شرکت مهندسی بهسامان صنعت

شرکت ماهون چوب قم

چگونه چوب ترمووود اصل را تشخیص دهیم؟

چگونه چوب ترمووود اصل را تشخیص دهیم؟
۱۳۹۳/۱۰/۲۹ نمایش خبر: ۲۰۳ بازدید خبر: ۲۲
آمار واردات چوب و مشاهده نماهای چوبی بی کیفیت در سطح شهرهای ایران حاکی از آن است که سودجویان در طیف وسیعی اقدام به فروش ترمووود تقلبی نموده اند.
چرا تقلبی؟؟
کلمه ترموود یک کلمه ثبت شده تجاری می باشد که تنها شرکت های عضو انجمن ترمووود فنلاند مجاز به استفاده از این کلمه می باشند.
اعضای انجمن را می توانید در لینک زیر ببینید:
http://www.thermowood.fi/memberlist
کارگاه های متفرقه تولید الوار چوب در سطح دنیا اقدام به تولید محصولات چوبی مشابه ترمووود می نمایند که ما آنها را بعنوان ترمووود تقلبی می شناسیم، این به این معنی است که این شرکتها از اسم ترمو وود سوء استفاده کرده و چوبهای متفرقه و غیر استاندارد را که صرفا حرارت دیده و رنگ آن کمی تیره شده است را بعنوان چوب ترمووود به فروش می رسانند. بدیهی است این گونه چوبها بدلیل کیفیت پایین پس از گذشت یک الی دو سال، وضعیت نامطلوبی پیدا کرده و دچار مشکل و نقص می گردند.

جهت تشخیص چوب ترمو اصل از راههای زیر می توان استفاده نمود:

رنگ
یک فاکتور مهم است . چوب ترمو شده استاندارد، رنگ تیره تری نسبت به رنگ اصلی چوب دارد. چوب کاج خام کرم مایل به زرد است و چوب ترمو آن شکلاتی طلایی رنگ است و چوب های پهن برگ که قهوه ای هستند چوب ترمو شده انها قهوه ای تیره است.
یک تکنیک ساده : یک قسمت از چوب ترمو غیر رنگ شده را بتراشید، رنگی که در روی سطح می بینید در عمق چوب نیز همان رنگ است.

بو
چوب ترمو بوی خاصی دارد که شبیه سوختگی است. شبیه آن را هنگام اره کردن چوب در اثر سایش تیغه و سوختگی چوب می شنوید.

وزن
چوب ترمو سبک تر از چوب خام خشک شده همان گونه است. این روش کمی تخصصی تر است ولی وزن دو چوب هم اندازه با در دست گرفتن، قابل تشخیص است.

ترک و گره
در چوب ترمو گرید A، تعداد گره کم است حدود ۵-۱۰ عدد در هر متر مربع می باشد. ترک قابل مشاهده (از فاصله حدود نیم متر) نباید وجود داشته باشد.

کیفیت برش
صاف و صیقلی بودن بسیار زیاد سطح (برق طلایی رنگ دارد) در چوب ترمو قابل مشاهده است. همچنین پروفیل هایی که بصورت شیار خورده و آماده وارد می شوند لبه های بسیار تمیز و کرو دارند.

چوبی که برای کف استفاده می‌شود باید در مقابل شرایط جوی و رطوبت مقاومت بالایی داشته باشد. در چوب‌های ترمووود در اثر تیمار حرارتی، علاوه بر آب گریز شدن و ثبات ابعاد، مقاومت در برابر پوسیدگی و هوازدگی و آسیب حشرات و قارچ‌ها نیز افزایش می‌یابد و چوب شکل و ابعاد خود را در شرایط متغیر محیطی به خوبی حفظ می کند. این ویژگی‌ها ترمووود را به بهترین گزینه برای استفاده در دکینگ تبدیل می‌کند. علاوه بر دوام و نظافت راحت، چوب ترمووود کاملاً طبیعی و زیباست و عایق خوبی برای گرما و سرما می باشد و رنگ یکنواخت آن بر چشم‌نوازی کف‌های چوبی ترمووود می‌افزاید. ماهیت عاری از مواد شیمیایی این چوب نیز باعث می‌شود بر خلاف انواع دیگر چوب و کامپوزیت استفاده از آن برای دکینگ در
دراز مدت برای سلامت افراد مضر نباشد.

استخر و سونای چوبی منحصر بفرد خودتان را داشته باشید!
ترمووود چوب مناسب سونا، استخر و حمام
در طراحی فضای داخلی سونا، استخر یا حمام شما چوب بکار رفته است؟ آیا می دانید دلایل ارجحیت این ماده ساختمانی چیست؟ ما برای شما دلایلی که موجب می شود ترمووود بعنوان بهترین گزینه برای دکوراسیون داخلی سونا، استخر و حمام مورد استفاده قرار گیرد را عنوان می کنیم.
ترمووود ، دارای خواص ماندگاری و پایداری بیشتر نسبت به چوب های غیر حرارت دیده می باشد. علاوه بر آن غیررسانا بودن و عایق بودن چوب آنرا گزینه مناسبی برای پوشش داخلی سونا و حمام می نماید.
چوب ترمو در مواجهه با آب و بخار آب، تغییرات ابعادی بسیار کمی دارد و تقریباً در محیط های اینچنینی ثبات دارد.
کیفیت هوای جاری را افزایش می دهد و بعنوان تصفیه کننده هوا عمل می کند بدین صورت که در هنگام افزایش رطوبت محیط با جذب رطوبت، هوا را ملایم نموده و هنگامی که هوا خشک می شود رطوبت را به محیط بر می گرداند.
علاوه بر ایجاد نمایی دلنشین و گرم، بوی مطبوعی در فضا ایجاد نموده که آرامشبخش است.
مطمئن ترین و سالمترین گزینه می باشد. هیچ گونه ماده شیمیایی در چوب ترمو بکار نرفته است و در فرایند ترمو هم مواد استخراجی چوب از آن خارج گردیده، بنابراین هیچگونه ماده مضری که به محیط منتقل گردد در آن وجود ندارد.
چوب ترمو تقریباً آب جذب نمی کند و تغییرات ابعادی در هنگام مرطوب شدن ندارد، بنابراین بدون هیچ نگرانی باصطلاح از ترکیدن و بادکردن چوب، می توان آنرا در حمام و سونا نصب کرد.
سطح چوب ترمو هیچگونه رنگ یا رزین نداشته و در تماس با پوست مشکلی ایجاد نمی کند.
فراموش نشود که جهت حفظ نظافت چوبها آنها را با برس و آب گرم هر چندوقت تمیز کنید. جهت نگهداری بهتر چوب ترمو در داخل سونا، می توان از روغن پارافین استفاده کرد و سطوح را پوشش داد.
چگونه از سونا استفاده کنیم ؟
پیش از ورود به اتاق سونا جواهر آلات، ساعت، عینک و لنزهای طبی خود را از خود جدا کنید.
قبل از آنکه وارد سونا شوید، دوش بگیرید و خود را با صابون بشویید.
به محض ورود به سونا برای آنکه بدنتان به گرما عادت کند ابتدا روی زمین و یا نیمکت پایین بنشینید وسپس به نیمکت فوقانی سونا بروید، در این میان می توانید زیر خود یک حوله کوچک نیز بیندازید.
چند دقیقه به همین صورت در سونا بنشینید تا گرما به بدن شما نفوذ کرده و روزنه های پوست شما باز شود.
بعد از سونا باید زیر دوش آب ولرم رفت تا عرق پاک شود.
برای خنک کردن بدن از دوش آب سرد استفاده شده و یا از حوضچه آب سرد استفاده می‌گردد. توجه شود، از حوضچه آب سرد بیش از ۲ یا ۳ بار به شکل غوطه خوردن استفاده نگردد. زیرا حرارت بدن به سرعت پایین آمده و عوارض نامطلوبی مانند انقباض عضلانی، سرما خوردگی و لخته شدن ذرات چربی در رگهای بدن می‌گردد. (البته تمام بدن خود را همزمان داخل آن کنید تا خون در سرتاسر بدن تان بطور یکنواخت تغییر دما بدهد)

مرحله بعد از سرد کردن؛ استراحت کردن در سکوت و آرامش کامل به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی سکو یا صندلی به طوری که پاها کمی بالاتر از سطح بدن قرار گیرد.(در پایان نیز پیش از آنکه لباس های خود را تن کنید، صبر کنید تا حرارت بدن و ضربان قلب تان کاملا به حالت طبیعی خود بازگردد).

شرکت مهندسی بهسامان صنعت ، در سال ۱۳۸۳ و با بهره گیری از دانش مهندس تشکیل و فعالیت خود را در زمینه مهندسی نمای ساختمان آغاز نمود . این شرکت با دارا بودن توان مالی ، فنی و اجرائی بالا ، در بیش از یک دهه فعالیت ، توانسته رزومه موفقی در زمینه فعالیت و تامین مصالح نمای پروژه های داخلی و خارجی داشته باشد . این شرکت با دارا بودن دفتر فعال در امارت متحده عربی توانسته در سال ۲۰۰۷ همکاری خود را با کمپانی بزرگ هیوندای کره در خصوص ورق آلومینوم کامپوزیت آغاز نماید و هم اکنون این شرکت با بیش از ۱۱۰ مشتری ثابت و فعال به یکی از بزرگترین شرکتهای تامین مصالح نمای کشور ، بدل گردیده است .
این مجموعه در سال ۲۰۱۴ با اخذ نمایندگی شرکت بزرگ STORAENSO ، نوید خدمتی دیگر در صنعت ساختمان را به تمامی متقاضیان محترم میدهد .
Storaenso بزرگترین شرکت تولیدی در زمینه چوب و کاغذ در فنلاند است .ظرفیت تولید این شرکت بیش از ۷ میلیون مترمکعب در سال و شامل انواع فرآوردهای چوبی می باشد .تعداد کارکنان این شرکت ۲۹۰۰۰ نفر اعلام شده و از قدیمی ترین شرکتهای ثبت شده در جهان می باشد .
storaenso ، از معتبرترین اعضای انجمن بین المللی ترمووود فنلاند و یکی از بزرگترین تولید کنندگان ترموود در دنیا می باشد .

انواع محصولات ترمووود STORAENSO :
Thermo Clad (ترمو نما )
Thermo deck (ترمو کف )
Thermo Sauna (ترمو سونا )
Other End Uses (محصولات دیگر ترمو)

محصولات ترمووود storaenso
Thermo Clad (ترمو نما)
ترمو نما storaenso ، یکی از بهترین محصولات جهت استفاده در نما و ساختارهای بیرونی است. سطح بالای ماندگاری و ایمنی این محصول باعث می شود تغییرات بسیار کمی در اندازه و ابعاد آن در محل اتصال به دیوار ایجاد شود. این محصول به دلیل کاهش بسیار ناچیز در ابعاد ، دارای قدرت اجرا و نصب و سرویس کاری بالایی می باشد. همچنین به علت حذف رزین مشکلات مربوط به گره و برآمدگی های زائد در بدنه وجود نخواهد داشت.
کاربرد این محصول در نمای ساختمانها ، باعث به وجود آمدن حس زیبای طبیعت در زندگی شهری می شود . با انتخاب چوبهای ترمووودstoraenso فنلاند کیفیت و زیبائی را با اطمینان به شما عرضه می کنیم .

Thermo deck (ترمو کف )
ترمو کف دارای تمامی استانداردهای لازم جهت استفادهء این محصول در کف را دارا می باشد . استفاده از این محصول در کف حیاط ، باغچه ، بالکن و یا تراس باعث می شود محیطی گرم و جذاب را تجربه کنید. ترمووود Storaenso ایمنی به همراه پایداری و ماندگاری بسیار بالایی را فراهم می کند.

Thermo Sauna (ترمو سونا)
این محصول به راحتی قابل استفاده در سونا و حمام می باشد.
همچنین کاهش انتقال حرارتی باعث آرامش و لذت بیشتر در فضا می شود.

نماینده رسمی و انحصاری ترمووود استورانسو فنلاند
مدیریت: سحر سادات زاده

موبایل: در صورت تمایل به داشتن شماره موبایل مدیران میتوانید از قسمت تماس با ما درخواست بانک اطلاعات شماره های موبایل اصناف چوب را ارسال فرمائید.
وب سایت: http://storaenso.ir
آدرس: تهران , تهران , گاندی شمالی , پ ۹



med_3221110-P_21677414uts1 (1)

*** اصل بخرید ***

پروفیل ترمو از نوع UTS شیاردار محصول فنلاند
ضخامت ۱۹ میلیمتر
با قابلیت نصب از نوع اتصال مخفی و بدون پیچ

« قیمت هر متر مربع ۱۶۲ هزار تومان»

بهسامان صنعت نماینده رسمی و انحصاری ترمووود استورانسو فنلاند در ایران

رده فن آوری : THERMO -D
گونه : PINE – کاج

کاربرد : نمای ساختمان ، نمای داخلی ، سونا

 

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم