معرفی و تجربه خرید سنباده گرد لرزان ۶۴۲۳ دیوالت Dewalt

شرکت ماهون چوب قم

معرفی و تجربه خرید سنباده گرد لرزان ۶۴۲۳ دیوالت Dewalt

سنباده گرد لرزان ۶۴۲۳ دیوالت یکی از محصولات کمپانی دیوالت است کع برای سنباده زنی پایانی طراحی و ساخته شده است.  سنباده گرد لرزان دستگاه عالی و کارآمد برای از بین بردن خط سنباده و صیقلی کردن چوب است. اگر با سنباده لرزان تابه‌حال چوبی را سنباده کاری نکرده باشید، پس از استفاده از این دستگاه  به مزایا و کارا بودن آن پی خواهید برد.  در این نوشته شما را با سنباده گرد لرزان ۶۴۲۳ دیوالت آشنا خواهیم کرد.

اطلاعات اما در مورد این دستگاه حاصل سه سال استفاده مستمر از سنباده گرد لرزان ۶۴۲۳ دیوالت بوده است. با خواندن این مطلب می‌توانید از تمامی بخش‌ها معایب و مزایای این دستگاه آشنا شوید پس لطفاً با ما در ادامه همراه باشید.

 

 

 

همان‌طور که میدانید در بازار انواع مختلفی از سنباده گرد لرزان موجود هست که هر کدام معایب و مزایای مخصوص به خود را دارد؛ اما ما با توجه به تحقیق و جستجوی که از اساتید رنگ کار و نجار داشتیم به این نتیجه رسیدیم که برای خرید سنباده گرد لرزان تا ۵۰۰ هزار تومان این دستگاه گزینه‌ای مناسب است البته با توجه به شرایط بد خرید ابزار در کشور امکان آزمودن همه این دستگاه‌ها برای ما وجود نداشت؛ اما تلاش کردیم از تجارب اساتید حرفه‌ای در این زمینه استفاده کنیم. در پایان انتخاب ما برای خرید سنباده لرزان تا قیمت پانصد هزار تومان، دیوالت ۶۳۲۴ بود.

 

 

 

 

اطلاعات کلی سنباده لرزان ۶۳۲۴ Dewalt

 

قدرت موتور: ۲۸۰ وات ۳ آمپر

میزان لرزش در دقیقه: ۷۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ بار

ابعاد کفه سنباده: ۱۲۵ میلی‌متر

وزن: ۱۳۰۰ گرم

 

قدرت و توان دستگاه سنباده گرد لرزان ۶۴۲۳ دیوالت :

 

اگر کارگاه خانگی یا کارگاه نجاری معمولی دارید نیاز به خرید دستگاه‌های صنعتی قدرتمند و گران قیمت نیست. البته داشتن یک دستگاه قدرتمند مزیت به‌حساب می‌آید اما با توجه به حجم سنباده کاری  که ما  مدنظر داشتیم دستگاهی با توان ۲۸۰ وات به نظر ما کافی بود. البته موتور ۲۸۰ برای دستگاه‌های در این اندازه پرقدرت به‌حساب می‌آید به‌گونه‌ای که می‌تواند صفحه دستگاه را به این ۷ هزار تا ۱۲ هزار بار در دقیقه به لرزش در آورد.

 

شما می‌توانید چرخش و لرزش دستگاه را با استفاده از کلید دیمر چرخانی که در کنار این دستگاه وجود دارد کنترل کنید. البته در برخی فروشگاه‌های اینترنتی ابزار اشتباه سرعت  چرخش صفحه را بین ۷ تا ۱۲ هزار دور در دقیقه نام بردند اما این اعداد میزان لرزش صفحه دستگاه در دقیقه است.  در واقع اگر شما یک نقطه سفید بر روی صفحه بکشید، خواهید دید که صفحه بسیار آرام به چرخش در می‌آیند و راز صیقلی شدن چوب پس از استفاده از این دستگاه همان چرخش آرام و لرزش‌های سریع است.

 

 

 

 

بدنه ارگونومیک:

 

دیوالت ۶۴۲۳ در میان رقبای خود به خوش دست بودن معروف است به عبارتی شما در زمان کار با این دستگاه دیرتر خسته خواهید شد و انگشتان شما پس از استفاده طولانی مدت از سنباده لرزان خسته و کوفته نخواهد شد نکته مثبت دیگری که در این دستگاه توجه ما را به خود جلب کرد عدم تعریق دست در هوای گرم و شرجی است.  سیستم گردش هوای دستگاه به‌گونه‌ای است که  هوا از میان دست‌های شما به گردش در می‌آیند و بدون اینکه احساس سرما کنید همیشه در انگشتان دست شما جریان هوا به‌آرامی در گردش است.

 

نکته دیگری که کار با دستگاه را برای شما بسیار آسان خواهد کرد وزن پایین سنباده گرد لرزان ۶۴۲۳ دیوالت است. وزن دستگاه ۱۳۰۰ گرم است و این وزن به شما کمک می‌کند مدت زمان طولانی‌تری امکان استفاده از دستگاه را داشته باشید. همچنین بدنه پلاستیکی این دستگاه به‌گونه‌ای طراحی شده است که  انگشتان شما در اثر استفاده طولانی مدت اذیت نخواهد شد و پلاستیک این قسمت نرم‌تر از سایر قسمت‌ها است. بخشی از این سهولت و آسانی در کار را می‌توان مدیون سیستم لرزش گیر دستگاه دانست.

 

 

 

 

 

سیستم حرفه‌ای جمع کننده غبار:

 

نکته بسیار جالبی که در سنباده لرزان ۶۴۲۳ دیوالت توجه ما را به خود جلب کرد سیستم مکش گرد و خاک حاصل سنباده کاری است. در حالت عادی  شما با نصب کیسه جمع کننده خاک نگران پخش شدن گرد و غبار در هوا نخواهید بود در واقع سوراخ‌های موجود در پرده این ماده و نوع سیستم گردش هوا خاک حاصل سنباده کاری را به داخل مکش می‌کنند و به سمت کیسه مخصوص هدایت می‌کنند شما حتی می‌توانید با نصب لوله مکنده هوا این میزان مکش را چندین برابر قوی کنید و به‌گونه‌ای که حتی پس از سنباده کاری کمترین میزان خاک هم بر روی سطح چوب باقی نخواهد ماند و این بهترین حالت برای استفاده از دستگاه است.

 

اما اجازه دهید شما را با یک بخش بسیار مهم و جالب آشنا کنیم. ‏ ما با نصب سنباده بدون سوراخ بر روی پد اوربیتال متوجه شدیم که سیستم مکش دستگاه به‌گونه‌ای طراحی شده که حتی در صورت بسته شدن سوراخ‌های پد  دستگاه، این قابلیت وجود دارد از کناره‌های صفحه سنباده و از فاصله‌ای که بین بدنه و صفحه چرخان وجود دارد امکان مکش گرد و غبار فراهم شده است؛ و این امر مدیون طراحی فوق‌العاده حرفه‌ای در این دستگاه است. حال شما حساب کنید اگر دستگاه مکنده و سنباده سوراخ دار استفاده کنید تا چه حد به سنباده کاری بدون غبار نزدیک خواهد شد.

 

 

 

 

عایق بندی ضد غبار تجهیزات:

 

زمانی که برای اولین بار دستگاه را در دستان خود می‌گیرید مطمئناً به دنبال کلید روشن و خاموش دستگاه خواهید گشت. این کلید در قسمت روبروی دستگاه و زیر لایه  پلاستیکی ضد غبار قرار داده شده است که با انگشت اشاره خود می‌توانید این کلید را خاموش و روشن کنید.  با توجه به اینکه این  نوع از دستگاه‌ها به‌شدت با گرد و غبار درگیر هستند، لازم است تجهیزات و قطعات مهم دستگاه در پوشش‌های مناسب برای جلوگیری از خرابی زودهنگام آن‌ها قرار گیرند.

 

این دقت از عایق بندی هم در قسمت‌های داخلی دستگاه هم به‌خوبی رعایت شده است.

 

 

 

 

 

 

کشور سازنده سنباده گرد لرزان ۶۴۲۳ دیوالت :

 

همان‌طور که انتظار می‌رود بیشتر شرکت‌های بزرگ تولید کننده ابزار تلاش می‌کنند خط تولید برخی از ابزارهای خود را به کشورهای دیگر انتقال دهند. دیوالت هم از این امر مستثنا نبوده است.  دستگاه سنباده لرزان دیوار در ایران به فروش می‌رساند ساخت کشور مکزیک و تحت لیسانس دیوالت آلمان است.

 

 

 

 

 

 

 

کابل بلند:

 

شاید برای بیشتر سایت‌های که به معرفی این دستگاه پرداختند وجود یک کابل بلند مزیت به‌حساب نیاید.  اما خدمت شما علاقه‌مندان به چوب عرض می‌کنیم که بودن کابل بلند بر روی دستگاه‌های این چنینی یک مزیت است. از آنجایی که ما با دستگاه‌هایی با کابل کوتاه که عموماً چینی هستند کار کرده‌ایم وقتی با دستگاه با کابل چهار متری روبرو شدیم به ارزش و اهمیت وجود یک دستگاه با کابل بلند پی بردیم.

 

این نکته بسیار مهم و ارزشمند دیگری که در مورد کابل این دستگاه وجود دارد وجود یک فیوز در قسمت ۳ شاخه اورجینال دستگاه است پس لطفاً در نظر داشته باشید که برای تبدیل این سه شاخه به دوشاخه به هیچ عنوان سه شاخه را قطع نکنید و از تبدیل مخصوص این کار که در همه فروشگاه‌های لوازم الکتریکی موجود است استفاده کنید.

 

 

 

مشکلات سنباده گرد لرزان ۶۴۲۳ دیوالت :

 

چهار نکته در هنگام کار با این دستگاه و مدت زمانی که با آن کار کرده‌ایم توجه خود را به ما جلب کرده است.

 

مشکل اول دیوالت ۶۴۲۳:

 

مشکل اول اینکه بعد از حدود چهار ماه کار با دستگاه احساس کردیم لرزش و صدای دستگاه کمی بیشتر است و پس از بررسی کفی سنباده متوجه شدیم دیگر صفحه سنباده آن ایستایی قبلی خود را ندارد و به‌اصطلاح خودمانی کمی لق میزند. با توجه به اینکه دستگاه هنوز گارانتی داشت، با بخش پشتیبانی شرکت ابزار سپه به‌عنوان نماینده دیوالت در ایران تماس گرفتیم و به گفته کارشناس محترم این شرکت به‌احتمال زیاد مشکل از بلبرینگ دستگاه هست.  اما از آنجایی که این مشکل جزوه گارانتی دستگاه به‌حساب نمی‌آمد،  ترجیح دادیم به همین صورت از دستگاه استفاده کنیم تا روزی که کاملاً این بخش از دستگاه از دور خارج شود. مطمئناً اگر خدمات پس از فروش این دستگاه به‌گونه‌ای بود که این مشکل بدون هزینه برای ما قابل حل شدن بود حتماً جهت سرویس ارسال می‌شد.

 

مشکل دوم دیوالت ۶۴۲۳:

مشکل دوم این که اگر قرار باشد سازهایی را سنباده کاری کنید که بخشی از آن در بالای سرتان باشد (مثلاً سقف چوبی) پس از چرخاندن دستگاه به سمت بالا متوجه خواهید شد که صفحه سنباده عملیات چرخش را یا  انجام نمی‌دهد و یا اینکه سرعت چرخش آن خیلی کم می‌شود که این امر در سرعت سنباده زنی و کیفیت آن تأثیر خواهد گذاشت.  این مشکل بر روی سطوح عمودی کمی کمتر نمود پیدا خواهد کرد اما بر روی سطوحی که کاملاً افقی قرار دارند  هیچ مشکلی برای سنباده زنی نخواهید داشت و روال کار عادی طی خواهد شد.

 

 

مشکل سوم سنباده لرزان دیوالت ۶۴۲۳:

 

نکته ی بعدی اینکه، صدای دستگاه به نسبت مدل ها و برند های مهم تراز کمی بیشتر هست.

 

مشکل چهارم دیوالت ۶۴۲۳:

 

مشکل چهرم دیوالت را می توان کم شدن چسبندگی صفحه دستگاه به مرور زمان دانست. گاهی به حدی چسبندگی صفحه کم می شود که صفحه سنباده از آزاد می شود.

البته این مواردی که به آن اشاره شد، در مدل های ارزان تر سنباده لرزان، به مراتب بیشتر دیده می شود؛ اما انتظار ما از دیوالت، با توجه به قیمتش، متفاوت هست.

 

منبع نوشته: https://www.ichoob.ir/سنباده-گرد-لرزان-۶۴۲۳-دیوالت/

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم