بهره برداری از جنگل ها کاملا متوقف شد/ کاغذ سازی با چوب وارداتی انجام می شود

شرکت ماهون چوب قم

سلامت نیوز: دکتر حسن روحانی روز پنجشنبه ۲۸فروردین  در حاشیه سفر به استان گیلان و بازدید از منطقه آزاد تجاری و صنعتی انزلی با اشاره به گزارشی که توسط معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ارائه شد، گفت: اگر مسئله محیط زیست مورد توجه قرار نگیرد، حیات و سلامت و زندگی همه ما در معرض خطر خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش به موضوع تالاب انزلی به عنوان یک میراث ارزشمند برای کشور اشاره کرد و اظهار داشت: حفظ محیط زیست این تالاب از ضروریات است و باید تمام تلاش ها در راستای توجه به این مهم متمرکز شود.

همه مسئولان استان تلاش کنند تالاب انزلی به شرایط اولیه بازگردد

وی از استاندار گیلان و همه مسئولان خواست دست به دست هم دهند تا فکری برای آلودگی های تالاب انزلی اندیشیده شود تا این تالاب، به روزهای اولیه خود برگردد.

روحانی همچنین ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به استفاده بهینه از آب برای مصارف کشاورزی و عمومی اشاره کرد و گفت: آب بندها، سدها و سدهای لاستیکی مختلف باید ایجاد شود تا در زمینه استفاده از آب به وضعیت مطلوب تری در استان برسیم.

بهره برداری از جنگل ها کاملا متوقف می شود

رئیس جمهور مسئله محیط زیست را یکی از مسائل مهم گیلان برشمرد و ادامه داد: حراست از جنگل ها و تالاب ها به ویژه تالاب انزلی، همچنین بهبود وضعیت فاضلاب ها و زباله در استان گیلان کمک شایانی به مساله محیط زیست در این استان می کند.

وی تصریح کرد: ما مصمم هستیم که برای مدتی بهره برداری از جنگل ها کاملا متوقف شود و احیا آنها به بخش خصوصی واگذار شود.

روحانی تاکید کرد: معتقدیم باید دوره تنفس جنگل ها اعلام شود. همچنین کاغذسازی با چوب وارداتی در گیلان توسعه می یابد.

باید از سمن ها برای حفاظت محیط زیست کمک بگیریم

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در حفظ و حراست از محیط زیست اعلام کرد: این سازمان ها می توانند با خدماتی که ارائه می دهند در کنار فعالیت های دولت به حفظ محیط زیست در استان گیلان کمک کنند.

حجت الاسلام روحانی افزود: باید از سمن ها برای حفاظت محیط زیست کمک بگیریم. قطعا با چند محیط بان نمی توان مشکلات عظیم محیط زیست کشور را حل کرد.
p1170079

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم