حدود ۱۰تن چوب آلات قاچاق جنگلی در آمل کشف وضبط شد

شرکت ماهون چوب قم

رییس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان آمل، از کشف وتوقیف حدود ۱۰ تن انواع چوب آلات قاچاق جنگلی که سودجویان قصد خروج آنها را از این شهرستان وفروش در بازار آزاد داشتند، خبر داد.
وحید خلیلی به خبرنگار ایرنا گفت: قاچاقچیان با سه دستگاه خودرو نیسان، یک دستگاه تراکتور ویک دستگاه سواری پیکان حدود ۱۰ مترمکعب چوب آلات جنگلی شامل هیزم صنعتی درحال حمل بودند، که با حضور به موقع ماموران یگان حفاظت این اداره و پاسگاه آغوزبن شهرستان، خودروی آنان توقیف شد.

وی افزود: پنج نفر ازسرنشینان این خودورها بلافاصله شناسایی و دستگیر و خودرو و چوب آلات قاچاق به اداره منابع طبیعی وآبخیز داری آمل انتقال داده شد.

وی اضافه کرد: برای متهمان نیز پرونده تخلفاتی تشکیل وبه مراجع قضائی ارسال شد.

رییس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری آمل تصریح کرد: عوامل قاچاق چوب آلات جنگلی از مسیرهای جنگلی منتهی به شهر قصدخارج کردن چوب آلات جنگلی را ازجاده هراز به استان تهران را داشتند که با هوشیاری ماموران جنگل بانی منابع طبیعی آمل شناسایی ودستگیرشدند.

خلیلی اضافه کرد: عوامل این قاچاق در مقاومتهای اولیه قصد فرار داشتند، که با آمادگی کامل ماموران جنگل بانی تسلیم ودستگیرشدند.

وی خاطرنشان کرد: ماموران جنگلی بانی این شهرستان در بیشتر نقاط این شهرستان حضور دائمی دارند و محیط ها را برای قاچاقیان عرصه های منابع طبیعی را ناامن خواهند کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری آمل، با بیان اینکه این اداره به تنهایی توان حفظ وحراست از همه عرصه های منابع طبیعی شهرستان را ندارد وبه مشارکت واطلاع رسانی مردم نیاز دارد، ابرازامیدواری کرد: حفظ و حراست از عرصه های طبیعی تنها با مشارکت مردم امکان پذیر ومحقق خواهد شد و مردم نباید نقش خود را در این زمینه دست کم بگیرند.

شهرستان آمل حدود ۲۲۰هزار هکتار جنگل و مرتع دارد.

chob

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم