اره چکشی – اره عمودبر دستی

شرکت ماهون چوب قم

اره عمود بُر دستی یا اره چکشی نوعی اره‌ است که جهت برش مواد مختلف مانند چوب، تخته لایی، نئوپان، فیبر، آلومینیوم، پلاستیک، آهن و موارد مشابه با ضخامت کم کاربرد دارد.

saw 1

این اره به دو نوع افقی و چکشی عمود تقسیم می‌شود.
اره عمود بر به طور کلی به دو دسته صنعتی و نیمه صتعتی تقسیم می شود:
اره عمود بر صنعتی در قسمت جلوی خود دارای گیر بکسی است که از چندین دنده تشکیل شده و این دنده ها در کارهای سنگین و طولانی به کمک اره آمده و می توان مدت زمان بیشتری از آن استفاده کرد.
اره های نیمه صنعتی ، کسانی که از اره به صورت حرفه ای استفاده نمی کنند این نوع اره عمود بر را استفاده می کنند و در این نوع اره عمود بر چه از نوع بوش و یا ماکیتا که از برند های معتبر هستند ، از گیربکس استفاده نشده است.
به تازگی شرکت بوش نوعی اره عمود بر مابین صنعتی و نیمه صنعتی طراحی و به بازار ارائه کرده که برای کسانی که به عنوان نصاب کابینت و مانند این نوع کارها بسیار مناسب است. این نوع اره چون از حالت نیمه صنعتی قوی تر و قیمتی مناسب تر از نوع صنعتی دارد برای نوع فعالیتی که در بالا ذکر شد مناسب می باشد. یک نوع حالت در اره وجود دارد به نام حالت پاندولی که برای برش عمق بیشتر در هنگام برش مواد مختلف استفاده می شود.

اره چکشی

در اذهان بعضی از افراد به اشتباه اره عمود بر دارای پاندول را در مدل های مختلف سه دور چهار دور و شش دور می باشد که اشتباه می باشد. اره های عمود بر عموما دارای سه حات پاندول می باشد و در بعضی از اره های عمود بر اهرمی وجود دارد که در زیر اهرم پاندولی است و برای استفاده از مکنده ذرات می باشد.

اره چکشی

به دلیل اینکه امروزه تقریبا بیشتر دستگاه های عمودبر- اره چکشی دارای کلید دیمر هستند، در هنگام خرید دقت کنید که دستگاه دارای کلید دیمر باشد. به وسیله ی اره عمود بر می توانید چوب ها را به شکل منحنی به سادگی برش دهید.از این اره هم میتواند چوب را در زوایای مختلف برید ، اما دقتش به اندازه ی فارسی بر نیست.

وزن اره های چکشی برقی بین ۲٫۵ تا ۳ کیلوگرم می باشد.

عمق برش این دستگاه ها حدود ۸ سانتی متر است و بسته به نوع تیغه متفاوت است.

بهتر است پس از ۱ ساعت استفاده از دستگاه تیغه های را تعویض کنید.

منبع:http://sanatchoob.ir/

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم