیز معایبی به همراه دارند، یکی از معایب آن یکدست شدن فضا است که برای برطرف کردن یکدستی آن می‌توان از یک قالیچه در زیر میز مبل استفاده کرد.

یا اینکه در میان سرامیک‌ها طرح‌هایی با رنگهای متفاوت را به کار گرفت. در صورت استفاده از پارکت نیز می‌بایست نکات گفته شده را رعایت و رنگهای روشن طرح چوب را انتخاب کرد.

چیدمان مبلمان

انتخاب رنگ مبل اختیاری است اما استفاده از رنگهایی مثل کرم روشن یا حتی سفید به زنده تر کردن فضا کمک بیشتری کرده و فضا بزرگتر به نظر می‌آید. در مورد انتخاب طرحمبل بهتر است حتی‌المقدور مبل‌هایی با اشکال هندسی صلب یا بدون منحنی انتخاب شود.

در مورد نحوه چیدمان آن، بهتر است مبلها را تقریبا چسبیده به دیوارها قرار دهید، علت انتخاب شکل بدون منحنی نیز این است که مبلها در کنار دیوار صاف ترکیب مناسبتری را ایجاد کنند. در صورت امکان سعی کنید وسایل خانه را نزدیک به دیوارها قرار دهید تا از هدر رفتن کوچکترین فضاها نیز جلوگیری شود. اگر در جلوی پنجره‌ها از پرده‌های پارچه‌ای استفاده می‌کنید بهتر است رنگ آنها نیز روشن انتخاب شود.

نورپردازی

نور نیز نقش مهمی را در زنده کردن فضا برعهده دارد. استفاده از نور مناسب و یکنواخت در آپارتمان، خفگی محیط را از بین می‌برد، البته استفاده از نور طبیعی بسیار مناسبتر است.

در صورت ضعیف بودن نور طبیعی، کمبود آن را با به کارگیری نور مصنوعی جبران کنید. سعی کنید از پرده‌های عمودی یا کرکره‌ای استفاده نکنید، زیرا از ورود نور خورشید به داخل تا میزان زیادی جلوگیری می‌کنند.

پرده‌های پارچه‌ای یا توری بهترین انتخاب برای پنجره‌های آپارتمان محسوب می‌شوند زیرا نور را به خوبی از خود عبور می‌دهند. استفاده از نورپردازی موضعی بر روی قاب‌ها و … نیز باعث تحرک و ایجاد حرکت در فضا می‌شود.

گیاهان آپارتمانی
در ساختمانهای حیاط دار، کمبود طبیعت به وسیله ایجاد باغچه در کناره‌های حیاط جبران می‌شود. اما برای جبران آن در آپارتمان، می‌توان از گلدانهای کوچک که در گوشه‌های فضا قرار می‌گیرند استفاده کرد.

سعی کنید گلدانها را در کنار پنجره‌ها یا تا جایی که امکان دارد در کنج دیوارها قرار دهید، زیرا معمولا گوشه دیوارها بدون استفاده می‌مانند.

در نهایت اینکه سعی کنید تا جایی که امکان دارد از رنگهای روشن در طراحی داخلی آپارتمان استفاده کنید.

شاید این سئوال برایتان پیش آید که بکارگیری این همه رنگ روشن فضا را یکنواخت و سرد نمی‌کند؟ در جواب باید بگوییم این هنر شماست که با استفاده از قابها و وسایل تزیینی کوچک با رنگ‌بندی متنوع، فضا را جذاب‌تر می کند

 

منبع نوشته: samexxonsofa.com

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم