عضو هیئت رئیسه اتحادیه درودگران قم: صنعت چوب قم نیازمند اطلاع رسانی است

شرکت ماهون چوب قم

به گزارش ایران چوب، عضو هیئت رئیسه اتحادیه درودگران قم در گفتگو با کارشناسان سایت ایران چوب به موشکافی از صنعت چوب قم پرداخت و افزود: کار قم از نظر مبلمان، سرویس خواب، ویترین‌ها و همچنین در کار منبت و CNC بهترین است. و گاها کار قم را به اسم تهران به قیمت‌های گزافی میفروشند.

رضا محمدی با اشاره به اینکه کل صنعتگران ایران کار قم را شناخته‌اند افزود ما خودمان خودمان را نشناخته‌ایم. در ایران از طرح‌های ما کپی برداری می‌کنند و همکاران در شهرستان از طرح‌های ما استفاده می‌کنند.

محمدی در پاسخ به سوال کارشناس سایت ایران چوب در رابطه با نوآوری در صنعت چوب قم گفت: متأسفانه نوآوری و ابتکار در صنعت چوب قم کافی نیست. ما از سال گذشته بابت ثبت طرح‌ها و نوآوری‌های چوبی در کشور اقدام کردیم، با این بستری که فراهم شده امکان نوآوری بیشتر و ارایه طرح های جدید بدون نگرانی از کپی برداری فراهم شده و با کپی برداران به شدت برخورد می‌شود و در قانون کشور مجازات‌هایی از قبیل جریمه‌های سنگین و حتی زندان هم برای متخلفین صنعت چوب وجود دارد.

وی افزود در بازار قم هم کپی برداری وجود دارد و این باعث رکود کار صنعتگران قمی است که با قوانین سخت گیرانه سعی داریم جلوی این اتفاقات را در صنعت چوب قم بگیریم.

عضو هیئت رئیسه اتحادیه درودگران قم با گلایه از ادارات استان قم افزود: ادارات با اتحادیه چوب هماهنگی ندارند و هزینه‌های سنگینی روی دوش قشر صنعتگر چوب قم وجود دارد و این هزینه ها آسیب جدی به این قشر زده و چوب قم نیازمند حمایت ادارات و هماهنگی این ادارات با اتحادیه است.

محمدی گفت متأسفانه برخی از صنعتگران قمی استانداردهای اولیه کار چوب را رعایت نمی‌کنند. چوب حتما باید قبل از استفاده خشک شود و عدم رعایت برخی صنعتگران موجب پایین آوردن کیفیت محصولات شده و حتی یک محصول خراب باعث کم شدن اعتبار چوب قم می‌شود. محمدی علت شناخته نشدن چوب قم را علاوه بر بی‌دقتی برخی صنعتگران، عدم اطلاع رسانی مناسب از صنعتگران قمی دانست. و فعالیتهای اطلاع رسانی مثل سایت جامع اطلاع رسانی اصناف ایران چوب را گامی موثر در رشد صنعت چوب قم دانست.

عضو هیئت رئیسه اتحادیه درودگران قم افزود ما در زمینه نمایشگاه تخصصی مبلمان در چند سال اخیر خیلی خوب عمل کردیم و اتحادیه، نمایشگاه چوب قم را خودش به دست گرفته که ۲ بار در سال نمایشگاه صنعت چوب و مبلمان را برگزار می‌کند و اولویت ثبت نام با قمی هاست و اتحادیه از صنایع چوب قم حمایت خوبی دارد.

وی افزود دنیا به سمت کیفیت سوق پیدا کرده و در قم هم باید استانداردها در صنعت چوب رعایت شود. باید از سنتی کار کردن دست بکشیم و به سمت به روز کردن تجهیزات پیش برویم. سنتی کار کردن باعث کاهش کیفیت محصولات و افزایش هزینه های تولید می‌شود.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم