انقراض جنگل‌ها معضلی برای تهیه چوب مورد نیاز درودگران

شرکت ماهون چوب قم

رئیس اتحادیه درودگران زنجان خبر داد
رئیس اتحادیه درودگران زنجان گفت: متاسفانه انقراض جنگل‌ها، کاهش چوب به عنوان مواد اولیه درودگران را به دنبال داشته است.
خبرگزاری فارس: انقراض جنگل‌ها معضلی برای تهیه چوب مورد نیاز درودگران
محمد بیگدلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به فعالیت ۷۰۰ صنف فعال در اتحادیه درودگران زنجان اظهار کرد: از این تعداد، نزدیک به ۲۰۰ واحد برای گرفتن مجوز اقدامی نکرده‌اند و بدون جواز فعالیت می‌کنند.
وی تصریح کرد: این اتحادیه شامل ۱۹ رسته از جمله نجاری، چوب‌بری، قاب‌سازی چوبی، تولید درب و پنجره چوبی، ساخت کابینت چوبی ام دی اف، برش ام دی اف و پرس وکیوم، فروش مصنوعات چوبی، فروش صنایع چوبی، نجاری و دیگر رسته‌ها می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: در این اتحادیه بیشترین مجوزها مربوط به رسته نجاری بوده و پس از نجاری نیز کابینت‌سازی چوب ام دی اف رتبه دوم تعداد مجوزها را به خود اختصاص داده است.

رئیس اتحادیه درودگران زنجان از تأثیر تورم و مطلوب نبودن وضعیت اقتصادی مردم در روند کار رسته‌های مختلف درودگران سخن به میان آورده و ادامه داد: متأسفانه این اتحادیه نیز همچون دیگر اتحادیه‌ها با مشکل نامساعد بودن اقتصاد دسته پنجه نرم می‌کند.

*انقراض جنگل‌ها و مکان استیجاری بخشی از مشکلات درودگران

بیگدلی بیان کرد: از طرفی انقراض نسل جنگل‌ها نیز یکی از مشکلات این اتحادیه در تهیه مواد اولیه تولیدات یعنی چوب مورد نیاز است.

وی با اشاره به استیجاری بودن مکان فعالیت صنف‌های این اتحادیه گفت: یکی از مشکلات مهم شاغلان این اتحادیه این است که مکان‌های تولیدی و فروش محصولات آنها استیجاری است.

این مسئول افزود: با توجه به اینکه کارگاه این فعالان باید در مکان مناسبی باشد تهیه کارگاه جدید مشکلات عدیده‌ای را برای فعالان رسته‌های درودگران به وجود آورده است.

 

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم