صد‌ها درخت ۵۰۰ ساله بلوط قلع و قمع شد

شرکت ماهون چوب قم

فاجعه در کهگیلویه و بویراحمد؛ صد‌ها درخت ۵۰۰ ساله بلوط قلع و قمع شد

صد‌ها و شاید بیش از یک هزار درخت بلوط ۲۵۰ تا ۵۰۰ ساله در جاده یاسوج-سی سخت حدفاصل ده برآفتاب قلع و قمع شده است.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، بیش از ۱۰۰‌ها درخت بلوط ۲۵۰ تا ۵۰۰ ساله بلوط برای اجرای پروژه جاده سازی «یاسوج-سی سخت» در سایه بی توجهی مسئولان و متولیان امر قلع و قمع شده است.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: مراحل رشد درخت بلوط خیلی کم و طولانی مدت بوده و در صورت مهیا بودن شرایط کامل ۳ تا ۴ سانت در هر سال رشد می‌کند و در صورت نبود شرایط مساعد رشد آن طولانی‌تر می‌شود.

احسان نعمتی با اشاره به اینکه سن مشخصی برای درختان بلوط نداریم، افزود: درختان بلوط قلع و قمع شده در مسیر جاده یاسوج-سی سخت ۲۵۰ تا ۵۰۰ سال سن دارند.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای قلع و قمع درختان بلوط پیمانکار مجور قانونی دارد، افزود: تعهد ۳ هزار کاشت نهال مقرر شده است.

غلام‌حسین حکمتیان با اشاره به اینکه راه ممانعت از قطع این درختان اجرایی نکردن پروژه راهسازی است، تاکید کرد: اگر من به تنهایی تصمیم گیر بودم به طور حتم اجازه قلع و قمع این درختان بلوط را نمی‌دادم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد به تسنیم گفت: بدون شک قطع هرگونه درخت نه برای سازمان محیط زیست بلکه برای هر طبیعت دوستی بسیار ناراحت کننده است.

محسن جعفری نژاد تصریح کرد: این جاده در سالیان قبل مجوز گرفته و نظارت بر تعداد و وضعیت درختان بر عهده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است.

 

منبع نوشته: https://www.tasnimnews.com/fa/news/1398/04/22/2052927/فاجعه-در-کهگیلویه-و-بویراحمد-صد-ها-درخت-500-ساله-بلوط-قلع-و-قمع-شد-تصاویر?ref=khabarfarsi

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم