ایده هایی برای اتاق بازی کودکان

شرکت ماهون چوب قم

در این مطلب اتاق بازی را می بینیم که یک خانواه برای سه دختر بچه خود طراحی کرده اند تا به راحتی بتوانند در آن با اسباب بازی های خود بازی کنند، موسیقی تمرین کنند، و کاردستی‌های خود را بسازند.

آنها اکنون این اتاق را طراحی کرده اند اما برای آگاهی ما از روند کارشان و این که چگونه به ایده‌های طراحی این اتاق رسیده است تصمیم گرفتیم تا مطلبی در مورد روند کار و نتیجه نهایی آنها بنویسیم.

کمد ها از جنس mdf روشن به رنگ خنثی استفاده شد، مادر آنها تصمیم گرفت در طراحی اجزای دیگر اتاق از یک رنگ شاد و برجسته استفاده کند. او می‌گوید: «من رنگ قرمز را انتخاب کردم، زیرا این رنگ بسیار شاد و سرزنده است. با این‌که ما سه دختر در خانه داریم اما من اصلا دلم نمی‌خواست مثل همه جا از رنگ صورتی در قسمت‌های مختلف اتاق استفاده کنم.»
mo16464

سه پنجره بزرگ در این اتاق وجود دارد که باعث تابش گسترده نور طبیعی در آن می‌شود.

یک میز متناسب با قد و قواره کودکان و صندلی‌های سفید رنگ S شکل و دو صندلی راحتی با طرح‌های حیوانی جلوه شاد و جذابی به اتاق اضافه کرده‌اند.
mo16465

مادر خانواده، بر روی استفاده از مواد و مصالح طبیعی تاکید زیادی داشت به همین دلیل سبدهای چوبی بسیاری از قفسه‌ها را پر کرده‌اند و اکثر اسباب بازی‌ها از چوب ساخته شده‌اند.

۱۴

 

آنها از این مسئله که همه وسایل مورد نیاز کودکانشان به راحتی در دسترشان است اطمینان حاصل کردند و هم‌چنین سعی کردند همه چیز ظاهر زیبا و خوبی داشته باشد. در دسترس قرار دادن آثار هنری و موسیقی، به نمایش گذاشتن همه چیز به شکلی زیبا و طبق نظم و ترتیب، و یاد دادن نحوه استفاده محترمانه و مسئولانه از این وسایل به کودکان اصولی بودند که در طراحی اتاق از آن‌ استفاده کردند. البته هنگام طراحی و چیدمان اتاق از نظرات کودکان هم استفاده کردند تا آن‌ها هم در فرآیند طراحی اتاقی که قرار بود خودشان از آن استفاده کنند سهیم باشند.

mo16467

 

در این عکس یک آشپزخانه کوچک کودکانه را می‌بینید که رنگ آن منبع الهامی برای استفاده از رنگ در دیگر قسمت‌های این اتاق بود و دخترها عاشق آن بودند.
mo16468

از آنجایی که این خانواده اکثر وسایل مورد نیاز این اتاق را در خانه داشتند برای خرید وسایل هزینه چندانی انجام ندادند. این اثر هنری رنگارنگ از وسایل جدیدی است که آنها به اتاق بازی بچه ها اضافه کردند.

خوشبختانه طراحی جدید اتاق بازی کودکان از سوی خود فرزندان خانواده با استقبال زیادی رو به رو شد.

منبع:http://www.beytoote.com/

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم