شرکت IKEA اولین سری مبلمان های با امکان شارژ را ارائه میکند

شرکت ماهون چوب قم

شرکت های تولید کننده تلفن همراه تنها شرکت های حاضر در کنفرانس های کنگره تکنولوژی های همراه بارسلونا نیستند، شرکت آیکیا نیز امسال در این کنگره شرکت کرد و رونمایی هایی را به محضر عموم رساند. این شرکت اعلام کرد که به زودی همه مبلمان های جهان باید با توجه به نزدیک شدن به دوره بی سیم شدن همه ارتباطات، ساختار های خود را به شارژر های گجت های همراه مجهز کنند.

این تولید کننده فرنیچر که در سوید فعالیت عمده دارد و از اولین شرکت های تولید کننده مبلمان در ابعاد و اشکال مختلف آن در آمریکا محسوب میشود در کنگره تکنولوژی های همراه آمریکا حضور داشت و طرح های اولیه ساخته شده از این نوع تکنولوژی خود را به نمایش عموم گذاشت:

آیکیا از استاندارد Qi برای تعبیه شارژر های بی سیمش استفاده میکند. البته باید توجه داشت که با توجه به اینکه تقریبا ۸۶ درصد کاربران تلفن همراه از آیفون در آمریکا استفاده میکنند و اپل نیز هنوز گجت هایش را به تکنولوژی شارژ بی سیم مجهز نکرده، این تکنولوژی ممکن است هنوز با استقبال زیادی روبرو نگردد. البته به احتمال زیاد در طی چند کنفرانس آینده شاهد رونمایی از گجت های جدیدی با تکنولوژی شارژ بی سیم خواهیم بود. سامسونگ در طرف دیگر دارای آخرین تکنولوژی های لازم برای استفاده از این شارژر هاست.

علاوه بر Qi استاندارد Power Matters Alliance نیز برای ساخت شارژر های بی سیم بکار میرود اما به نظر میرسد کنسرسیوم ارتباطات بی سیم آمریکا قصد دارد با حذف این استاندارد و یکپارچه سازی کلیه استاندارد ها به توسعه سریعتر این تکنولوژی ها بپردازد. داشتن مبلمان با شارژر های بی سیم تنها دارای ۳۴ دلار هزینه اضافی است اما به نظر میرسد در آینده نزدیک این تکنولوژی به سرعت همه گیر شود و مورد توجه قرار گیرد چرا که کمبود عمر باتری ها و نگهداری شارژ پایین همیشه یکی از دغدغه های کاربران بوده و باتری ها نیز توسعه چندانی نداشته اند. ما هنوز از استاندارد های ۱۰۰ سال گذشته برای ساخت باتری های کم قیمت استفاده میکنیم که با نیاز بالای بشر به توسعه های تکنولوژیکی هماهنگ نیست.

IKEACharging-640x450

ike807adf

 

منبع:http://beroozresani.com/

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم