آموزش ساخت جعبه جواهر

شرکت ماهون چوب قم

در این آموزش ساده قصد داریم ساخت جعبه جواهری که در تصویر می بیند رو بررسی کنیم . برای این اموزش به ابزار زیر نیاز داریم :

–          اره مویی برقی

–          دریل با مته  متوسط با طول حداقل ۴ سانتیمتر

–          سمباده ریز و درشت برای پرداخت

–          چسب چوب شیشه ای ( این چسب پس از خشک شدن اثری از خودش  باقی نمیذاره )

–          دو عدد پیچ دستی

–          مقداری چوب

این پروژه از دو قسمت  زیرین و در تشکیل شده . قسمت زیرین که خود جعبه هست سه قطعه و در جعبه هم دو قطعه بیشتر نداره . میریم سراغ ساخت

ابتدا از طرح به اندازه دلخواه پرینت بگیرید . توصیه میکنم پرینت ۱۰۰% بگیرید و تغییری در اندازه ها نداشته باشید .بعد از پرینت  دو عدد تخته به ارتفاع ۲ سانتیمتر ( هر چه این اندازه بیشتر باشه ارتفاع جعبه بیشتر میشه )  و به طول و عرض طرح پرینت گرفته شده تهیه میکنم و مثل تصویر زیر اونها رو روی هم و با چسب چوب و گیره پرس می کنیم . دقیت کنید پرس باید ۲۴ ساعت در جای خشک بمونه  و هنگام پرس هم قطعه اصلی آسیبی نبینه . زیاد هم فشار نیارید ! همینکه چسب چوب از اطراف کار بیرون بزنه کافیه .

p1_ichoob

حالا باید طرح رو  روی این قطعه با چسب چوب چسب بزنیم . دقیت کنید در این مرحله طرح چروک نشده . محض احتیاط برای چسباندن کاغذ به چوب از چسب های آبکی استفاده کنید تا چسب چوب .

حالا باید سه قطعه داخل جعبه رو در بیارید . برای اینکار ابتدا با مته سوراخ کنید. اره رو باز و از زیر وارد سوراخ های ایجاد شده  کنید . در انتها هم  از خطوط نشان داده شده روی طرح برش می کنید . طبق تصویر زیر :

p2_ichoob

قطعه اول رو ساختیم . حالا باید زیر جعبه رو بسازیم . برای اینکار چوبی به طول و عرض قبلی و ارتفاع ۳ میلیمتر انتخاب می کنیم . ترجیحا و بنظر بنده حتما از چوبی با همان نقش و رنگی که قبلا استفاده کردید استفاده کنید.این چوب رو هم مثل مرحله ی قبل ، زیر اون قطعه ای که  ( در مرحله ی بالا ) ساختید با چسب چوب و پرس بچسبونید. در این مرحله هم از روی خطوط برش و دور بری میکنیم  . مثل تصویر

p3_ichoob

p4_ichoob

خب ، تا حالا قسمت اصلی جعبه ساخته شده . تنها مونده یه قسمت دیگه که در واقع نگه دارنده ی در جعبه هست . برای این منظور طرح شماره ی ۳ رو پرینت بگیرید و روی چوبی به ارتفاع سه میل ( مثلا تخته سه لایی ) قرار بدید .بین دو دایره ی داخلی رو با دریل و مته ریز سوراخ کنید ( تو طرح هم هست )  و از دایره خارجی برش کنید ( دایره داخلی رو هم برای مرحله ی بعدی نگه دارید ) . بعد از برش داخل کار ، بیرون اونرو هم برش بزنید . این قطعه رو  براری روی جعبه زیرین  نیاز داریم  .

p5_ichoob

قسمت زیرین تموم شده و میریم برای در جعبه . طرح شماره دو رو روی چوبی به طول و عرض مناسب طرح و ارتفاع تقریبا ۵ میلیمتر چسب بزنید و برش کنید . اون قطعه ای که قبلا گفته  شده نگه دارید ( از مرحله قبل )  رو هم از خطوط داخلی برش کنید ( میشه یه دایره )  و دقیقا زیر این قطعه  و در مرکز اون ( در جعبه ) چسب بزنید .

p6_ichoob

منبع:www.ichoob.ir

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم