ارزش افزوده صنعت چوب قم به جیب دیگران می رود

شرکت ماهون چوب قم

قم ـ رییس هیات مدیره تعاونی درودگران استان قم گفت: فروش محصولات چوبی به صورت خام در استان قم، ارزش افزوده واقعی را به دیگر استانها و به جیب دیگران واریز می کند.

به گزارش ایرنا، ˈمحمد حسینی یاورˈ چهارشنبه شب در نخستین همایش صنعت چوب استان قم با بیان این مطلب، گفت: اگر خدمات تکمیلی و صنایع وابسته به صنعت چوب همچون رنگ و رویه کوبی در استان شکل نگیرد، تولیدکنندگان و فعالان این عرصه بیش از پیش تضعیف خواهند شد.

وی با بیان اینکه صنعت چوب در کشورمان و در استان قم از دیرباز از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است، خاطرنشان کرد: امروز متاسفانه با عدم توجه به این عرصه و حمایت مسوولان از صنعت چوب، دیگر کشورها همچون چین و ترکیه با تولید انبوه محصولات متنوع چوبی، جلوتر از ایران قرار گرفته اند.

رییس هیات مدیره تعاونی درودگران استان قم گفت: هماهنگی نهادها و حمایت مسوولان از صنعت چوب در استان قم، می تواند این صنعت را در تراز استانداردهای جهانی مطرح ساخته و تولید بهینه را رونق و شکوفایی دوباره بخشیده و می تواند رشد اقتصادی و اشتغالزایی چشمگیری به دنبال داشته باشد.

وی از طولانی شدن احداث شهرک صنعتی درودگران در استان انتقاد کرد و گفت: نوسازی ماشین آلات و رفع مشکل نقدینگی در صنعت چوب، مهمترین نیازها و خواسته های فعالان این عرصه بوده که قطعا با حمایت همه جانبه مسوولان و ارایه تسهیلات مناسب برطرف خواهد شد.

حسینی یاور از فعالیت بیش از ۵ هزار واحد صنفی تولید و توزیع محصولات چوبی در استان قم خبر داد و گفت: جهت ارتقاء و بروزرسانی صنعت چوب و رونق و شکوفایی این صنعت در استان که پویایی اقتصادی و افزایش صادرات را به دنبال دارد، نیازمند مساعدت مسوولان است.

نخستین همایش صنعت چوب استان قم با محور ˈنگاهی نو به دکوراسیون داخلیˈ با مشارکت شهرداری منطقه ۵ قم و اتحادیه و شرکت تعاونی درودگران قم چهارشنبه شب در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی قم برگزار شد.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم