جاکلیدی چوبی برای خودتان بسازید

شرکت ماهون چوب قم

ساخت جاکلیدی

در ابتدا نیاز به چوبی به ضخامت ۱ سانتیمتر و حداقل طول ۲۰ سانت داریم،بعد از تهیه چوب با این مشخصات اون به اندازه ۲۰*۱*۸/۰ سانتیمتر درمیاریم.برای یک جا کلیدی از این سایز ۵ عدد نیاز هست و همچنین ۲ قطعه هم به اندازه ۷*۱*۸/۰ سانتیمتر.
بعد از آماده کردن این اندازه ها تو چوب های ۲۰ سانتی ۲ تا شیار به عمق ۵/۰ و عرض ۱ سانتیمتر ایجاد می کنیم.من با اره میزی این کار و کردم اما به راحتی با اره مویی و اره چوب بری معمولی هم میشه این کار رو انجام داد.

۱ ۲ ۳ ۴

فاصله این شیار از لبه های چوب ۱ سانت هست.بعد از این کار این قطعات با او چوب های ۷ سانتی مونتاژ می کنیم.بعد از چسب زدن برای پرس میشه از گیره های کلیپسی استفاده کرد.

۵

برای نصب قلاب ها من از ۳ طرح نت موسیقی کمک گرفتم که بعد از تبدیل کردن سایزشون با نرم افزار فتوشاپ ازشون پرینت گرفتم و روی تخته ۳ لا چسبوندم و بعد از برش به عنوان شابلون استفاده کردم.

.

۷

 

برای این اشکال از چوبی با ضخامت ۱ سانت استفاده کردم و بعد از برش کاری بوسیله سنباده پرز هارو گرفتم و رنگشون کردم.برای راحتی از رنگ اکرلیک استفاده کردم.

 

.
برای قلاب ها هم نیاز به قلاب داری حلقه باز داریم چون تو سایزی که می خواستم قلاب باز پیدا نکردم همون قلاب های بسته رو به کمک انبر آرماتوربندی(چیزی شبیه میخ کش) برش دادم و بعد سنگ زدم تا تیزی محل برش از بین بره

۱۲ ۱۰

بعد از آماده شدن قلاب ها ابتدا نت هارو روی ساشی نصب کردم و بوسیله اسپری کیلر کارو جلا دادم و بعد قلاب هارو روشون بستم.برای لق نشدن قلاب ها از مته ۱ استفاده کردم و بعد هم حلقه های پشت جا کلیدی برای نصب شدن روی دیوار مونتاژ کردم
.

ichoob.ir-jakelidi-650-14 ichoob.ir-jakelidi-650-13

..

اینم عکس نهایی کار

 

ichoob.ir-jakelidi-650-15

 

 

 

منبع نوشته: www.ichoob.ir

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم