خودکفایی ۸۰ درصدی در صنعت مبلمان و دکوراسیون

شرکت ماهون چوب قم

گروه اقتصادی: سومین نمایشگاه و جشنواره فروش مبلمان منزل و دکوراسیون با هدف رونق بخشیدن به صنعت مبل ایران به عنوان صنعتی کارآفرین در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی روز سه شنبه در محل مصلی امام خمینی (ره) گشایش یافت.
در این نمایشگاه ۲۳۰ شرکت داخلی در فضایی افزون بر ۲۰ هزار مترمربع، توانمندی ها و آخرین محصولات خود را به معرض نمایش می‌گذارند.
در همین رابطه، رییس ستاد برگزاری سومین نمایشگاه و جشنواره فروش مبلمان منزل و دکوراسیون با تاکید براینکه میزان حضور مشارکت کنندگان و صنعتگران در نمایشگاه امسال با رشد ۲۰ درصدی مواجه بوده است، گفت: این استقبال نشاندهنده توسعه و رشد روزافزون صنعت مبلمان کشور است.اصغر حیدری افزود: در این نمایشگاه انواع مختلف مبل از جمله مبل های استیل، راحتی، مدرن، سرویس خواب، کالای خواب، بوفه ویترین و مبلمان اتاق کودک به نمایش گذاشته می‌شود.
وی سپس با اشاره به اهداف برگزاری این دوره از نمایشگاه مبلمان منزل و دکوراسیون، اظهار داشت: آشنایی مصرف کنندگان با توانمندی های صنعت مبل و دکوراسیون داخلی با هدف کاهش واردات و بسترسازی برای توسعه صادرات صنعت مبل ایران از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه به شمار می‌آید.
به گفته حیدری، نمایش آخرین محصولات و تحولات فنی و علمی صنعت مبل و دکوراسیون، ایجاد زمینه انتقال تجربیات و ایجاد ارتباطات تجاری و توسعه کارآفرینی و اشتغال پایدار در صنعت مبل و دکوراسیون از دیگر اهداف برگزاری این دوره از نمایشگاه و جشنواره فروش مبلمان منزل و دکوراسیون است.
نایب رییس اتاق اصناف تهران از خودکفایی ۸۰ درصدی در صنعت مبلمان و دکوراسیون خبر داد و گفت: دلیل متفاومت بودن قیمت فروش مبلمان‌هایی که از نظر ظاهری مشابه یکدیگر هستند، استاندارد‌ بودن، کیفیت چوب یا مواد مورد استفاده شده در آنهاست.بر پایه این گزارش، ابراهیم درستی، در مراسم بازگشایی سومین نمایشگاه و جشنواره فروش مبلمان منزل و دکوراسیون اظهار کرد: حدود ۸۰ درصد مصرف داخل را تولیدات داخلی تامین می‌کنند و واردات در حال کاهش است و در تلاش هستیم روزی برسد وارداتی در این بخش نداشته باشیم.
وی با بیان این‌که یکی از اهداف برگزاری چنین نمایشگاهی عرضه توانمندی‌های داخلی و معرفی آنها به مصرف‌کنندگان است، گفت: در بخش تولید مبلمان یکی از نکات مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد تولید مبلمان‌های استاندارد و باکیفیت است. ممکن است مبلمان‌ها از نظر ظاهری مشابه یکدیگر باشند ولی با قیمت‌های متفاوتی عرضه شوند که دلیل این موضوع، استاندارد‌ بودن، کیفیت چوب یا مواد مورد استفاده شده در آنهاست.
نایب رییس اتاق اصناف تهران تاکید کرد: بازرسان اتحادیه نظارت لازم را بر همه صنوف و از جمله این صنف نیز انجام می‌دهند و اگر موردی به ما گزارش شود به آن رسیدگی می‌کنیم.وی اظهار کرد: در بخش بازرسی بر واحد‌های صنفی حدود ۵۰ میلیارد تومان بودجه به سازمان تعزیرات حکومتی داده می‌شود. در حالی که رقم در نظر گرفته شده برای اتاق اصناف یک دهم این میزان است.
نایب رییس اتاق اصناف تهران اظهار کرد: در حال حاضر حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای بازرسی اصناف پرداخته شده که این رقم به هیچ وجه منصفانه نیست و درخواست ما این است که با توجه به واگذاری نظارت بر اصناف تجدید نظری در این بودجه صورت گیرد، چون بیشترین بازرسی را اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی دارند.
درستی بر حمایت دولت از تولیدات داخلی تاکید کرد و گفت: این حرف‌ها نباید در حد شعار باشد بلکه می‌توان از طریق ارائه‌ وام‌های کم‌بهره یا دیگر تسهیلات از تولید‌کنندگان حمایت کرد.وی اظهار کرد: اتاق اصناف بعد از سه دهه در شورای گفت‌وگوی دولت جایگاه پیدا کرده و در بخش معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری و کمیسیون اقتصادی مجلس نیز جایگاه ویژه‌ای دارد و ما درخواست داریم که در کمیسیون تلفیق مجلس نیز کرسی اصناف را داشته باشیم.نایب رییس اتاق اصناف تهران تاکید کرد: در بخش مدیریت اصناف هماهنگی تنگاتنگ دولت با اصناف وجود دارد.
گفتنی است سومین نمایشگاه و جشنواره فروش مبلمان منزل و دکوراسیون از امروز تا دوم آذرماه، در شبستان مصلی بزرگ امام خمینی (ره) آماده بازدید علاقمندان است.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم