برگزاری کارگاه آموزشی توسعه زراعت چوب در جویم لارستان

شرکت ماهون چوب قم

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، منصور رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لارستان، گفت : کارگاه آموزشی و توجیهی با موضوع توسعه زراعت چوب و تغییر الگوی کشت در اراضی مستعد به منظور استفاده حداکثری از منابع و ظرفیت‌های بومی و توسعه اقتصادی لارستان در سال جهش تولید و نیز با توجه به شرایط مناسب اقلیمی منطقه برای اجرای طرح زراعت چوب تشکیل شده است.

او، با اشاره به اهداف اجرای طرح زراعت چوب، بیان کرد:گسترش پوشش گیاهی، تامین مواد اولیه صنایع سلولزی، حفظ محیط زیست و جلوگیری از قطع درختان جنگلی، بهره‌برداری زمین‌های شیب دار، حفظ آب و خاک و استفاده آب‌های غیرمتعارف از اهداف اجرای طرح زراعت چوب در شهرستانهای جنوبی فارس است.

رضایی، تصریح کرد: در این طرح از گونه های سریع رشد مانند گز شاهی و اوکالیپتوس استفاده می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لارستان، ادامه داد: کشاورزان و بهره برداران بدون کسب اطلاعات علمی هیچ گاه وارد طرح زراعت چوب نشوند، چون علاوه بر ضررهای مالی تاثیر منفی در نگرش مردم نسبت به این طرح استراتژیک ایجاد می شود.

مجتبی شریفی سعدی هماهنگ کننده طرح زراعت چوب اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس نیز افزود: با توجه به طرح تنفس یا توقف بهره برداری از جنگل های شمال کشور و نیاز صنایع و کارخانجات وابسته به ماده اولیه چوب ، اجرای این طرح یکی از سیاست های مهم و راهبردی سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور و  ادارت کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ها به شمار می رود و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

او، اضافه کرد: اجرای این طرح علاوه بر کنترل فرسایش خاک و جلوگیری از روند بیابانی شدن عرصه های طبیعی زمینه مناسبی را برای اشتغالزایی و تامین معیشت کشاورزان و روستاییان فراهم می کند.

در این کار گاه آموزشی تعدادی از کشاورزان  برای مشارکت درطرح زراعت چوب و گزکاری اعلام آمادگی کردند.

بازدید از طرح الگویی زراعت چوب ۴ هکتاری در بخش جویم لارستان از دیگر بخش های این کارگاه آموزشی بود.

منبع نوشته: https://www.yjc.ir/fa/news/7608314/%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D8%B2%D8%B1%D8%A7%D8%B9%D8%AA-%DA%86%D9%88%D8%A8-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D9%88%DB%8C%D9%85-%D9%84%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم