اولین دوره چوب و رزین کشور ویژه توانجویان در کردستان برگزار شد

شرکت ماهون چوب قم

سنندج – ایرنا – اولین دوره آموزشی‌مهارتی چوب و رزین ویژه افراد دارای معلولیت کشور در کردستان با حضور ۵۲ دانش آموز استثنایی برگزار شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان روز یکشنبه در آیین آغاز این دوره آموزشی گفت: دوره آموزشی چوب و رزین برای اولین بار در کشور با هدف مهارت افزایی افراد توانجو در راستای اجرای نظام‌نامه آموزش‌های مهارتی افراد دارای معلولیت برگزار شد.

سیدجمیل احمدی افزود: ارایه آموزش های مهارتی بازار محور و ایجاد چرخه آموزش ، تولید ، بازاریابی و فروش می تواند علاوه بر هموار کردن مسیر راهیابی افراد دارای معلولیت به بازار کار زمینه امید به زندگی و ایجاد اعتماد به نفس را در افراد تقویت کند .

وی اضافه کرد: می‌توان با نگاه فرابخشی و به اشتراک گذاری امکانات و تجهیزات دستگاه های اجرایی سطح استان زمینه توسعه بیش از آموزش های مهارتی در سطح استان را فراهم کرد.

وی گفت: نظام نامه آموزش های مهارتی افراد دارای معلولیت براساس تکالیف معین در ماده ۱۴ قانون حمایت از معلولین تدوین شده است که ارتقای مهارت های فنی و حرفه ای کارآموزان دارای معلولیت و ارتقاء اثربخشی و کارآیی آموزش های فنی و حرفه ای ویژه کارآموزان دارای معلولیت از جمله اهداف مورد نظر در این نظام نامه است.

دوره آموزشی رزین چوب برای نخستین بار در استان به صورت کارگاهی برای  ۵۲ نفر از دانش‌آموز ان با نیاز ویژه ذهنی متوسطه حرفه‌ای و پیش حرفه‌ای در کنار هنرجویان عادی در سنندج برگزار شد.

منبع نوشته: https://www.irna.ir/

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم