اطلاعات انواع درب ها بر پایه مشتقات چوبی

شرکت ماهون چوب قم

درب MDF

این دربها که مخفف (MEDIUM DENSITY FIBER) می باشند، بیشتر به جای آنکه در دربهای اتاقی مورد استفاده قرار بگیرند در دربهای ورودی ساختمان ها استفاده می شوند.به دلیل هزینه بالاتری که نسبت به دربهای HDF دارند سازندگان برای دربهای اتاقی و داخلی کمتر از این نوع دربها استفاده میکنند واستفاده از دربهای HDF را به صرفه تر می بینند.اما به دلیل آنکه دربهای MDF از استحکام بیشتری برخوردار هستند در دربهای ورودی ساختمان ها از آن ها استفاده می کنند در حالی که استفاده از دربهای HDF در محل ورودی ساختمان ها کار اصولی و عاقلانه ای به نظر نمی رسد.

 

درب HDF / درب اچ دی اف

HDF  مخفف کلمات High density fiberboard می باشد. اچ دی اف نوعی تخته فیبر است که به روش خشک تولید می شود و چگالی آن بالای ۸۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب می باشد.

ورق اچ دی اف در پشت و روی تخته های چوبی پرس می شود، در کارخانه های تولید کننده درب، ورق اچ دی اف را به وسیله دستگاه ممبران با PVC نیز روکش می کنند و درب های با نام درب پی وی سی و یا درب اچ دی اف روکش پی وی سی به بازار عرضه می کنند. قیمت درب اچ دی اف به نسبت ارزان تر از دربهای دیگر میباشد.

قیمت درب اچ دی اف hdf از عوامل تاثیرگذار در تولید بیشتر این گونه از دربها دارد.

 

درب ضد آب و ABS

دربهای ABS یا به عبارت دیگر ضد آب از محصولاتی هستند که امروز کاربرد گسترده تری پیدا کرده اند.دربهای ضد آب همانطور که از نامشان پیداست در مقابل آب و رطوبت مقاومت بالایی دارند و در بیشتر موارد در ساختمان ها برای دربهای سرویس بهداشتی و حمام مورد استفاده قرار می گیرند.این دربها به دلیل داشتن رویه ضد آب که بر روی کلاف چوبی پرس می شوند مانع از عبور آب و رطوبت به ساختمان داخلی درب می شوند.دور تا دور کلاف درب نیز که نمیتوان رویه ABS را پرس کرد و از جهاتی در مقابل آب و رطوبت آسیب پذیر است با مایعی به نام رزین پوشانده می شود تا درب از هر نظر عایق رطوبتی باشد.اما در مقابل مزایای این درب عیبهایی نیز دارد که ازمهمترین آنها زمان بر بودن ساخت را می توان نام برد.

 

درب ضد حریق

درب ضد حریق به درب هایی گفته میشود که در برابر حرارت مقاوم هستند و برای مهار آتش و دود و همچنین خروج اضطراری استفاده میشود، این درب ها نقش بسیار مهمی را در بالا بردن امنیت مردم و کاستن خسارت حاصل از آتش سوزی ایفا می نمایند و در ساختمان های بلند و در راه پله ها مورد استفاده قرار میگیرد.

استفاده از درب ضد حریق در پله فرار مجتمع های مسکونی ، تجاری ، ادارات ، فروشگاه ها ، پالایشگاه ها و نیروگاه ها ، راهروهای ارتباطی بیمارستان و اماکن اداری ، سالن های همایش ، فروشگاه ها و بطور کلی تمام مکان هایی که امکان حریق وجود دارد و امنیت آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است استفاده میشود.

 

درب ضد سرقت 

همانگونه که از اسم آن مشخص است به دربی گفته میشود که مانع از ورود سارقین شده و در مقابل هر گونه دستکاری، تخریب و اهرم نمودن ایمن و قابل اطمینان باشد که شایان ذکر است این اطمینان به منزله ی صد در صد نبوده ولی در مقایسه با درب های معمولی میتوان تفاوت بسیار زیادی را مشاهده نمود و به استحکام درب های ضد سرقت پی برد. که بر خلاف درهای معمولی این گونه درب ها در مقابل فشار ، برش ، اهرم و دستکاری قفل از سطح ایمنی بسیار بالایی برخوردار بوده و امنیت بسیار بیشتری از درب های معمولی حتی با نرده های حفاظتی (آکاردئونی) دارند که اشاره به این مطلب ضروری میباشد که باید درب مورد استفاده قرار گرفته از استانداردهای این محصول بر خوردار بوده و از درب های متفرقه با ابزار یراق معمولی نباشد و در همه جهات دارای استاندارد جهانی این محصول باشد که در ادامه اشارات و راهنمایی هایی در خصوص خرید این محصول و مد نظر قرار دادن چند نکته اساسی در هنگام انتخاب آن کرده ایم.متاسفانه مرجع دقیق و کاملی در مورد درب های ضد سرقت و اشنایی آن در دسترس عموم نیست و متاسفانه اندک شرکت هایی از این نا آگاهی مردم سو استفاده کرده و درب های در شکل و شمایل درب های ضد سرقت را به عنوان درب ضد سرقت به فروش میرسانند که از چند و یا حتی هیچکدام از استاندارد های این گونه درب ها بر خوردار نبوده و دارای ایمنی معمولی در حد درب های معمول و ضد سرقت میباشند به طور مثال در میان دو رویه درب هیچ گونه ورق فلزی به کار نرفته باشد که با چشم و نداشتن آگاهی در این خصوص فهمیدن آن بسیار مشکل میباشد.در این مقاله سعی شده است تا حدودی به این مسئله پرداخته و آشنایی و نکات لازم را در خصوص این گونه درب ها در حد قابل قبولی ارائه کنیم.

با نصب اینگونه از درب ها دیگر با خیالی آسوده و آرامش خیال بیشتری از منزل خارج شده و درب منزل خود را قفل نمایید. همواره مسئله حفاظت از منازل با صرف هزینه کم یکی از دغدغه های افراد به شمار میرود که وجود درب های ضد سرقت تا حدود بسیار زیادی از این نگرانی کاسته و بازار بسیار خوبی در تمام کشورها و همچنین کشور ایران را به خود اختصاص داده است. و باعث کاهش سرقت از منازل شده است که البته توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که نوع انتخاب و سفارش درب با محل مورد استفاده ی آن رابطه ی مستقیم دارد به طور مثال درب های مورد استفاده در ویلا کارخانجات و ادارات باید به مراتب دارای امنیت و مقاومت بیشتری نسبت به درب منازل باشد و از ورق فولادی ضخیمتری نسبت به درب منازل استفاده میشود و همچنین ساختار درب ها برای مکان های مختلف متفاوت میباشد و متناسب با محل مورد نظر از عایق صوتی ، عایق رطوبت ، عایق حرارت و برودت ، ضد اسید و سایر عایق ها استفاده میشود .

درب لابی

امروزه استفاده از درب لابی نسبت به گذشته بسیار مرسوم تر شده است به طوری که استفاده از درب لابی به یکی از ارکان مهم در هر ساختمانی به شمار می رود. درب لابی به دربی گفته میشود که به طور معمول درب ورودی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و تاثیر بسزایی در نمای ساختمان دارد درب لابی به طور معمول متشکل از سه لنگه است که دو لنگه آن در کنار درب به صورت ثابت بوده و لنگه وسطی آن به عنوان درب باز و بسته میشود. شیشه های مورد استفاده در درب لابی معمولا سه جداره بوده و دارای برنزکاری هستند.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم