آموزش و ایده برای رنگ آمیزی مبلمان منزل

شرکت ماهون چوب قم

وقت آن رسیده است تا وسایلی که دیگر راضی تان نمی کنند را با رنگ کردن و تغییر دادن به شکلی جدید در بیاورید. در دنیای مجازی و صفحات مختلف اینترنتی، روش های مختلفی برای رنگ کردن وسایل چوبی خانه وجود دارد. شاید شما هم بسیاری از این ترفندها را امتحان کرده باشید و در نهایت همچنان با مشکلات زیادی برخورد کرده باشید که ورقه ورقه شدن رنگ یا صاف نبودن سطح وسیله مورد نظر از نمونه های این مشکلات است. در این مطلب تصمیم گرفتیم اشتباهاتی را که طی رنگ کردن وسایل و مبلمان مرتکب می شویم را بازگو کنیم و به شما کمک کنیم تا وسایلتان مدت زیادتری عمر کنند. در ادامه چگونگیرنگ کردن وسایل چوبی را بدون حتی یک اشتباه خواهید خواند

ابتدا وسیله را سنباده بزنید.

بسیاری از روش هایی که رنگ کردن مبلمان را آموزش می دهند، مرحله سنباده زدن را لازم نمی دانند. اما تجربه نشان می دهد که باید وسیله ای که می خواهید رنگ کنید را سنباده بکشید. برای داشتن سطحی صاف، لازم است تمام سطوح وسیله مورد نظر را سنباده بکشید ولی باید مواظب باشید تا پوسته ای از روی وسیله جدا نشود و به ساختار اصلی آن صدمه وارد نشود. با انجام سمیاده کشی، سطح باقی مانده کمی زبر می شود تا بتونه راحت تر به آن بچسبد.

ذرات باقیمانده از سنباده کشی را تمیز کنید.

سطح سنباده کشی شده را با استفاده از  پارچه یا دستمال تمیز کنید تا ذرات اضافی از روی آن پاک شوند. برای این مرحله به هیچ وجه از دستمال کاغذی استفاده نکنید چون خود دستمال کاغذی ممکن است خرد شده و پرزهای آن روی سطح چوبی باقی بماند. سعی کنید از انواعی از پارچه استفاده کنید که هیچ ذره اضافی را روی سطح باقی نگذراد، تنظیف یکی از پارچه های ایده آل است.

روی سطح را بتونه بزنید.

برای بتونه زدن از غلطک فومی استفاده کنید و برای نقاطی که در دسترس نیستند، از قلم موی فومی استفاده کنید. طبق دستورالعمل روی ظرف بتونه، مواد را آماده کنید و مدت زمان مشخص شده را صبر کنید تا بتونه خشک شود. بعد از خشک شدن کامل بتونه، قطره های خشک شده اضافی و جا مانده را مجدد سنباده کشیده و با پارچه تمیز کنید.

وسیله مورد نظر را رنگ کنید.

رنگ لاتکس را با استفاده از غلطک فوم روی سطح وسیله چوبی تان بزنید و آن را برای سه لایه نازک رنگ تکرار کنید. بین هر لایه از رنگ بین ۶ تا ۸ ساعت صبر کنید. بعد از خشک شدن هر لایه، اگر قطره و یا ذرات اضافی مشاهده کردید، حتما آن را سنباده بزنید و با دستمال تازه ای تمیزش کنید. استفاده از پارچه نو و بدون پرز یا گرد و غبار بسیار مهم است. قبل از رنگ کردن لایه نهایی و محافظ، حتما تمام ذرات گرد و غبار و پرزها را از روی وسیله رنگ شده پاک کنید.

از لایه محافظ استفاده کنید.

و در پایان، از یک غلطک فومی جدید استفاده کنید و یک لایه نازک محافظ و براق که پایه آب داشته باشد، را روی وسیله بزنید. بهتر است لایه محافظ را به آرامی و با دقت با استفاده از غلطک روی سطح کار بزنید تا از بوجود آمدن حباب جلوگیری شود. قبل از آنکه بخواهید وسیله جدید رنگ زده تان را به عنوان یک عنصر تازه به دکوراسیون منزل خود اضافه کنید، ۷۲ ساعت صبر کنید تا کاملا خشک شود در غیر این صورت سطح آن چسبناک خواهد بود.

منبع نوشته: https://www.chidaneh.com

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم