ساخت ماده ای با مقاومت بسیار بالا از خمیر کاغذ توسط محققان ژاپنی

شرکت ماهون چوب قم

ساخت ماده ای با مقاومت بسیار بالا از خمیر کاغذ

محققان ژاپنی موفق به ساخت ماده ای به نام نانو فیبر سلولز از خمیر کاغذ برای تولید قطعات خودرو شده اند که تنها یک پنجم فولاد وزن دارد اما می تواند پنج برابر قوی تر از آن باشد.

بر اساس گزارشهای منتشر شده توسط دانشگاه کیوتو با استفاده از خمیر کاغذ می توان برخی قطعات خودرو را با مقاومت پنج برابر محکم تر از فولاد و یک پنجم وزن فولاد تولید کرد.

خودروسازان همواره به دنبال راههایی برای کاهش وزن به منظور صرفه جویی اقتصادی در سوخت خودروهای سنتی و ماشین های برقی بوده اند.

به گزارش رویترز برخی از این تحقیقات  در دانشگاه کیوتو انجام شده است که با تغییرات مفید و اساسی در نحوه ساخت اتومبیل و اجزای سازنده آن همراه است.

در این عرصه میتوان از مواد جدید حاصل از خمیر کاغذ به عنوان جانشین فولادهم استفاده کرد. البته این به معنی ساخت قطعات خودرو به طور کامل از چوب نیست بلکه ساخت قطعات خودرو با استفاده از نانو فیبرهای سلولزی است.

نانو فیبر سلولزی محصول جدیدی نیست و استفاده از آن در محصولاتی مانند جوهر چاپ و نمایشگرهای شفاف رایج است.

با این حال یک تکنیک جدید با عنوان فرایند کیوتو ( به نام دانشگاه کیوتو که در آن توسعه یافته است)با انجام عملیات شیمیایی روی الیاف چوب و مخلوط کردن با پلاستیک محصولاتی قوی و سبک را تولید می کند.

تولید مواد جدید با فرایند کیوتو نه تنها انقلابی در تولید مواد جدید است ، بلکه روش جایگزینی برای تولید نانو فیبر سلولزی است و جایگزین اقتصادی مناسبی برای فیبرهای کربی است.

منبع نوشته: http://www.woodkala.com/fa/news/view/294-ساخت-ماده-ای-با-مقاومت-بسیار-بالا-از-خمیر-کاغذ-توسط-محققان-ژاپنی

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم