ساخت جایی برای کارت‌ تبریک، کارت پستال و عکس

شرکت ماهون چوب قم

خودتان بسازید: چیدانه به شما خواهد گفت که چگونه با استفاده از تخته‌های چوب قدیمی و از کار افتاده می‌توانید چنین پایه روستیک و در عین حال مدرنی برای جمع کردن و به نمایش گذاشتن کارت‌های تبریک خود ایجاد کنید. این کارت‌ها در تمام طول سال به دست شما می‌رسند و ایجاد چنین پایه‌ای باعث می‌شود تا هم خانه شما زیباتر شود و هم همیشه به یاد کسانی که این کارت‌ها را برایتان فرستاده‌اند باشید. البته در روزهای خاص مانند جشن های شب یلدا، نوروز ، کریسمس و… تعداد این کارت‌ها بیش‌تر و بیش‌تر می‌شود و کارایی چنین پایه چوبی در خانه بیش از پیش مهم و اثرگذار می‌شود.

در چنین زمانهایی شما کارت‌های تبریک و کارت پستال‌های زیادی را برای دوستان و اعضای خانواده خود ارسال می‌کنید و به همان نسبت کارت‌های تبریک زیادی از سوی دوستان و اعضای خانواده‌یتان به دست شما می‌رسد. بسیاری از مردم، عاشق این هستند که این کارت‌ها را نگه دارند و آن‌ها را به نمایش بگذارند تا آن‌ها تبدیل به دکور خانه شان در این روزهای خاص شوند. این بار شما می توانید یک پایه چوبی برای به نمایش گذاشتن این کارت‌ها بسازید. پس با چیدانه همراه باشید.

چیزهایی که برای ساخت این پایه به آن نیاز خواهید داشت:

· یک تکه‌ یا یک تخته‌ چوبی، ۸۵ سانتی‌متر در ۱۰ سانتی‌متر.

· چکش.

· متر نواری یا هر وسیله مناسب اندازه‌گیری.

· گیره.

· اره کمانه‌ای.

· کاغذ سمباده با دانه‌های کم (یا سمباده نرم).

· اسپری کم‌بو تمیز کننده سطوح.

· پدهای محافظتی مبلمان.

شما یک تخته چوب نیاز دارید که ۸۵ سانتی‌متر طول داشته باشد و عرض و ارتفاع آن ۱۰ سانتی‌متر باشد. چنین تخته‌های چوبی را می‌توانید از انباری خانه خود پیدا کنید و یا از جمعه‌بازارها یا دسته‌دوم فروشی‌ها بخرید. خیلی از وسایل چوبی قدیمی نیز از چنین تخته‌هایی ساخته شده‌اند، و اگر به این وسایل نیازی ندارید می‌توانید این تخته‌ها را از آن‌ها باز کنید. اگر به هر صورتی به چنین تخته‌های قدیمی و آنتیکی دسترسی ندارید، می‌توانید نوع جدید آن را از نجاری‌ها خریداری کنید. نگران نباشید در هر حالت ظاهر نهایی پایه شما هیچ فرقی با هم نخواهد کرد.

چوب خود را در ابعادی که در بالا گفته شد برش دهید، و یا آن را به اندازه دلخواه خود ببرید و سپس از دستورالعمل‌های زیر پیروی کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

چوب را ابتدا تمیز کنید و تراشه‌های آن را پاک کنید و هم‌چنین اگر میخی داخل آن است آن را با چکش دربیاورید. ابتدا در این مورد تصمیم بگیرید که کدام سمت چوب قسمتی است که رو به شماست و هر کس وارد خانه شما می‌شود آن سمت را بیش‌ترین از قسمت‌های دیگر پایه می‌بیند. سپس تخته چوب را بر روی میز کار قرار دهید و برای آن‌که بتوانید آن را به راحتی اندازه‌گیری کنید و ببرید با استفاده از گیره به میز کار محکم کنید.

برای این‌که کارت‌های شما به خوبی بر روی پایه قرار بگیرند بهتر است دو برش یکنواخت و با زاویه معین را بر روی تخته چوب ایجاد کنید. این برش‌ها به شما کمک می‌کنند تا کارت‌ها بهتر به چشم بیایند و محکم روی پایه بایستند. هم‌چنین به یاد داشته باشید که برش‌های جلوی چوب باید کمی عمیق‌تر از برش‌های عقب چوب باشد تا ظاهر نهایی پایه شما یکنواخت‌تر و زیباتر به نظر برسد.

عرض قسمت روی تخته چوب را اندازه بگیرید و با مداد دو نقطه یک اندازه را که حدود ۳ سانتی‌متر از هم فصله دارند روی آن مشخص کنید. برای مثال، اگر عرض چوب شما ۹ سانتی‌متر است، باید دو خط به فاصله ۳ سانتی‌متر و در عرض‌های ۳ و ۶ سانتی‌متر بر روی چوب ایجاد کنید.

همین نقاط را بر روی قسمت عقب تخته چوب مشخص کنید و سپس از لبه صاف خط‌کش استفاده کنید و نقاط را به هم وصل کنید تا در نهایت هم در جلو و هم عقب تخته چوب دو خط موازی ایجاد شوند.

این خطوط هم‌چون راهنماهایی عمل می‌کنند و انجام برش‌ها را روی تخته چوب راحت‌تر می‌کنند.

برای ایجاد ظاهری یکدست و هم تراز، برش‌ جلوی چوب باید کمی عمیق‌تر از برش پشت چوب باشد؛ حدود ۶ میلی‌متر اختلاف در عمق باعث ایجاد ظاهری متوازان بر روی چوب شده و کار شما را راحت‌تر می‌کند. ابتدا تصمیم بگیرید که کدام قسمت چوب قرار است سطح جلویی آن باشد و سپس اره کمانه‌ای را روی عمق ۱۲ میلی‌متر و زاویه ۱۵ درجه تنظیم کنید. سپس یک برش منظم و یکدست بر روی خطی که از پیش روی تخته چوب مشخص شده است ایجاد کنید.

همین کار را در قسمت عقب تخته چوب نیز تکرار کنید. اما این‌بار اره کمانه‌ای را بر روی عمق ۶ میلی‌متر و زاویه ۱۵ درجه تنظیم کنید.

نکته: اگر عرض تخته چوب شما بیش‌تر است، سه برش یا بیش‌تر بر روی سطح چوب خود ایجاد کنید، در این مورد زاویه را همان ۱۵ درجه نگه دارید و اختلاف عمق برش‌ها را ۶ میلی‌متر بگیرید تا هنگامی که کارت‌ها بر روی پایه قرار می‌گیرند همگی به خوبی دیده شوند.

پس از انجام برش‌ها، خاک‌اره‌ها را تمیز کنید و با استفاده از یک کاغذ سمباده نرم لبه‌های چوب را نرم و صیقلی کنید.

نکته: با استفاده از دستگاه‌های هوای پرفشار به راحتی می‌توانید تمام خاک‌اره‌ها و گرد و خاک‌های ایجاد شده بر روی سطح چوب و برش‌های خطی را از آن جدا کنید.

اگر فضای کار شما دارای تهویه مناسبی است، با استفاده از یک اسپری کم‌بو تمیز کننده سطوح، سه لایه یکنواخت و حتی بیش‌تر بر روی سطح چوب ایجاد کنید. این کار نه تنها یک لایه محافظتی دائمی بر روی سطح پایه چوبی شما ایجاد می‌کند، بلکه باعث می‌شود که دیگر هیچ‌گاه سطح چوب و لبه‌های آن تراشه‌تراشه نشوند و ظاهر تخته چوب شما کثیف نشود.

پیش از این‌که پدهای دایره‌شکل محافظتی را در سطح زیرین چوب بچسبانید، به مدت سه ساعت اجازه دهید تا سطح چوب کاملا خشک شود. این پدها باعث می‌شود تا پایه شما بر روی سطوح دیگر به خوبی قرار بگیرید و از خراشیده شدن و آسیب دیدن آن محافظت می‌کنند.

چنین پایه‌ای باید به خوبی بر روی طاقچه، میزهای کنسولی ورودی خانه، و یا حتی بر روی بوفه یا یک میز ساده قرار بگیرند و این پدها در انجام این امر بسیار تاثیرگذار هستند.

کارت‌ها را داخل شیارهای ایجاد شده قرار دهید و آن‌ها را با توجه به عرض و ارتفاع‌شان به گونه‌ای بچینید که در کنار هم ترکیب زیبایی ایجاد کرده و به خوبی به چشم بیایند. کارت‌های عمودی و بلند را در ردیف عقب قرار دهید و کارت‌های افقی و کم‌ارتفاع را در ردیف جلویی بگذارید تا ترکیب‌بندی خوبی بر روی این پایه دست‌ساز ایجاد شود.

برای گذراندن روزهای این جشن ها ، شما می توانید کارت‌های تبریک که در سال‌های پیش از دوستان و اعضای خانواده‌یتان رسیده بود را مورد استفاده قرار بدهید. کارت‌هایی که هر کدام ظاهر و جنس متفاوتی داشتند و بوی دوست و عزیزی را می‌دادند که آن را برای شما فرستاده بود. پس از این‌که این کارت‌ها را بر روی شیارها قرار دادید، می توانید دو گیاه بسیار کوچک را در کنار این پایه قرار دهید تا ظاهر نهایی آن زیباتر و سرزنده‌تر به نظر برسد.

با شروع این جشن ها کارت‌های دیگری از سوی دوستان و اعضای خانواده به دست شما می‌رسند و جای خود را برای قرار گرفتن در این پایه چوبی پیدا می‌کنند. ظاهر این پایه دائما تغییر می‌کند و کارت‌های قدیمی جای خود را به کارت‌های جدید می‌دهند و این قسمت سرگرم‌کننده و جذاب این ماجرا است.
در روزهای پس از اتمام جشن ها، شما می‌توانید از این پایه‌ برای به نمایش گذاشتن عکس‌های خانوادگی خود استفاده کنید. البته پیشنهاد ما به شما ترکیبی از کارت‌های تبریک و عکس‌های خانوادگی است. سعی کنید عکس‌ها و کارت‌های موجود در این پایه را هر از چند گاهی به‌روز کنید تا ظاهر خانه شما با کم‌ترین میزان انرژی دائما در حال تغییر باشد.

به ما بگویید: آیا شما هم کارت‌های تبریک خود را در خانه به نمایش می‌گذارید؟ لطفا عکس این پایه‌ها را در بخش بحث و گفتگو چیدانه با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط: یک ویترین برای نمایش خورده ریز ها بسازید

ساخت گلدان های زیبا با عکس های یادگاری

چگونه خودمان یک قفسه مدرن بسازیم

ایده فوق العاده تزئین عکستان با گلهای مصنوعی

 

measuring_wood_ehowremoving_nails_with_hammer_ehow sanding_wood_beams_ehow  reclaimed_antique_wood_beam_ehow measuring_cut_lines_ehow using_a_circular_saw_ehow  felt_discs_ehow drawing_line_cuts_ehow clear_finishing_spray_ehow

meaningful_christmas_cards_ehow

 

منبع:http://www.chidaneh.com/

 

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم