اشتیاق سردمدارن دکوراسیون دنیا برای تولید محصول مشترک با ایران

شرکت ماهون چوب قم

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان گفت: ایتالیا به عنوان سردمدار دکوراسیون و مبلمان در دنیا برای همکاری با تولیدکنندگان مبلمان ایران به منظور تولید محصول مشترک و مشتاق است که این امر نشان‌گر پتانسیل‌های این صنعت است.

حسن احمدیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: دستیابی صادرات مبلمان به ۴۰ میلیون دلار در سال گذشته نشانگر توانمندی ارزآوری این صنعت است و در صورت ادامه روند حمایتی رشد صادرات خواهیم داشت.

وی افزود: صنعت مبلمان برای محقق کردن اهداف خود در حوزه صادرات به حمایت دولت از طریق اصلاح سیاستگذاری ها و اتخاذ تصمیمات عملیاتی و هدفمند نیاز مبرم دارد.

احمدیان تاکید کرد: کاهش هزینه و ریسک برای حضور تولیدکنندگان مبلمان ایران در نمایشگاه های تخصصی صنعت مبلمان در کشورهای هدف صادراتی، از جمله مهم‌ترین اولویت‌هایی است که باید مورد توجه دولتمردان قرارگیرد که این صرفا با اصلاح سیاست‌گذاری ها و بدون ایجاد یک ریال هزینه برای دولت قابل تحقق است.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان گفت: بزرگترین معضل و مانع پیش روی توسعه این صنعت، عدم دسترسی آن به جریان پایدار و متنوع مواد اولیه با قیمت های موجود در بازارهای جهانی و عملیاتی کردن ظرفیت های خالی تولید در این صنعت است که در این گونه نمایشگاه‌ها و انتقال تجربیات می‌توان به دستاوردها و ارتباطات خوبی برای پیشرفت در این حوزه دست یافت.

احمدیان گفت: چهارمین نمایشگاه بین‌المللی مبلمان اداری از ۲۴ تا ۲۷ دی ماه و با حضور بیش از ۹۰ شرکت صاحب نام تولیدکننده انواع مبلمان و دکوراسیون اداری، در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود که این نمایشگاه فرصت خوبی برای برقراری ارتباط و استفاده از دانش یکدیگر است.

وی گفت: در بدنه دولت توجه لازم برای حمایت برنامه ریزی شده و هدفمند از صنایع سبک کشور که صنعت مبلمان از حیث ایجاد ارزش افزوده، اشتغال و گردش مالی سرآمد آنهاست مشاهده نمی شود.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان بیان کرد: تولیدات مشترک ایران و ایتالیا علاوه بر ورود به بازار داخلی، به بازار کشورهایی همچون عراق، افغانستان، امارات متحده عربی، تاجیکستان، قزاقستان و ارمنستان صادر خواهد شد.

به گفته احمدیان ایتالیا سردمدار دکوراسیون و مبلمان در دنیا است و به نظر می رسد این همکاری بتوانند بازارهای جدیدی را پیش روی ایران قرار دهد

احمدیان با بیان اینکه صنعت مبلمان ایران در بخش زیرساخت ها و پتانسل‌های فنی و تکنولوژیک تولید، به توان مناسبی برای حضور در بازارهای خارجی دست یافته افزود: این پتانسیل بدون توانمندی در اجرای برنامه‌های بازاریابی برای صادرات محصولات صنعت مبلمان کشور منجر به نتیجه قابل قبول نخواهد شد.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان اظهار کرد: از آنجا که صنعت مبلمان بعنوان سرآمد صنایع سبک دنیا عمدتا از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط با بنیه مالی پایین تشکیل شده، حمایت دولت از آن برای حضور پایدار در بازارهای جهانی، در گرو حمایت از تشکل های وابسته به این صنعت است.

وی با بیان اینکه قیمت مواد اولیه، نیروی انسانی، نرخ حامل های انرژی، سرمایه گذاری، استهلاک دستگاه و تولید انبوه شش عامل تاثیر گذار در قیمت تمام شده کالا و محصولات نهایی است گفت: بیشتر صادرات ما در این حوزه به کشور‌های عراق، ارمنستان، قزاقستان، تاجیکستان و افغانستان صورت می گیرد.

 

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم