دستگاه قضایی با قاچاقچیان چوب برخورد کند/ هشدار نسبت به قطع بی‌رویه درختان

شرکت ماهون چوب قم

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام حسن روحانی پیش از ظهر امروز در مراسم درختکاری در پارک نوشیروانی بابل اظهار کرد: مقوله مهم و ارزشمندی که بر سلامت فضا، محیط و زیبایی چهره شهرها تاثیر‌گذار اس

خبرگزاری‌فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام حسن روحانی پیش از ظهر امروز در مراسم درختکاری در پارک نوشیروانی بابل اظهار کرد: مقوله مهم و ارزشمندی که بر سلامت فضا، محیط و زیبایی چهره شهرها تاثیر‌گذار است توجه به درخت و درختکاری است که در این راستا با قصور و کوتاهی روبرو هستیم.
وی با اشاره به اینکه در متون دینی به مسئله درختکاری توجه جدی شده است، افزود: تاکید و توصیه اسلام بر حفظ و ذخیره بزرگ درخت و درختکاری به‌ویژه در مناطق مازندران بوده که در نوار سبز رنگ واقع شده است.
روحانی بیان کرد: در گذشته مازندران دارای مناطق سرسبز با درختان بی‌شمار بود که بر اثر خودخواهی‌ها درختان بریده و تبدیل به مزارع کشاورزی و مسکونی شد که خسارت جدی به جامعه وارد کرد.
امام جمعه بابل با انتقاد از اینکه بوستان‌های مازندران بسیار کم است، خاطرنشان کرد: در سفری که به گیلان داشتم این شهر مملو از بوستان‌های گسترده و تقریبا به نوعی باغ شهر بوده است اما مازندران از جمله شهرستان بابل فاقد بوستان بوده که در این راستا باید جلوی ساخت‌وساز ساختمان‌های سفت و سخت گرفته شده و از تخریب منابع طبیعی جلوگیری شود.
روحانی با اشاره به اینکه فقدان مراکز تفریحی خسارت سنگینی به شهرها وارد کرده است، اظهار کرد: مسئولان شهرداری باید نسبت به توسعه مراکز تفریحی در سطح شهرها توجه کنند تا فضای شهرها زیباتر و ملموس‌تر باشد.
وی کمبود مناطق سبز جنگلی را یکی از مشکلات موجود در مازندران برشمرد و افزود: هرچه زمان می‌گذرد از تعداد درخت‌ها نیز کاسته می‌شود، علی‌رغم وعده‌هایی که در این زمینه داده شد درخت و درختکاری انجام نشده، منابع اولیه که از گذشته داریم ذره ذره کاسته شده و ما با خلاء روبرو هستیم.
روحانی بیان کرد: به مسئولان استان هشدار می‌دهم اگر نسبت به جنگل و مرتع توجه نداشته باشند حوادث طبیعی از قبیل سیل و زلزله خسارت‌های سنگینی به مازندران وارد می‌کند.
امام جمعه بابل جاری شدن سیل در بهشهر، نکا، هزارجریب، دودانگه و چهاردانگه را ناشی از قطع درختان و بی‌توجهی در این زمینه برشمرد.
روحانی قاچاق چوب، عدم برخورد دستگاه قضایی و قصور امور اراضی را علل تخریب جنگل و درختان برشمرد و گفت: باید بکاریم، کمتر ببریم تا از تخریب جنگل کاسته شود.

f4a2b110acde3b098832120f148c5740d9718262 (2)

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم