بیش از ۴۰۰۰ کارگاه تولیدی مبل و منبت در تویسرکان فعالیت می‌کنند

شرکت ماهون چوب قم

بیش از ۴۰۰۰ کارگاه تولیدی مبل و منبت در تویسرکان فعالیت می‌کنند

مدیر اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تویسرکان گفت:در حال حاضر بیش از هفت هزار و ۶۰۰ نفر در بیش از چهار هزار و ۷۴۰ کارگاه تولید صنایع مبل و منبت در شهرستان تویسرکان مشغول به کار هستند.

 

اسحاق ترکاشوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تویسرکان، اظهار داشت: موضوع برند سازی صنایع مبل و منبت تویسرکان به مراحل نتیجه بخش رسیده و تولیدات این بخش به کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای میانه و کشور سوئد صادر می‌شوند.

وی بیان کرد: ثبت تویسرکان به عنوان شهر ملی منبت “گلریز” با استفاده از ظرفیت تولید این طرح در روستای اشترمل، زمینه را برای صادرات بهتر و بیشتر مساعد کرده است.

ترکاشوند با اشاره به سفر وزیر صمت در مردادماه امسال به شهرستان تویسرکان و حضور در جشنواره مبل و منبت روستای اشترمل خواستار تحقق دستورات اجرایی وزیر برای تسهیل در روند عرضه و تقاضا و صادرات صنایع مبل و منبت شهرستان تویسرکان شد.

وی ابراز کرد: توانمندی‌های حوزه صنایع دست شهرستان تویسرکان، ۱۵ غرفه از ۶۰ غرفه نمایشگاه دهمین همایش ملی گردو، صنایع مبل و منبت و فرش دست باف تویسرکان را به خود اختصاص داده که مهمترین آنها شامل میناکاری روی سفال و سبد بافی با مروار است.

ترکاشوند تاکید کرد: برگزاری جشنواره و همایش‌های معتبری مانند همایش ملی گردو، مبل و منبت و فرش دست باف و جشنواره صنایع مبل و منبت روستای اشترمل، زمینه را برای معرفی بیشتر و اثرگذارتر توانمندی های شهرستان تویسرکان در بخش‌های مختلف فراهم می‌کنند.

وی ابراز کرد: در حال حاضر بیش از هفت هزار و ۶۰۰ نفر در بیش از چهار هزار و ۷۴۰ کارگاه تولید صنایع مبل و منبت در شهرستان تویسرکان مشغول به کار هستند.

ترکاشوند افزود: علاوه بر اینکه شهرستان تویسرکان از نشان جغرافیایی مبل و منبت برخوردار است، تویسرکان نیز با توجه با بهره‌گیری از ظرفیت تولیدات مبل و منبت روستای اشترمل به عنوان شهر ملی منبت طرح گلریز معرفی و ثبت شده است.

وی تصریح کرد: تولید طرح ظریف و بازار پسند “گلریز” با استفاده از هنر دستان انسان و بدون کمک گرفتن از دستگاه‌های ماشینی منحصر به روستای اشترمل تویسرکان است.

به گزارش تسنیم، تویسرکان از ۲۶ تا ۲۹ شهریورماه سال جاری میزبان دهمین همایش ملی گردو، صنایع مبل و منبت و فرش دستباف در بلوار بارگاه حضرت حبقوق نبی(ع) است.

منبع نوشته: https://khabarpu.com/k.htm?u=2KjbjNi0INin2LIgNDAwMCDaqdin2LHar9in2Ycg2KrZiNmE24zYr9uMINmF2KjZhCDZiCDZhdmG2KjYqiDYr9ixINiq2YjbjNiz2LHaqdin2YYg2YHYudin2YTbjNiqINmF24zigIzaqdmG2YbYrw==_aHR0cHM6Ly90bi5haS8yMDk4OTUw_2KrYs9mG24zZhQ==

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم