خبر خوش وزیر صنعت برای سرمایه گذاران مبل و منبت

شرکت ماهون چوب قم

خبر خوش وزیر صنعت برای سرمایه گذاران مبل و منبت

 

همدان- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: افرادی که اقدام به سرمایه گذاری در بخش مبل و منبت کنند زمین با حداقل قیمت در شهرک های صنعتی به آنها واگذار می شود.

رضا رحمانی عصر جمعه در جشنواره مبل و منبت روستایی در روستای اشترمل تویسرکان بیان کرد: بیشترین میزان مشوق ها از جمله تخفیف های تبصره ۱۸، تسهیلات اشتغال روستایی و دیگر منابع اعتباری موجود برای کسانی که اقدام به راه اندازی واحد تولیدی در شهرک های صنعتی و سرمایه گذاری در این بخش می کنند اعطا می شود.

وی بیان کرد: درآمد حاصل از صنعت مبل و منبت در جهان ۱۳۰ میلیارد دلار در سال است این در حالیست که درآمد کشورمان از محل صادرات با وجود سه برابر شدن آن در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ به ۶۴ میلیون دلار رسیده است.

وزیر صمت تاکید کرد: به دنبال بازدید از جشنواره مبل و منبت روستایی در اشترمل تویسرکان به این باور رسیدم که می توان رقم ۶۴ میلیون دلار را تا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار  افزایش داد.

رحمانی با بیان اینکه خوشه امروز تمام نشده بلکه آغاز خوشه ها است ادامه داد: بنابراین باید در زمینه برند سازی و نرم افزاری کارها را پیش برد.

وی گفت: در زمینه خوشه صنعتی و مبل و منبت در سازمان صنایع کوچک وزارت صنعت، معدن و تجارت کارهای بزرگی آغاز شده است که یکی از آنها خوشه مبل و منبت است.

وی آثار به نمایش گذاشته در این جشنواره را به مثابه آثار معنوی دانست که قابل ارزش گذاری نیستند و اظهار داشت: استاندار همدان کارگروه ویژه را تشکیل داده تا تصمیم های این کارگروه بتواند اقتصاد استان همدان را متحول کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: اگر ۱۰۰ میلیون دلار صادرات این بخش افزایش یابد به طور حتم زندگی مردم رونق یافته، مهاجرت معکوس شده، بیکاری رفع و فرصت های شغلی جدید ایجاد می شود.

رحمانی ادامه داد: به منظور رفع مشکل چوب و کاغذ چندین نشست با وزیر جهاد کشاورزی برگزار شده تا هر گونه تسهیلات لازم برای تکین چوب از داخل یا خارج برای رسیدن به اهداف ترسیم شده پرداخت شود.

وی گفت: هیچیک از طرح هایی که امروز دیدم دارای برند نبودند انتظار می رود تنها در اشترمل که ۴۷۰ کارگاه فعال است محصولات خود را تحت یک شناسنامه قرار دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: هنرمندان با روح لطیف دستان خود بر چوب بی جان روح می بخشند بنابراین برای این دستافرینه های زیبا به مثابه فرش دستباف شناسنامه تعریف شود.

رحمانی افزود: برای توفیق در این عرصه دانشگاه و مراکز آموزشی را پای کار بیاورید و هنر صنعت مبل و منبت را ساده نگیرید.

وی تاکید کرد: بنده به استاندار همدان تفویض اختیار می کنم تا هر تصمیمی که می تواند در رونق حوزه کاری صنعت، معدن و تجارت موثر باشد را اتخاذ کند.

منبع نوشته: https://www.irna.ir/news/83439480/خبر-خوش-وزیر-صنعت-برای-سرمایه-گذاران-مبل-و-منبت#gallery

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم