ایده های ناب گلدان های چوبی فانتزی

شرکت ماهون چوب قم

چگونه گلدان چوبی بسازیم؟

ساخت گلدان چوبی نسبتا آسان بوده و با هر سطح مهارتی قابل انجام است. برای ساخت گلدان چوبی نیازی نیست ابزار حرفه‌ای یا خاصی داشته باشید و تنها با داشتن وسایل ساده نجاری و یادگیری و اجرای روش‌های زیر می‌توانید گلدان چوبی خود را بسازید.

 

در ابتدا با استفاده از چند تکه چوب، ده قطعه چوب مربعی شکل با ابعاد دلخواهتان ببرید. ابعاد قطعات را می‌توانید با توجه به‌اندازه‌ی نهایی گلدان به‌دلخواه انتخاب کنید. پس از آن با استفاده از خط‌‌کش، مرکز تمامی قطعات چوبی مربع شکل را پیدا کرده و علامت‌گذاری کنید. سپس مرکز علامت‌گذاری شده را با استفاده از اره سوراخ‌کن، به شکل دایره دربیاورید. اگر اره سوراخ‌کن نداشتید، دایره‌ها را روی تخته‌ها رسم کرده و با استفاده از اره مویی دربیاورید.

 

پس از آن وسط یکی از قطعات دایره‌ای شکل را سوراخ کنید تا محلی برای تخلیه آب از انتهای گلدان باشد. از این قطعه در انتها به‌عنوان زیرگلدانی استفاده می‌شود.

پس از برش تمام قطعات آنها را سنباده بزنید. قطعات سنباده زده شده را روی هم قرار داده و با استفاده از چسب چوب، تکه‌ها را به هم وصل کنید. در این قسمت پیش از چسب زدن، با استفاده از یک گونیا زوایای تکه چوب‌ها را بررسی کرده تا از مربع شکل بودن تمام قطعه چوب‌ها مطمئن شوید.

 

 

گلدان چوبی شما آماده است! در این مرحله اگر دوست دارید می‌توانید آن را با استفاده از روغن‌های مخصوص پرداخت کنید.

گلدانهای خلاقانه

البته با کمی خلاقیت و ایده های ناب ذهنی می توانید گلدانهای خاص و فانتزی،به وسیله تکه چوبهای دور ریختنی بسازید که تصاویر چند مدل از این طرحها جهت ایده گیری به شما معرفی می شود.

منبع نوشته: www.irw.ir

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم