انتخاب صحیح روکش برای مبلمان

شرکت ماهون چوب قم

اگر در خانه به فضای اطراف خود توجه کنید,خواهید دید که بخش بزرگی از وسایل جلوی رویتان مبلمان وهمان میز وصندلی هایی هستند که در شبانه روز استفاده می کنید.پس روکشی که برای مبلمان انتخاب می کنید بسیار اهمیت دارد واگرمبلمان تمام پارچه باشد این اهمیت دو چندان می شود,چرا که در این صورت تمامی زیبایی مبل,به کیفیت وجلوه روکش آن ها خواهد بود.برای انتخاب روکش مناسب مبلمان نکته های زیر را در نظر بگیرید:

زمانی که از رویه مبلمان خسته شده اید یا احساس می کنید دیگر چندان با چیدمان فعلی منزل هماهنگی ندارند,اما آنقدر هم کهنه و فرسوده نشده اند که نیاز به تعویض داشته باشند.

خانواده پر جمعیت وپر رفت وآمدی هستیدو رویه مبلمان شما زود به زود کثیف می شود ونیاز به شست وشو پیدا می کند.

رویه مبلمان,رنگی روشن داردوتمیز نگه داشتن آن کاری بس دشوار است.علاقه مند هستید تا دست کم سالی دوبار دکوراسیون مبلمان خود را تغییر دهید.

یک اختلاف آزار دهنده بین دو بخش از دکوراسیون شماست به عنوان مثال فضایی را تصور کنید که مبلمانی تمام پارچه و مدرن دارد در صورتی که صندلی های غذا خوری در فضایی مشرف,از نوع چوبی کلاسیک است.در چنین شرایطی تهیه لباسی برای مبلمان یا در واقع روکش اضافه می تواندبه شما کمک شایانی کند.اما باید توجه داشته باشید که فضا با این رویه جدید,چهره ای نو به خود بگیردتا برای شما وتمامی افراد خانواده جذاب باشد.برای ایجاد این جذابیت در انتخاب لباس مبل به موارد زیر توجه کنید:

ازانتخاب پارچه های ارزان قیمت وبا کیفیت پایین که پس از چند بار شست وشو رنگ و فرم خود را از دست می دهند بپرهیزید واین تصور که لباس مبل صرفا پوششی جهت محافظت از روکش اصلی است را کنار بگذارید.

توجه داشته باشید که رنگ,موثرترین عنصر در هر دکوراسیونی است,سپس رنگی را که برای روکش مبلمان انتخاب می کنید باید با رنگ دیگر مبلمان,فرش,پرده ودیوارها هماهنگی داشته باشد.

اگر مبلمان تمام پارچه است وقسمت نشیمن وپشتی آنها جدا می شود,بهتر آن است تا این قسمت ها را جداگانه روکش کنید.این کار سبب می شود تا ضمن زیباتر شدنمبلمان,شست وشوی روکش ها هم راحت تر انجام  شود,در چنین شرایطی بهتر است پارچه ای ساده انتخاب کنید,چراکه طرح ونقش زیاد سبب شلوغی,آشفتگی و نهایتا کوچک نشان دادن فضا می شود.

اگر سبک مبلمان کلاسیک است وپشتی ونشیمن آن با پارچه پوشیده شده که معمولا مبلمان کلاسیک فرانسوی به این شکل است,بهتر است روکشی کامل برای آن تهیه کنید وبرای هماهنگی بیشتر از نظر سبک با میز پذیرایی ومیزهای عسلی بهتر است از رنگ هایی مانند قرمز,زرشکی,انواع سبز وخاکی که در مبلمان کلاسیک بیشتر به کار می رود استفاده کنید.

اگر سبک مبلمان شما از نوع مبل کلاسیک است اما تنها نشیمن آن با پارچه پوشیده شده می توانید به دو شکل عمل کنید.می توانید به صورتی که گفته شدوبرای محافظت از فریم چوبی,لباسی برای همه مبل تهیه کنید.می توانید تنها برای قسمت نشیمن,لباس بدوزید به طوری که قسمت های چوبی آن آشکار باشد.در این حالت محافظت از فریم صورت نمی گیرد اما مبلمان در فضا زیباتر به نظر می رسد.

هیچ کس شایسته تر از شما وخانواده تان در دیدن ولذت بردن از زیبایی های مبلمان منزلتان نیست پس هرگز زیبایی ها را مخفی وخود را از دیدن آنها محروم نکنید.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم