نکته های مهمی که قبل از خرید اره عمود بر بوش GST 150 BCE باید بدانید!

شرکت ماهون چوب قم

نکته های مهمی که قبل از خرید اره عمود بر بوش GST 150 BCE باید بدانید!

اره عمود بر بوش در حال حاضر یکی از انتخاب های خوب برای خرید اره عمود بر به شمار می آید و با توجه به افزایش بی رویه قیمت ها، اساتید نجار و علاقه‌مندان به صنعت چوب با دقت بیشتری اقدام به خرید ابزار نجاری می کنند تا منابعی که به زحمت به دست آورده اند را از دست ندهند.

در این نوشته در نظر داریم تجربه کار با اره عمود بر بوش GST 150 BCE را خدمت شما عزیزان آیچوبی توضیح دهیم. هدف اول آشنایی با اطلاعات فنی و نحوه عملکرد اره عمود بر بوش و هدف دوم، انتقال تجربه ۴ ساله کار با این اره عمود بر به شما می باشد. پس لطفاً با ما در ادامه همراه باشید تا در آینده انتخابی درست برای خرید اره چکشی داشته باشید.

 

 

 

اره عمود بر مناسب چه رشته ای از صنعت چوب است؟

 

نمی توان اره عمود بر یا همان اره چکشی را محدود به رشته ای خاص دانست! در واقع تمامی فعالان صنعت چوب می توانند از این ابزار استفاده کنند. به حدی گستره استفاده از اره عمود بر زیاد هست که تیغه های بسیار زیادی برای این اره ساخته شده است و با توجه به نوع چوب و دقت برش، امکان تهیه تیغه مناسب را خواهید داشت.

 

 

بزرگ‌ترین مزیت اره عمود بر، امکان کنترل حرکت آن در شرایط و زوایای دلخواه هست. در واقع فقط کافی است اره را در مسیر دلخواه حرکت دهید تا به راحتی عملیات برش انجام شود.

 

اره عمود بر بوش مناسب چه کسانی است؟

اگر از علاقه‌مندان به محصولات بوش باشید، مطمئناً از کیفیت بالای محصولات این شرکت باخبر هستید و همین کیفیت بالا و نام بوش، معمولا قیمت بالاتری را هم در پی خواهد داشت. شاید بتوان گفت برای خرید محصولات بوش حداقل باید دو برابر یک محصول مشابه با برندی نه چندان مطرح هزینه کنید. البته مشتری بابت خرید محصولات بوش با قیمت دو یا سه برابری، مطمئناً انتظار استفاده از یک محصول باکیفیت و صنعتی را خواهد داشت.

 

خرید محصولات بوش دو دلیل می تواند داشته باشد:

 

اول: شما قرار است در فضایی صنعتی و در زمانی طولانی تر از اره چکشی استفاده کنید و نیاز به ابزاری حرفه ای، با دوام و جان سخت دارید. به همین دلیل برای خرید ابزار حرفه ای هزینه‌ی بیشتر خواهید داشت.

دوم: شما زیاد از اره عمود بر استفاده ندارید؛ اما بودجه کافی برای خرید یک ابزار با کیفیت را دارید و به همین دلیل یک ابزار صنعتی بادوام خرید می کنید. در غیر این صورت با هزینه ای کمتری می توانید اره چکشی ماکیتا خریداری کنید و پول کمتری بپردازید.

 

بررسی اره عمود بر حرفه ای GST 150 BCE بوش:

 

اره عمود بر GST 150 BCE بوش را می توان به جرئت یکی از پر قدرت‌ترین اره عمود بر در میان اره های هم رده قیمتی خود دانست. یک ابزار پرقدرت، حرفه ای و خوش دست که قدرتمند بودن آن شما را شگفت زده خواهد کرد. اگر با بوش GST 150 BCE چند روز کار کنید، استفاده از دیگر اره های چکشی برای شما اذیت کننده و نا خوشایند خواهد بود (تجربه شخصی ما در استفاده از این دستگاه). دلیل این امر، قدرت بسیار بالای این اره عمود بر و راحتی اپراتور در استفاده از آن خواهد بود.

نکته ای که توجه شما را جلب خواهد کرد، عدم افت سرعت موتور در زمان فشار و باربرداری زیاد می باشد! به عبارتی اگر چوبی با تراکم بالا را با قدرت دست و فشار زیاد برش دهید، GST 150 بوش با همان دور در حالت آزاد، برش را انجام خواهد داد. این به لطف تکنولوژی Constant Elecronic  و موتور پرقدرت ۷۸۰ واتی اره عمود بر بوش است.

ما چندین سال تجربه کار با برادر بزرگتر GST 150 که همان GST 85 BCE را داشته ایم و در برخی موارد در روز بیشتر از ۸ ساعت از این دستگاه استفاده می شد.

نیاز به استفاده هم‌زمان دو اره عمود بر و تجربه خوب استفاده از اره عمودبر بوش ما را ترغیب کرد که انتخاب بعدی، GST 150 بوش باشد. با توجه به استفاده بسیار زیاد از اره چکشی در کارگاه، تفاوت های بارز اره عمود بر جدید بسیار ملموس بود.

 

 

 

 

 

 

مزیت های اره چکشی GST 150 BCE بوش از نگاه آیچوب:

 

بدنه ارگونومیک:

 

ساختار ارگونومیک بدنه و دستگیره کار با این ابزار برش چوب را بسیار آسان و لذت‌بخش کرده است. دستگیره با روکش نرم لاستیکی مانع از سر خوردن و عرق نمودن دست می شود. این روکش بر خلاف دستگاه های دیگر (که نام نمی بریم!) پس از گذشت زمان از جای خود جدا نمی شوند!

 

موتور قدرتمند:

 

موتور قدرتمند اره عمود بر بوش مهم‌ترین قابلیت این دستگاه می باشد. ۷۸۰ وات قدرت واقعی به اضافه سیستم ذخیره انرژی یک برش آسان و سریع را برای شما به ارمغان خواهد آورد. در این دستگاه از تکنولوژی Constant Elecronic استفاده شده است که نوعی رگلاتور الکترونیکی به حساب می آید. این سیستم از ایجاد اضافه بار الکتریکی (Over load) جلوگیری می کند و در صورت نیاز به قدرت بیشتر، توان بیشتری به موتور خواهد داد.

پس با خیال راحت چوب ها را برش کنید!

 

سیستم تعویض SDS تیغه:

 

در این سیستم، به راحتی، در سریع ترین حالت ممکن و کاملاً امن، امکان تعویض تیغه اره عمود بر را خواهید داشت. یک اهرم در قسمت جلو تیغه وجود دارد که با کشیدن آن، تیغه از جای خود رها می شود و در همان حالت می‌توانید تیغه جدید را جاگذاری نمایید.

در مدل قدیمی تر اره چکشی بوش (GST 85 BCE) بستن تیغه برای همکاران ما که اولین بار این دستگاه را دست می گرفتند، یک چالش بود، گویی باید رمز یک گاوصندوق باز می شد!

 

کابل بلند:

 

وجود یک کابل بلند برای دستگاهی مانند اره عمود بر یک مزیت به شمار می آید. همچنین نرم بودن کابل هم مزیت دیگری است که در بلند مدت متوجه ارزش و اهمیت آن خواهید شد. بیشتر دستگاه های بی کیفیت بازار کابل هایی سفت و شکننده دارند که در بلند مدت همین امر موجب آزار و اذیت شما خواهد شد.

البته یک بار این کابل از قسمت اتصال به بدنه قطع شده بود که با مراجعه به سرویس کار با پرداخت ۵ هزار تومان این مشکل حل شد. با توجه به حساسیتی که ما در نگهداری از ابزار دارید، این مشکل عجیب بود!

 

 

 

سیستم دمنده گرد و غبار:

 

قسمت دیگری که در بیشتر اره عمود بر ها وجود دارد، سیستم دمنده است. این قابلیت هوای حاصل از چرخش موتور را از طریق مجاری به سمت تیغه هدایت می کند تا گرد و خاک ناشی از اره شدن چوب از جلوی تیغه پاک شود تا خط برش مشخص باشد. در این دستگاه دمنده بهینه شده و خاک با قدرت بیشتر به کنار هدایت می شود.

 

خروجی مکنده گردو غبار:

در این دستگاه در کنار سیستم دمنده، امکان نصب لوله مکنده هم در این دستگاه وجود دارد. لوله مکنده از پشت صفحه در مسیر تیغه قرار می گیرد و امکان نصب دستگاه های مکنده به این اره چکشی را خواهید داشت.

 

کلید سلکتور حرکت پاندولی:

 

این کلید حالت حرکت چپ و راست تیغه را تنظیم می کند. با افزایش چپ و راست تیغه امکان برش سریع تر چوب را خواهید داشت؛ اما هرچه چپ و راست بیشتر باشد، برش خشن تری خواهید داشت. همچنین برای برش فلزات نیاز نیست تیغه چپ و راست شود.

 

 

مشخصات فنی با اره عمود بر بوش GST 150 BCE:

 

قدرت: ۷۸۰ وات

دور متغیر (دیمر): دارد (۶ سرعتِ)

وزن: ۲۷۰۰ گرم

کیف حمل: دارد

 

منبع نوشته: https://www.ichoob.ir/اره-عمود-بر-بوش/

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم