آموزش نصب پارکت لمینت

شرکت ماهون چوب قم

اگر قصد دارید تا پارکت لمینت هایتان را خودتان نصب کنید و یا در هنگامی که نصاب در حال نصب لمینیت های شما می باشد، بتوانید نکات صحیح اجرائی را به او گوش زد نمائید، پیشنهاد می کنیم این صفحه را با دقت مطالعه نمائید.

برای این کار، پیش از نصب بایستی چند نکته مهم را رعایت کنیم :

نکته ۱ – لمینیت ها را در حداقل ۲۴ قبل از شروع به نصب در محل نصب قرار دهیم تا با دمای محیط وفق پیدا کنید.

نکته ۲ – کف واحد عاری از هر گونه نم و رطوبت باشد.

نکته ۳ – کف واحد کاملا تمیز باشد.

پس از رعایت موارد فوق، نوبت به مراحل نصب پارکت لمینیت می رسد :

مرحله ۱ – ابتدا بایستی جهت کار را تعیین کنیم یا به عبارت ساده تر مشخص کنیم که طول تایل ها بایستی در کدام جهت باشند، که مشخص کردن جهت کار خود کاری تخصصی می باشد، ولی ما در اینجا سعی می کنیم تا به صورت ساده این موضوع را شرح دهیم.

نحوه مشخص کردن جهت پارکت لمینیت :

مهم ترین نکته در انتخاب جهت طول پارکت لمینیت ها اینست که طول تایل ها در راستای نور باشد، چرا که این کار در نهایت باعث زیبایی بیشتر لمینیت ها خواهد شد.

عامل بعدی مهم برای انتخاب جهت تایل لمینیت ها اینست که طول تایل ها در جهت طول فضا باشد.

در فضاهایی که تقریبا مربع شکل هستند و طول و عرض دیوار ها تقریبا با هم برابرند، جهت نور را در اولویت قرار داده و طول لمینیت ها را در جهت نور نصب می کنیم.

در فضاهایی که مستطیل شکل هستند و پنجره ها در دیوارهای طولی قرار دارند، یا به عبارت دیگر جهت نور و طول فضا با هم منطبق نیستند، بهتر است که گزینه نور را حذف کنیم و طول لمینیت ها را در جهت طول فضا نصب کنیم.

مرحله ۲ – یکی از دیوارها را که طول بیشتری دارد و تقریبا صاف باشد را به عنوان دیوار مبنا، در نظر گرفته و فوم را موازی با همان دیوار و در کنار دیوار بر روی کف پهن می کنیم.

مرحله ۳ – دقت داشته باشید که لمینیت ها نباید به دیوار چسبیده باشند و بایستی حداقل ۸ میلیمتر با دیوارهای جانبی فاصلی داشته باشند، برای این کار بایستی قطعاتی کوچک به ضخامت هشت میلیمتر فراهم کنیم و اگر امکانش نبود، از آنجایی که ضخامت لمینیت ها نیز ۸ میلیمتر است، می توانیم قسمتی از لمینیت ها را بریده و به عنوان قطعات مورد نیاز استفاده کنیم، حال قبل از اینکه لمینیت ها را شروع به نصب کنیم این قطعات را کنار دیوار می چینیم، تقریبا در هر متر ۲ قطعه کافیست.

مرحله ۴ – معمولا نوددرصد کلیک یا همان شیارهای دور تا دور پارکت لمینیت ها طوری طراحی شده اند که بایستی از سمت چپ نصب شوند، با توجه به این نکته از سمت چپ تایل اول را قرار داده و پس از آن تایل دوم و به همین ترتیب تا به دیوار انتهایی برسیم.

مرحله ۵ – تایل آخری که به دیوار می رسد را باید برش دهیم، دوراه برای علامت زدن مقداری که باید بریده شود وجود دارد، اول اینکه مقدار مورد نیاز را با متر اندازه بگیریم و روی تایل پارکت لمینت انتقال داده و برش بزنیم و راه دوم این که تال مورد نظر را سر و ته کنیم و به دیوار بچسبانیم، محل تقاطع دو تایل را علامت بزنیم و برش بزنیم.

مرحله ۶ – در این مرحله باید متذکر شویم که نوع چیدمان پارکت لمینیت ها، به چند شکل صورت می گیرد، چیدمان آجری، چیدمان، در هم، چیدمان پله ای، چیدمان جناقی، از جمله روش های چیدمان پارکت لمینیت ها هستند، پیشنهاد ما اینست که از روش پله ای برای نصب پارکت لمینت ها استفاده نمائید. به این صورت که با توجه به اینکه طول هر تایل تقریبا ۱۲۰ سانتیمتر است، اگر این اندازه را تقسیم بر چهار کنیم قطعه اول ۱۲۰ سانتیمتری و قطعه دوم ۹۰ سانتیمتری و قطعه سوم ۶۰ سانتیمتری و قطعه چهارم ۳۰ سانتیمتری خواهد بود، ردیف اولمان را که با یک تایل کامل یعنی ۱۲۰ سانتیمتری شروع کردیم، پس حالا نوبت به قطعه ۹۰ سانتیمتری رسیده است، تایل دوم را بردارید و ۳۰ سانتیمتر ابتدای آن را برش دهید و با یک تایل ۹۰ سانتیمتری ردیف دوم را شروع به نصب کنید.

مرحله ۷ – نوبت به ردیف سوم می رسد حال باید با یک تایل ۶۰ سانتیمتری نصب را آغاز کنیم و ردیف چهارم را با یک تایل ۳۰ سانتیمتری، پس از اینکه ردیف چهارم نیز به اتمام رسید بایستی مجددا از یک تایل کامل، یعنی ۱۲۰ سانتیمتری، برای شروع کار استفاده کنیم.

مرحله ۸ – نگران پارکت لمینیت هایی که بریده می شوند نباشید، می توانید تایل های باقی مانده را در صورتی که از نظر اندازه مناسب باشند، در ابتدای شروع کار و یا انتهای ردیف ها استفاده کنید.

مرحله ۹ – احتمالا فومی که پهن کرده بودید را لمینیت ها پوشانیده اند و مجددا بایستی فوم بعدی را پهن کنید؛ کف را جارو زده و فوم بعدی را روی زمین پهن کنید، دقت نمائید که فوم ها نباید روی هم قرار گیرند و فقط باید مماس باهم در کنار یکدیگر قرار گرفته باشند.

منبع:http://sanatchoob.ir/

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم