صنعت مبل در چوب و پارچه نیازمند واردات است

شرکت ماهون چوب قم

رئیس اتحادیه صنایع مبل اصفهان در گفتگو با ساعت ۲۴ با اشاره به اینکه خوشبختانه صنعت مبلمان کشور طی چند سال اخیر معطوف به تولیدات داخل بوده است، اظهار داشت: صنعت مبل در دو مواد اصلی یعنی چوب و پارچه نیازمند واردات است.

وی با بیان اینکه ایران به دلیل نداشتن درخت کافی توان تامین چوب مورد نیاز صنعت مبلمان را نداریم، تصریح کرد: بیشتر چوب های مورد استفاده صنعت ملبمان کشور روسی و چینی است. حجت اله پورحقانی با بیان اینکه در تامین پارچه مورد نیاز مبلمان نیز وابسته به واردات هستیم، تاکید کرد: اکثر پارچه های مورد استفاده در صنعت مبلمان از کشور ترکیه وارد می شود و در صورت پیشرفت تکنولوژی توان تولید پارچه در ایران وجود دارد. وی با یادآوری اینکه از سال ۸۸ به این طرف واردات مبلمان چینی کاهش یافت، متاسفانه برخی از بازرگانان و نه تولیدکنندگان، اقدام به واردات مبلمان درجه ۴ چینی کردند. پورحقانی بزرگترین مشکل صنعت مبلمان داخل را نبود ابزارآلات مدرن دانست و تاکید کرد: به دلیل نبود تکنولوژی نوین مبل ایرانی از دیگر کشورها همچون ترکیه عقب تر است. وی با انتقاد از عدم حمایت دولت از تولیدکنندگان مبلمان، یادآور شد: برای تجهیز کارگاه های مبلمان با تکنولوژی روز دنیا دولت باید با باز نگه داشتن دست تولیدکنندگان و تخصیص وام های کم بهره از این صنعت حمایت کند.
تولید مبل در اصفهان به صرفه تر از سایر استان ها
پورحقانی درباره حضور تولیدکنندگان تهران، تبریز و قزوین در اصفهان برای ایجاد کارگاه در اصفهان گفت: در اصفهان هزینه های ثابت تولید و همچنین هزینه های نیروی انسانی بسیار کمتر از سایر استان هاست و از طرف دیگر تعداد نیروی انسانی متخصص و سطح تخصص نیروی کارآمد در صنعت مبل بیش از سایر استان های کشور است از این رو تولید مبل در اصفهان نسبت به سایر استان ها دارای توجیه اقتصادی است. رییس اتحادیه صنایع مبل استان اصفهان ادامه داد: ما از سرمایه گذاری سایر استان ها در اصفهان استقبال می کنیم چرا که زمینه توسعه این صنعت و افزایش سطح اشتغال را فراهم خواهم آورد.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم