اشتغالزایی پایدار با رونق صنعت ام دی اف در اردبیل

شرکت ماهون چوب قم

 

با راه اندازی خط تولید ورقه های ام دی اف در مجتمع تولیدی و صنعتی آرتا پلاست نمین در استان اردبیل، کشور در زمینه تولید این محصول پرکاربرد خودکفا شد.
ام دی اف MDF) ) ماده مرکب چوبی محسوب می شود؛ که از فشرده سازی مواد مختلفی مانند چوبهای نرم، رزین و دیگر موادی مانند ساقه غلات ، نی و کاغذهای غیر قابل مصرف تهیه می شود.
پیش از این عمده نیاز بازار MDF ایران از طریق واردات از کشورهای ترکیه، ‌اندونزی، ‌روسیه،‌ اسپانیا، ایتالیا،‌ آلمان، اتریش و ‌فنلاند تامین می شد .
انتظار می رود تولیدات شرکت آرتا پلاست نمین علاوه بر تامین بخش عمده ای از نیازهای داخلی ، به کشورهای منطقه نیز صادر شود.
قابلیت ابزارخوری، ماشین کاری و سنباده زنی، سطوح صاف و متراکم،‌ قابلیت شکل پذیری ، قابلیت انجام روی تمام سازه ها ،‌ زیبایی ظاهری ، قیمت مناسب و مقاومت بسیار بالا در برابر رطوبت و حشرات و قارچ ها باعث پرطرفدار شدن MDF و افزایش روز افزون کاربرد آن در سالهای اخیر شده است.
این روزها MDF در کابینت سازی، ساخت انواع میز و صندلی ، سیسمونی کودک ، مبل راحتی و دکوراسیون منزل کاربرد فراوانی دارد.
سید حامد عاملی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: مجتمع تولیدی و صنعتی آرتا پلاست نمین یکی از بزرگترین تولید کنندگان انواع لفاف های بسته بندی، موکت ، الیاف ، محصولات چوبی نئوپان در خاورمیانه است و راه اندازی خط تولید «فرمالین» و « MDF» نیز از آخرین برنامه های این شرکت بوده است.
وی با یادآوری اینکه این کارخانه از سال ۸۵ تاکنون هر سال به عنوان واحد نمونه کشوری و استانی انتخاب شده است افزود: فعالیت این مجتمع صنعتی هم اکنون برای یکهزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای متخصص و جوان استان اردبیل شغل ایجاد کرده است.
مجتمع تولیدی و صنعتی آرتا پلاست نمین اولین شهرک صنعتی خصوصی کشور است که در محوطه ۵۰ هکتاری این مجتمع صنعتی، ۱۳ سوله صنعتی در قالب ۹ واحد تولیدی جداگانه بصورت سه شیفت کار می کنند و همگی بصورت یک چرخه تولیدی از همدیگر پشتیبانی می کنند.
کمال فتحی بیطرف مدیر عامل مجتمع تولیدی و صنعتی آرتا پلاست نمین با بیان این که کلیه مراحل تولید MDF و دیگر محصولات کارخانه از مواد اولیه تا محصول نهایی در خود این مجتمع صنعتی و با تلاش متخصصان و مهندسان داخلی کشورمان تولید می شود گفت: به دلیل آنکه تولید کلیه مواد اولیه و محصول نهایی MDF در این کارخانه انجام می شود محصولات تولیدی ما به عنوان محصول ایرانی هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت از قدرت رقابت بالایی با محصولات مشابه خارجی برخوردار است و حتی صادرات این محصول ایرانی به خارج از کشور نیز در دستور کار قرار گرفته است.
وی رمز موفقیت گروه صنعتی آرتا را «همت مضاعف و کار مضاعف» اعلام کرد و گفت : با اضافه شدن خط تولید ام دی اف به خطوط تولید این مجتمع صنعتی ، علاوه بر یکهزار و ۵۰۰ شاغل موجود در کارخانه ، برای ۶۰ نفر دیگر نیز شغل ایجاد شد.
فتحی بیطرف همچنین اهمیت آموزش مستمر کارکنان واحدهای تولیدی را یادآور شد و گفت: بروز رسانی اطلاعات مهندسان و کارگران کارخانه و توجه مستمر به مقوله آموزش موجب پویایی چرخ تولید می شود که ما در گروه صنعتی آرتا همیشه سعی کرده ایم با آموزش مستمر کارکنان از این موضوع مهم غفلت نکنیم.
شاهین افغانی مهندس شیمی و از مدیران کیفی خط تولید این کارخانه از عزم همکارانش برای تولید باکیفیت ترین محصولات خبر داد و گفت: با توجه به اینکه کلیه زنجیره های تولید در این کارخانه این کارخانه از مواد اولیه گرفته تا محصول نهایی توسط مهندسان اردبیلی انجام می شود کالای تولید شده این کارخانه یک کالای کاملا ایرانی و باکیفیت است.
استاندار اردبیل نیز تولید ورقه های MDF را نوعی صنعت تکمیلی برای بخش کشاورزی دانست و گفت: رونق این صنعت در اردبیل می تواند به اشتغالزایی پایدار منجر شود.
مجید خدابخش با بیان اینکه تولید محصولات این کارخانه علاوه بر جلوگیری از خروج ارز قابل توجه از کشور، ارزآوری خوبی نیز از طریق صادرات خواهد داشت ابراز امیدواری کرد مجتمع تولیدی و صنعتی آرتا پلاست نمین به الگویی از واحد صنعتی موفق برای سایر صنعتگران استان تبدیل شود.
۱۴۵۰۷۹_۰ec61

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم