سرمایه گذاری در زمینه مبلمان در مناطق آزاد مورد نیاز است

شرکت ماهون چوب قم
۴ ویژگی سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور/ تطبیق با فناوری دروازه ورود کالا به بازارهای جهانی
مشاور ارشد رئیس جمهور با برشمردن ۴ ویژگی عمده مناطق آزاد کشور برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی گفت: تطبیق با فناوری روز دنیا و مهندسی پیشرفته، راه ورود به بازارهای جهانی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر ترکان گفت: یکی از مهمترین ویژگی های توسعه، اقتصاد دروان زایی است که در این میان، اتکا به توانایی ها و قابلیت های درونی از مهم ترین اصول دوام و پایداری توسعه است.

مشاور ارشد رئیس جمهور افزود: از پتانسیل مناطق آزاد باید برای توسعه صادرات بهره گرفت، این در حالی است که مناطق آزاد یکی از مهم ترین مراکز برای انجام فعالیت های تجاری مبلمان و دکوراسیون با سود قابل توجه است؛ چراکه این مناطق، ویژگی معافیت مالیات، قوانین گمرکی، مستثنی بودن از قانون کار، پول و بانک و عدم نیاز به ویزا را دارا بوده و می توان با استفاده از این پتانسیل به افزایش ظرفیت تجارت مبلمان برسیم. چرا که جاذبه های اقتصادی در مناطق آزاد قابل توجه است.

وی تصریح کرد: امروز در ایران فعالیت های گسترده ای در عرصه مبلمان صورت می گیرد؛ ولی این تولید هنوز به عرصه تولید انبوه و تمام صنعتی نرسیده است. برای رشد و پیشرفت بیشتر صنعت مبلمان و ورود به بازارهای جهانی باید در جهت توسعه و صنعتی شدن حرکت کنیم.

مشاور ارشد رئیس جمهور تصریح کرد: برای ورود به بازارهای جهانی باید در درجه اول با فناوری و مهندسی روز تطبیق پیدا کنیم. امیدوارم روند رو به رشد صنعت مبلمان ادامه داشته و به زودی شاهد چنین روزی در بازار تجاری باشیم.

همچنین علی انصاری، رئیس شورای ملی مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته نیز در کنفرانس دکو گفت: واگذاری امور تصدی گری دولت به بخش خصوصی،سطح بهره وری جامعه را افزایش داده و دغدغه مدیران نظام را می کاهد.

وی در بیان اهداف شورای ملی مبلمان افزود: امروز در ایران توسعه لفظ رایج دنیای صنعت است. در همین راستا این مسئله به عنوان یکی از مهمترین اهداف شورای ملی مبلمان در نظر گرفته شده است. ضمن اینکه توسعه بخش خصوصی، ایران را به بالاترین درجه امنیت اقتصادی در خاورمیانه رسانده است.

همچنین علاء میرمحمدصادقی، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز گفت: صنعت مبلمان می تواند موفقیت های زیادی را در عرصه ملی و بین المللی کسب کند. باید در صنعت مبلمان در کنار زیبایی طرح ها، سلامت جامعه و راحتی مردم را هم در نظر گرفت. شورای ملی مبلمان از زمان راه اندازی فعالیت های خوبی در این زمینه داشته است.ولی هنوز جای زیادی برای فعالیت در این بخش وجود دارد. از زمان تشکیل شورای ملی مبلمان یکی از مهم ترین اهداف اتاق بازرگانی، کمک به صنعت مبلمان برای گسترش این صنعت در دنیا است.

در ادامه، ارسلان فتحی پور، رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی نیز تصریح کرد: صنعت فرش سالیان سال یکی از هنرهای برتر در ایران بوده است، ولی امروز بحث مبلمان و دکوراسیون در رده برترین هنرهای کشور قرار می گیرد. امروز اگر از صنعت مبلمان در کشور حمایت نشود، صنعت چوب، پارچه، طراحی و هنر از بین می رود. بنابراین امروز مجلس و دولت در سیاست گذاری خود حمایت از صنعت مبلمان و طراحی را در سرفصل فعالیت های خود قرار دهد. ما باید بتوانیم در بازارهای جهانی حضور داشته و از پتانسیل های موجود در این صنعت بهره بگیریم.

وی با اشاره به راه اندازی دانشگاه علمی و کاربردی تصریح کرد: علم طراحی مبلمان در ایران هرروز به سطح بین المللی نزدیک تر شده و راهی هوشمندانه برای انتقال تکنولوژی است. با این آموزش حرفه ای می توانیم با حریفان بین المللی خود رقابت کنیم. امروز ایران از لحاظ نیروی انسانی، چوب، پارچه و هنر در دنیا حرف اول را می زند. اگر روی این مسئله کار نشود با افزایش خیل جامعه بیکار مواجه می شویم.

فتحی پور افزود: این صنعت می توان جایگزین نفت صادراتی کشور باشد. بنابراین حمایت از این صنعت حتی باید از نفت هم بیشتر باشد. با این پتانسیل و ظرفیت باید هر چه سریع تر وارد عرصه گسترده صادرات جهانی شویم. من برای توسعه این صنعت هر کاری از دستم بربیاید انجام می دهم. ما باید در درجه اول با تامین نیاز کشور، افزایش کیفیت کالا و حمل و نقل، از بازارهای بین المللی استفاده کنیم. در این صنعت پویایی طراحی مبلمان به سطح بالایی رسیده است.

وی گفت: باید بتوانیم قوانین مزاحم را ملغی کنیم تا تولید جان بگیرد. ما در جلسات متعدد قوانین مزاحم مغایر با سیاست ها را اصلاح کردیم. ولی باید این تغییرات ترتیب اثر داده شود. سعی می کنیم در حمایت از تولید ملی قوانین را هر روز بهبود ببخشیم.

در ادامه، مظفر علیخانی، دبیرکل شورای ملی مبلمان نیز گفت: شورا ی ملی مبلمان، براساس تشکل های بالادستی ثبت شده در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، قانون بهبود مستمر کسب و کار، سه رویکرد اساسی را در دستور کار خود قرار داد. یکی از این رویکردها استفاده از ظرفیت تشکل های ملی و استانی در سراسر کشور است.

وی افزود: دومین رویکرد تکیه بر راهکارهای پیشرفت صنایع کوچک بوده و سومین رویکرد بحث آموزش و پژوهش صنایع کوچک است. تعامل دانشگاهها و مراکز علمی کشور به ویژه دانشگاه علمی کاربردی با دانشگاههای معتبر دنیاست که امروز تفاهم نامه ای نیز به امضاء رسید.

 

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم