صنایع چوبی و mdf تخت جمشید

شرکت ماهون چوب قم
صنایع چوبی و MDF تخت جمشید در سایت خاوران در نظر دارد با کیفیت ترین محصول را با پایینترین قیمت موجود دربازارعرضه نماید.ضمناآمادگی خودرا جهت همکاری با شهرستانها نیز اعلام مینماییم.
 

صنایع چوبی و mdf تخت جمشید ، محمدرضا سوهانکی

استان تهران، تهران ، شهرک صنعتی خاوران-سایت چوب فروشان-خ نارون شرقی-پ۶۱۲۶

موبایل: در صورت تمایل به داشتن شماره موبایل مدیران میتوانید از قسمت تماس با ما درخواست بانک اطلاعات شماره های موبایل اصناف چوب را ارسال فرمائید.

mr.sohanaki@gmail.com

takhtejamshid.blog.ir

نمونه ورقه های MDF

نمونه کار با هایگلاس

۳۱۲۱۴۱۵۳۸۰۸۴۶۱۴۷۵۰۲

۳۵۲۱۳۹۹۲۸۷۹۶۵۴۰۱۱۰۹

۳۵۷۵۵۵۰۶۵۶۹۹۹۶۸۲۵۵۰

۴۲۲۵۵۵۸۳۶۸۵۹۴۳۹۶۷۱۲

۴۳۵۷۸۳۱۶۰۰۳۰۰۲۳۲۹۸۷

۴۴۵۲۲۷۰۵۳۴۳۵۱۲۸۳۹۱۴

۶۰۰۲۰۷۷۶۶۰۸۰۳۸۱۴۱۳۳

۶۰۲۸۱۵۹۲۶۵۸۵۵۷۹۵۵۷۴

MDF چیست و چه کاربردی دارد؟

تاریخچه MDF
با توجه به اینکه گفتیم MDF نوعی تخته فیبر ست، و تخته ی فیبر حدود بیش از صد سال قدمت دارد و اولین تخته ی فیبر عایق در دوران جنگ جهانی اول ساخته شده است و صنعت تخته خره چوب برای اولین بار در کشور آلمان و در زمان جنگ جهانی دوم توسعه پیدا کرد. و کاربرد آنها در دهه ی ۱۹۷۰ به سرعت توسعه پیدا کرد. پس می توانیم بگوییم که مثل چوب خیلی قدیمی نیست و عمر آن از یک قرن تجاوز نمی کند.

نیاز بازار ایران در MDF از طریق واردات تأمین میشه و به صورت خام و روکش شده است که عمدتا از کشورهای ترکیه، ‌انرونزی، ‌روسیه،‌ اسپانیا، ایتالیا،‌ آلمان، اتریش،‌فنلاند و … وارد می شود. البته محصولات ترکیه و اندونزی نسبت به سایر کشورها از نظر قیمت کمتر هست و طرفدار بیشتری در بازار فعالی ایران دارد. و امروزه حدود ۸۰ تا ۹۰% واردات از کشور ترکیه می باشد.
خصوصیاتی که باعث می شود که MDF کاربردهای متنوع داشته باشد:

ضخامت و ابعاد قابل تولید ،‌اینکه قابلیت ابزارخوری، ماشین کاری و سنباده زنی، سطوح صاف و متراکم،‌ قابلیت شکل پذیری و لبه های صاف، عدم وجود معایب چوب، قابلیت انجام روی تمام سازه ها،‌ زیبایی ظاهری ، قیمت مناسب و مقاومت بسیار بالا در برابر رطوبت و حشرات و قارچ ها.

مشخصات فنی یک MDF خوب و مرغوب:

مقاوم در برابر نفوذ آب، متورم نمی شود،‌انسجام و قدرت آن زیاد است و زود نمی شکند، جرم حجمی بالا دارد و پوک نیست، از میزان چسب مصرفی بالائی برخوردار باشده ، ضخامت زیاد باشه . مقاومت کششی و خمشی خوبی داشته باشد.
کاربرد MDF:
MDF بیشتر در فضاهای داخلی ساختمان استفاده می شود و با آن می توان برای ساخت انواع کمدها و کتابخانه،‌ میز و کابینت و چیزهای دیگر استفاده کرد.
چون MDF ها به صورت ورقه های مسطح به ابعاد تقریبی ۳۶۰×۱۸۰ می باشد، به وسیله اره های مخصوص آنها را به ابعاد کوچکتر که قبلا مشخص کرده ایم در می آوریم و لبه های آن را به وسیله نوارهای مختلف و رنگی پی وی سی PVC پوشش می دهیم که از ورود قارچها و رطوبت جلوگیری کنیم، سپس قطعات کوچکتر را بوسیله پرچ به هم وصل کرده و وسیله مورد نظر را درست می کنیم مثلا برای ساخت کابینت آشپزخانه ابتدا ابعاد را در می آوریم و تمام مراحلی را که گفتم انجام می دهیم ابعاد MDF به طور معمول ۳۶۶×۱۸۳ – ۴۱۰×۱۸۳ و ۲۴۴×۱۲۲ – ۲۴۴×۱۸۳ می باشد.

کاربردهای متنوع (MDF) شده عبارتند از :
• خصوصیـات فیزیـکی و مکـانیکی بالا
• دامنه وسیع دانـسیـته (وزن مخـصوص) ، ضخامت و ابـعاد MDF قابل تولید
• قابلیت ابزار خوری ، ماشین کاری و سنباده زنی
• سطوح صاف و متراکم
• قابلیت شکل پذیری و لبه های صاف
• عدم وجود معایب چوب
• پروفیل دانسیته یکنواخت و همگن
• قابلیت انجام رو سازی های مختلف همچون انواع روکشی های چوبی و غیر چوبی، رنگ آمیزی و غیره
• پایداری ابعاد و مقاومت به فشرده شدن
• زیبایی ظاهری، طبیعت ملایم و ظریف و حالات شبیه به چوب
• قیمت مناسب

انواع MDF با خواص ویژه:
به طور کلی می توان تخته فیبرهای نیمه سنگین را از نظر خواص و ویژگی های آنها در دو گروه ،تخته فیبر نیمه سنگین با خواص معمولی و یا خواص ویژه طبقه بندی کرد: تخته های صنعتی خاص دارای ویژگی هایی علاوه بر مشخصات معمول MDF هستند که با اعمال تغییرات در پروسه تولید، با استفاده از چسب های مختلف یا مواد افزودنی گوناگون تولید می شوند.

صنایع چوبی تخت جمشید

سوهانکی :۰۲۱۳۳۲۸۷۳۸۸ 

شهرک صنعتی خاوران-سایت چوب فروشان-خ نارون شرقی-پ۶۱۲۶

نماینده فروش محصولات AGT ترکیه

سوهانکی :۰۲۱۳۳۲۸۷۳۸۸

شهرک صنعتی خاوران-سایت چوب فروشان-خ نارون شرقی-پ۶۱۲۶

۱۸۹۷۰۷۶۲۵۷۹۲۰۱۶۳۶۷۸ ۲۱۷۰۷۴۱۴۱۶۲۰۵۰۸۲۱۳۳ ۳۱۲۱۴۱۵۳۸۰۸۴۶۱۴۷۵۰۲ ۳۲۵۹۵۰۵۸۶۹۵۳۵۴۱۸۷۲۱ ۳۵۷۵۵۵۰۶۵۶۹۹۹۶۸۲۵۵۰ ۴۴۵۲۲۷۰۵۳۴۳۵۱۲۸۳۹۱۴ ۸۹۴۱۷۹۰۹۶۰۸۴۷۶۷۷۹۹۵

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم