توقیف ۱۲ تن چوب تاغ در اردستان

شرکت ماهون چوب قم

 

ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اردستان از توقیف ۱۲ تن چوب خشک تاغ در این شهرستان خبر داد.
غلامرضا الهیاری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: در پی گزارش های رسیده مبنی بر حمل چوب خشک تاغ از منطقه «نصرآباد» بخش «ریگستان» واقع در ۱۵ کیلومتری شمال شهر «زواره» از توابع این شهرستان ماموران این اداره با هماهنگی دستگاه های ذیربط ،چوب های قاچاق را توقیف کردند.

وی ارزش چوب های توقیفی را افزون بر ۴۸ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: چوب های توقیفی در محل این اداره تخلیه و متخلف به همراه پرونده متشکله تحویل مراجع قضایی شد.

وی خاطرنشان کرد: مالک مزرعه نصرآباد در سال ۱۳۸۱ با حکم دادگاه ۵/۶۹ هکتار از تاغزارهای اطراف مزرعه را به مالکیت خود در آورده و مجوز دخل و تصرف در آن را دارد.

الهیاری با بیان به اینکه نامبرده مقداری از تاغزارهای مجاور مزرعه را مورد تعرض قرار داده است، گفت: در این ارتباط پرونده به دادگستری ارجاع و تحت رسیدگی است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اردستان همچنین از کشف ۵۰ کارتن زغال چوب و سه حلقه چاه زغال خبر داد و گفت: در این ارتباط نیز پرونده در دادگستری تشکیل و ضمن ضبط زغال و تخریب چاه های مذکور، متخلفان به جریمه نقدی محکوم شده اند.

تاغ ها از جمله درختانی هستند که برای جلوگیری از پیشروی کویری در حاشیه مناطق کویری کاشت شده اند.

۹۰ هزار هکتار از کل وسعت یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتاری شهرستان اردستان را جنگل تشکیل می دهد که کمتر از ۱۰ درصد آن درختان بادام کوهی و بقیه زیر پوشش درختان تاغ قرار دارد.

۸۱۵۰۷۰۳۸-۶۲۷۶۶۱۹

 

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم