درودگران و مبل سازان در آستانه ورشکستگی قرار گرفتند

شرکت ماهون چوب قم

خبرگزاری میزان: مدیرعامل سابق اتحادیه درودگران و مبل سازان با گلایه از وضعیت فعلی بازار مبل گفت: بازار در رکود شدیدی به سر می برد و متاسفانه تولیدکنندگان در زیان و ورشکستگی قرار دارند.

مهدی ثقفی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان با بیان اینکه افزایش مالیات در سال‌های اخیر معضل اصلی صنف درودگران و مبل‌سازان است، گفت: مالیات بر ارزش افزوده در صنف ما بیش از بیش افزایش یافته و صنف مبل سازان در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

وی با اشاره به واردات در این حوزه گفت: از طرفی واردات از کشورهای مالزی، سنگاپور، چین و کره باعث شده تولیدات داخل روز به روز مهجورتر واقع شوند.

به گفته ثقفی میزان تقاضای مردم هم به دلیل بحرانهای اخیر اقتصادی و مسئله تحریمها، کاهش قابل توجهی داشته و باعث رکود عجیبی در این بازار شده است.

وی با بیان اینکه مشکل دیگر تولید کنندگان این صنف به روز نبودن ماشین آلات است، گفت: متاسفانه به دلیل تحریمها نتوانسته ایم ماشینهای تولید را به روز کنیم و به همین خاطر در واقع نبود امکانات باعث شده تا روند تولید با کندی همراه شود.

مدیر عامل سابق اتحادیه دروگران و مبل سازان ادامه داد:اگر دولت در زمینه خرید ماشین آلات صنعتی و به روز سازی تکنولوژی تولید به خصوص دستگاههای خشک کردن چوب همکاری داشته باشد، می توانیم شاهد رشد وتوسعه چشمگیر در زمینه تولیدات چوبی باشیم.

۲۰۱۵۰۲۲۴۱۰۳۰۳۶ch-15470_1024_768

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم