معرفی انواع ام دی اف MDF و خواص آن

شرکت ماهون چوب قم
ام دی اف آلویک – ALVIC MDF

ام دی اف آلویک ، با تأکید بر مقاومت در برابر خراش، کیفیت سطح ، شفافیت بی نظیر و همچنین ثبات نور نسبت به رنگ های متنوع، دارای پاسخ های فیزیکی مکانیکی بسیار عالی در مقایسه با دیگر محصولات جایگزین است.
این خصوصیات، باعث شده ام دی اف آلویک برای کاربرد در آشپزخانه، حمام، مبلمان منزل و اداری مناسب باشد.
فرایند تولید ام دی اف لوکس آلویک این امکان را به وجود میاورد تا نه تنها رنگ های خالص بلکه طیف گسترده ای از طرحها، مانند طرح چوب، سنگ مرمر، سنگ، فانتزی و… روی ام دی اف آلویک کار شود. این ویژگی ام دی اف لوکس آلویک را به محصولی بسیار متنوع و تزئینی تبدیل کرده است.

ام دی اف کلیف – CLEAF MDF

ویژگی های پویا، طبیعی بودن رگه های چوب و تعامل بین لمس و نمای ام دی اف کلیف با بازتاب نور به خوبی آشکار می شوند. استفاده از تکنولوژی هنرمندانه، باعث شده صفحات کلیف با وجود صاف بودن وبرخورداری از جلای مناسب، بافت مجزا و نمای سه بعدی خود را حفظ کنند. نوآوری در تولید منجر به توسعه استفاده از این سطوح استثنایی در طراحی داخلی شده است.
کلیف سیستمی از محصولات و خدمات بر اساس تحقیق، فناوری پیشرفته، نوآوری و طراحی با هدف رسیدن به بالاترین کیفیت است.

ام دی اف لاتئو – LATHO MDF

ام دی اف لاتئو در هر شکل و اندازه و به صورت مواد سخت یا توخالی در دسترس بوده و برای قفسه ها ونیز مبلمان مناسب است. این پنل ها را میتوان با لایه های نازکی از چوب و نیز دیگر روکش ها، پوشاند. ترکیبات پانل های توخالی را میتوان مطابق با طراحی های ویژه، مجددا تولید کرد. بنا به درخواست ما میتوانیم مواد دیگری از جمله نئوپان، تخته سه لا و … را برای تولید پانل ها استفاده کنیم. ضخامت ورقه های ام دی اف لاتئو از ۲/۱ میلی متر تا ۵۰ میلی متر متغییر است و حتی در صورت درخواست ضخامت های بیشتر نیز موجود است. حداکثر ابعاد ورقه های ام دی اف لاتئو ۲۵۷۰ در ۱۳۰۰ (فرمت اید آل:۲۴۴۰ در ۱۲۲۰ میلی متر) می باشد. پانل ام دی اف لاتئو را می توان به صورت خام، مربع، لبه دار، قبل از سمباده زدن و بعد از لاک زدن انتهایی عرضه کرد.

ام دی اف اکریلوکس – ACRYLUX MDF

صفحه ام دی اف اکریلوکس با پرس یک ورق ۸/۰ میلی متری اکریلیک بر روی یک تخته ام دی اف دورویه با ملامین سفید تولید می شود. ضخامت نهایی ام دی اف اکریلوکس ۱۸ میلی متر می باشد. رنگ ورق های آکریلیک رنگ نهایی تخته را تعیین می کند. این مواد با تکنولوژی پیشرفته ای که در ساخت آنها استفاده شده، ثبات رنگ بی نظیری را نشان می دهند. محدوده رنگ ام دی اف اکریلوکس شامل رنگ های ساده و همچنین متالیک می باشد. پشت تخته همیشه سفید رنگ است مگر اینکه تخته های دورویه مد نظر باشند.

ام دی اف نیمن – NIEMANN MDF

ام دی اف نیمن مقاوم به نور ماورابنفش و نیز ساییدگی است. به خاطر داشتن خطوط صاف و لبه های بدون درز، در مقابل نفوذ آب مقاوم است. ام دی اف نیمن با ضخامت ۱۸ میلی متر و سایز صفحات ۲۶۵۵ در ۱۰۳۰ به صورت پانل های یک و دو طرفه در دسترس است. صفحات پلی گلاس، آکریلوکس، پلی مات، باران و گل همگی مثال هایی از قابلیت های تکنیکی محصولات نیمن می باشند

ام دی اف مرینو – Merino MDF

ام دی اف مرینو یکی از بزرگترین تولیدکننده های ام دی اف در جهان است که بیش از ۴۰۰ طرح در اندازه های مختلف ارائه می دهد. ام دی اف مرینو در طرح ها و رنگ های متنوع در دسترس است . ام دی اف مرینو به آب جوش، لکه های مختلف، بخار، ترک خوردگی ، ورقه ورقه شدن، رشد باکتری ها، خراش،آتش، سوختگی با سیگار، تغییر رنگ، حرارت، الکتریسیته و اسیدهای ضعیف مقاوم است. از دیگر مزیت های ام دی اف مرینو؛ سهولت نصب و راه اندازی، تمیز کردن آسان و صرفه جویی در فضا می باشد.

اکریلیک سالید سرفیس وسترمن – Westermann Acrylic Solid Surfaces

ATH در مقابل مواد شیمیایی، لکه ها، آب و آتش مقاوم بوده، شفاف است و در عین حال که به اندازه ای کافی سخت بوده و می تواند در مقابل ضربه مقاومت کند، به میزان کافی برای انجام طراحی نرم و لطیف است.
دو رزین اصلی که در تولید سالید سرفیس به کار می روند شامل اکریلیک و پلی استر هستند. رزین اکریلیک خالص منجر به تولید صفحه ای می شود که قابل شکل گیری تحت حرارت است. می توان آن را حرارت داده، به صورت یک شکل جدید خم کرد و بدون اینکه ویژگی های کاربردی خود را از دست دهد آن را سرد کرد.
رزین های پلی استر، از جمله آنهایی که با اکریلیک مخلوط هستند را در مواردی که مشتری درخواست دهد و یا در برنامه های با استحکام بالا به کار میبرند.

ویژگی ها و مزایا:

با دوام: مقاوم در برابر تراش و ترک خوردگی بوده و زیبایی خود را حفظ می کند.
تجدید پذیر و قابل بازیافت:خراش ها، بریدگی ها و سوختگی ها را می توان با سمباده زدن ترمیم کرد.
به صورت رنگ های کلاسیک و الگوهای چند منظوره در دسترس است.
دارای ترکیب همگن و یکپارچه چهت حفظ رنگ و الگوی طراحی در سراسر ضخامت ورق.
دارای نمای یک تکه و بدون درز
مقاوم در برابر لکه بوده و نظافت آن آسان است.
بدون منفذ و بهداشتی: گرد و خاک داخل آن نمیماند، مایعات نفوذ نمی کنند، باکتری و قارچ ها رشد نخواهند کرد.
شرکت وسترمن ارائه دهنده ی صفحات سالید سرفیس اکریلیک با کیفیت بالا و قیمت مناسب است. صفحات سالید سرفیس وسترمن محصولاتی زیبا و بسیار کاربردی هستند که به صورت مجموعه ای قابل توجه از رنگ ها و طرح های متنوع در دسترس می باشند.
صفحات اکریلیک سالید سرفیس وسترمن در کره و تحت لیسانس آلمان ساخته شده اند.
شرکت بازرگانی ایران سبز، نماینده ی انحصاری وسترمن در ایران است.
سالید سرفیس یک ماده اکریلیک است که به صورت پانل های مسطح، برای کاربردهای داخلی و خارجی ساخته و طراحی شده است. برای طیف وسیعی از کارهای مسکونی و تجاری از جمله کانتر آشپزخانه، حمام و روشویی، میز رستوران و محل کار، مراکز بهداشتی درمانی، بیمارستان ها، بانک ها و دیگر مراکز سازمانی مناسب است.
می توان صفحات سالید سرفیس را به منظور ایجاد یک سطح یکپارچه و بدون درز به هم پیوند زد که در این حالت برای استفاده به هر دو صورت عمودی و افقی مناسب است.
اکثر مواد سالید سرفیس ترکیبی از دو ماده تشکیل دهنده اصلی میباشند شامل: یک ماده معدنی طبیعی، که به عنوان فیلر یا پرکننده استفاده می شود و یک رزین که به عنوان ماده چسباننده به کار می رود. این دو ماده با هم ترکیب شده و بعد از ریخته گری و فرایند ساخت تبدیل به صفحات سالید سرفیس می شوند.
رایج ترین ماده معدنی مورد استفاده برای این کار آلومینوم تری هیدراته یا ( alumina tri-hydrate, ATH) است. ATH شکل تصفیه شده ی سنگ معدن بوکسیت بوده و می تواند تا ۷۵ درصد یک ورق سالید سرفیس را تشکیل دهد. بوکسیت شکلی از خاک رس است.

۵۶۴xh

 

منبع نوشته: http://purima.ir

مطالب مرتبط

2 نظر

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم