صادرات مبلمان جایگزین صادرات نفتی شود

شرکت ماهون چوب قم
رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس در گفت‌وگو با آنا پیشنهاد داد؛

صادرات مبلمان جایگزین صادرات نفتی شود

خبرگزاری آنا: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر از صنعت مبلمان در کشور حمایت نشود، صنعت چوب و پارچه در کشور از بین می رود، گفت: معتقدم صنعت مبلمان و دکوراسیون می تواند جایگزین نفت صادراتی شود.

ارسلان فتحی پور در گفتگو  با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه  صنعت فرش سالیان سال یکی از هنرهای برتر در ایران بوده است، گفت: امروزه بحث مبلمان و دکوراسیون در رده برترین هنرهای کشور قرار می گیرد و اگر از این صنعت در کشور حمایت نشود، صنعت چوب، پارچه، طراحی و هنر از بین می رود.

وی افزود: مجلس و دولت باید حمایت از صنعت مبلمان و طراحی را در سیاستگذاری‌ها و سرفصل‌های برنامه‌های خود قرار دهند تا بتوانیم در بازارهای جهانی حضور داشته و از پتانسیل های موجود در این صنعت بهره بگیریم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به راه اندازی دانشگاه علمی و کاربردی صنعت مبلمان اظهار داشت: علم طراحی مبلمان در ایران هر روز به سطح بین‌المللی نزدیک‌تر شده که البته راهی هوشمندانه برای انتقال تکنولوژی است.

فتحی پور با اشاره به اینکه با آموزش حرفه ای می توانیم با حریفان بین المللی خود رقابت کنیم، تصریح کرد: امروز ایران از لحاظ نیروی انسانی، چوب، پارچه و هنر در دنیا حرف اول را می زند؛ اما چنانچه به این موضوع توجه نشود با افزایش جمعیت بیکار مواجه خواهیم شد.

به گفته رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، توسعه صادرات در  صنعت مبلمان  می تواند جایگزین خوبی برای نفت صادراتی کشور باشد به شرط آنکه حمایت از این صنعت حتی از صنعت نفت هم بیشتر باشد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت بالای این صنعت باید با تامین نیاز کشور در این بخش با برنامه‌ریزی بلندمدت ضمن ارتقای کیفیت و رقابتی‌تر کردن قیمت مصنوعات تولیدی ایران، زمینه حضور ماندگار خود را در بازارهای جهانی فراهم کنیم.

فتحی پور با تاکید بر اینکه باید قوانین مزاحم در بخش تولید و صادرات را  اصلاح کنیم تا تولید جان بگیرد، اظهار داشت: ما در جلسات متعدد مجلس قوانین مزاحم مغایر با سیاست ها را اصلاح کرده ایم؛ البته باید به این تغییرات نیز ترتیب اثر داده شود.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم