جالباسی با طرح ابزار نجاری

شرکت ماهون چوب قم

۰۱۱۹b-1

مقدمه

در این یومیک میخوایم یک جالباسی خیلی جالب و زیبا با طرح ابزار نجاری (چکش میخ کش و گونیا) بسازیم. برای ساخت این جالباسی به یک تخته ، چندتا چکش و دو تا گونیای فلزی که یک سمت اون پایه‌دار باشه، نیاز داریم. تخته ای که استفاده کردم دز اندازه ۲ در ۳۰ و طول ۲۰۰ سانتیمتر بود. باهم طرز ساختش رو می بینیم.
۴۴۴
df9ca-7 (1)

برش تخته به اندازه مناسب

ابتدا تخته رو به اندازه مناسب خودم برش زدم. عرض تخته بعد از برش ۲۲ سانتیمتر و طول اون هم ۱ متر بود. دلیلش هم این بود که گونیا که میخوام استفاده کنم حدود ۱۸ سانتیمتر طول داره. بعد هم لبه های اون رو توسط روتر کمی پخ زدم. میتونید با سمباده دستی و یا برقی اونرو کمی گرد کنید. چون عرض تخته ۲ سانتیمتره، یک خط با فاصله ۱ سانتیمتر از لبه تخته کشیدم تا محل پیچ کردن دو تخته بهم مشخص بشه. بعد هم در طول تخته ۸ عدد سوراخ برای پیچ کردن زدم و دو تخته رو بهم پیچ کردم.
۲eab8-16

برش و نصب چکش

ابتدا باید اندازه مناسب از طول چکش رو انتخاب کنیم و بعد علامت بزنیم. به همون اندازه روی باقی چکش ها هم علامت میزنیم و همه رو برش میزنیم. نکته یک : برش ها باید کاملا عمود باشه تا چکش خوب وایسه. نکته دو: اگر میخواید که چکش ها عمود قرار نگیرند (مثل تصور آخر)، باید برش ها رو با زاویه ای بزنید که قسمت میخ کش اون به بدنه برخورد کنه تا بتونه وزن اجسام آویزون رو بهتر تحمل کنه. برای نصب چکش ها، یک سوراخ ریز روی دسته چکش بزنید. بعد در محل های مناسب و با فاصله یکسان از همه جهت، روی تخته عمودی علامت بزنید تا محل علامت رو سوراخ کنیم. در نهایت هم چکش ها رو از سمت پشت توسط پیچ بلندی به تخته پیچ می کنیم. من از پیچ ۴ سانتیمتری شماره ۶ استفاده کردم.
۳۵۱۷۱-۲۵

نصب گونیا

اگر گونیا فلزی پایه دار تهیه کرده باشید، براحتی میتونید در چهار گوشه گونیا چهار تا سوراخ بزنید. بعد هم اون رو زیر تخته افقی نصب می کنیم. برای نصب کردن هم از پیچ کوتاه شماره ۶ استفاده کردم. دقت کنید دو تا لبه گونیا با دو تا تخته در تماس باشه تا بتونه وزن اجسام روی تخته افقی رو تحمل کنه.
c5b2c-2

رنگ رویه و پایان کار

در نهایت بهتره تمام سطح رو سمباده بزنید و بعد از سمباده زدن و تمیز کردن با یک پارچه، چندین لایه رنگ رویه مناسب (پولیش، رنگ جلا، روغن طبیعی و یا نفت دانمارکی) بزنید. جالباسی رو میتونید با کمک چند تا پیچ به دیوار نصب کنید و لذت ببرید.
منبع:http://umake.ir/

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم