روبات عروسکی چوبی

شرکت ماهون چوب قم
ca3fc-1
در این یومیک میخوایم یکسری روبات ها چوبی ساده بسازیم که هدیه و اسباب بازی مناسبی برای بچه خواهد بود. احتمالا بارها برای شما پیش اومده که خواستید به یکی از بچه ها کادو بدید، ولی نمی دونستید چی بخرید. ولی دفعه بعد می دونید چون یک روبات چوبی هدیه می دید و مطمئن باشید که همه از این کادوی شما تعجب می کنند و خوشحال میشن! ساختش خیلی آسونه و توی چند ساعت ساخته میشه!
a56bd-7
 برش چوب ها۳ تا روباتی که من دفعه اول ساختم از چوب سرو درست شده بود که ابعاد اون هم ۱۰ در ۱۰ سانتی متر بود. شما می تونید از هر نوع چوب و با هر اندازه ای این روبات رو بسازید. کافیه مقیاس اجزای روبات رو حفظ کنید. من ۳ تا روبات همزمان ساختم، چون به اندازه کافی چوب داشتم و مطمئن بودم که بچه هاب دیگه هم از این روبات ها میخواستند! سر: ۹ در ۶ در ۵ سانتیمتر تنه: ۴/۱ ۳ در ۲ در ۲ بدن: ۸ در ۵ در ۵ سانتیمتر بازوها: ۲٫۵ در ۲ در ۲ سانتیمتر ران و ساق پا: ۳ در ۲ در ۲ سانتیمتر کف پا: ۳ در ۲ در ۱ سانتیمتر

ee50a-13
شروع ساخت
حالا باید نقاطی که سوراخ کنیم رو مشخص کنیم. بازو ها و ران و ساق پاها: مرکز وجه ۲ در ۲ سانتیمتری (هر دو سمت) گردن رو چوب تنه روبات: یک سمت از وجه ۵ در ۵ سانتیمتر دست ها و پا ها روی چوب تنه روبات: ۲٫۵ سانتیمتر از بالا و ۲٫۵ سانتیمتر هم از پایین و در وسط وجه های جانبی سر: مرکز وجه بالا و پایین چشم ها: ۱۸ میلیمتر فاصله از وجه کنار و ۱۵ میلیمتر فاصله از لبه بالا
b5075-21

برش دهان

باید تصمیم بگیرید که به چه میزان می خواهید عمق به دهان بدید (من ۱۲ میلمیتر داخل رفتم) و با کمک اره رو میزی این کار رو انجام بدید. اگر خواستید که عرض دهان بیشتر باشه، کافی دو یا چند برش در کنار هم ایجاد کنید. اگر میخواهید که دهان گرد باشه، دهان رو با مداد بکشید و با مته در روی خط و کنار هم سوراخ کنید (با عمق ۱۲ میلیمتر) و در نهایت با چاقو یا اسکنه اون رو شکل بدید و سمباده بزنید.
۴a5ce-23

سوراخ کردن اجزا

من برای این مرحله از ۲ نوک مته با شماره های مختلف استفاده کردم (علت رو در ادامه میگم). همچنین برای اینکه سوراخ ها عمود و خوب دربیاد، سوراخ رو یکسره از یک سمت ایجاد نکردم بلکه بخشی از سوراخ رو از یک سمت و بخش دیگر رو از سمت دیگر انجام دادم چونکه عرض چوب زیاده و با کوچکترین انحرافی سمت دیگر سوراخ خیلی منحرف میشه و زیبایی کار از بین میره. البته من از نوک مته مخصوص چوب استفاده کردم (توی شکل می بینید) مته ۱۲ میلیمتری: ۱ – یک سمت هر کدام از پاها به اندازه ای که گره داخل بشه. ۲ – قسمت بالای تنه (برای گره گردن) ۳ – هر دو سمت سر ۴ – چشم ها به عمق دلخواه شما مته ۶ میلیمتری: ۱ – سمت دیگه پاها برای عبور نخ ۲ – هر دو سمت بازوها برای عبور نخ ۳ – سوراخ روی تنه برای عبور نخ بازو ها و پاها
۷۷۲۹۷-۲۵

نصب پاها

یک نخ به طول ۴۵ سانتیمتر بردیم و انتهای اون رو با نوار چسب لنت بستم. همچنین روی هر گره ای میزدم مقداری چسب میریختم تا گره ها باز نشن. ۱ – یک گره در سک سمت نخ زدم. ۲ – نخ رو از یکی از پاها عبور دادم. ۳ – اندازه مور نظرم برای طول پا رو انتخاب کردم و بعد یک گره زدم. ۴ – نخ رو از سوراخی که برای پا روی تنه ایجاد کرده بودم عبور دادم و اون سمت رو گره زدم تا نخ توسط گره ها محکم در دو سمت تنه قرار بگیره. ۵ – نخ رو از پای دیگه عبور بدید و با پای دیگه هم اندازه کنید و انتهای اون رو گره بزنید. ۶ – نخ های اضافه رو برش بزنید و انتهای اون رو با چسب لنت ببندید و با شعله کم اون رو حرارت بدید.
۹۰f74-33

افزودن کف پا ها

کف پاها رو با چسب چوب یا چسب مناسب دیگه بچسبونید و با گیره برای مدتی ثابت نگه دارید. البته می تونید از میخ های ریز هم بجای چسب استفاده کنید، ولی زیبایی کمتری داره.
a81d5-36

رنگ کردن قطعات

حالا قطعات رو با اسپری رنگ جلا یا پلی استر شفاف رنگ میکنیم تا برق بیفتند. من از ۳ بار رنگ کردم و بین هر رنگ آمیزی صبر کدم تا خشک بشه و بعد از خشک شدن با سمباده خیلی نرم روی سطح رو صیقل دادمو در نهایت روی اون رو روغن پولیش زدم.
 ۴d1bb-40

سرهم کردن تمامی اجزا

برای قسمت بالا تنه، من از یک نخ ۱ متری استفاده کردم. ۱ – نخ رو از داخل سوراخ سر از سمت پایین به بالا عبور بدید و دوباره بر گردونید و به پایین بدید. ۲ – نخ قسمت بالای سر رو حدود ۲۲ سانتیمتر بالا بیارید (من ۲۵ سانتیمتر درنظر گرفتم، ولی بهتر کوتاهتر باشه) ۳- یک گره در قسمت سوراخ زیر سر بزنید. ۳ – دو سمت نخ رو از سوراخ بازو ها بر روی تنه روبات عبور بدید و خارج کنید. سعی کنید از قبل طوری تنظیم کنید که در هر دو سمت به یک اندازه نخ داشته باشیم. ۴ – حالا نخ خارج شده از تنه رو درکنار تنه گره بزنید، طوری که گره ها کاملا به تنه چسبیده باشند. ۵ – بعد نخ رو از بازو ها عبور بدید و پشت بازو ها گره بزنید. ۶- نخ های اضافه رو برش بزنید.
 ۴a8bb-3

۶c6a2-49

خوشگل کنید!

حالا می تونید روبات رو متناسب با نظر خودتون تزئین کنید و یا با ماژیک یا رنگ به اونها روح بدید و خوشگل کنید. روبات رو بسازید و لذت ببرید.

منبع:http://umake.ir/

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم