فرماندار ویژه ملایر خبر داد تولید سالانه ۶۰ هزار سرویس مبل و منبت در ملایر/ بخش مبل ملایر بهترین بستر سرمایه‌گذاری

شرکت ماهون چوب قم

فرماندار ویژه ملایر، همدان را استانی زرخیز برای جذب سرمایه‌گذار دانست و گفت: سالانه بیش از ۶۰ هزار سرویس مبل و منبت در ملایر تولید می‌شود که این بخش بهترین امکان برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.

مصطفی آزادبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به نامگذاری امسال به نام «اقتصاد، فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» این شعار را ابتکاری دلسوزانه از سوی مقام معظم رهبری خواند و افزود: باید از مدیرانی که در این زمینه عملاً به فرمان رهبری لبیک گفتند تقدیر کرد

وی ادامه داد: توجه به اقتصاد و سرمایه‌گذاری، مدیریتی دلسوزانه می‌خواهد که اگر با برنامه‌ریزی هدایت شود شاهد شکوفایی اقتصادی در این استان خواهیم بود.

فرماندار ویژه ملایر خاطرنشان کرد: در این زمینه استاندار همدان با عزم ملی و مدیریت جهادی تا کنون اقدامات ارزنده‌ای را در این استان داشته که مهمترین آن توجه به بحث اقتصادی و اشتغال در همدان بوده است.

وی با بیان اینکه با با وحدت و همدلی مسئولان و همکاری مرکز استان با شهرستان‌ها باید از فرصت‌های موجود بهترین استفاده را برد، گفت: همایش سرمایه‌گذاری استان نقطه عطفی در بسترسازی همدان برای یک جهش اقتصادی بزرگ با حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی خواهد بود.

آزادبخت با بیان اینکه باید همه قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان را به سرمایه‌گذاران بشناسانیم، عنوان داشت: با توجه به ظرفیت‎های بخش کشاورزی و صنعت باید این دو بخش به سرمایه‌گذاران این همایش معرفی شود.

نقدینگی، مشکل مبل و منبت ملایر

وی در ادامه با اشاره به قابلیت‌های بخش صنعت و صنایع دستی شهرستان ملایر گفت: در حال حاضر شهرستان ملایر دارای هفت شهرک صنعتی و معادن ارزشمندی مانند سیلیس و سنگ‌های قیمتی است.

فرماندار ملایر بیان کرد: یکی از قابلیت‌های ارزشمند شهرستان ملایر وجود صنعت مبل و منبت به عنوان نخستین صنعت این شهرستان است که بیش از ۱۰ هزار نفر در این شغل فعالیت دارند و سالانه بیش از ۶۰ هزار سرویس مبل و منبت در این شهرستان تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین مشکل مبل و منبت شهرستان مشکل نقدینگی است که باید با حمایت سرمایه‌گذاران در این بخش صنعت مبل و منبت ملایر تقویت شود و بیش از گذشته جایگاه خود را حفظ کند.

آزادبخت یکی دیگر از مهم‌ترین قابلیت‌های شهرستان ملایر را بخش کشاورزی برشمرد و گفت: بیش از ۴۶ درصد از صادرات استان همدان مربوط به شهرستان ملایر است که بیشترین این صادرات را کشمش تشکیل می‌دهد.

وی افزود: انگور ملایر یکی از باکیفیت‌ترین محصولات در دنیا است که اگر در این بخش توجه بیشتری شود ملایر بیش از گذشته در این زمینه پیشرفت خواهد کرد.

فرماندار ملایر یادآور شد: ما باید اقداماتی را برای جذب سرمایه‌گذاران در بخش کشاورزی داشته باشیم تا بتوانیم با بهره‌برداری بیشتر از محصولات کشاورزی ملایر به ویژه انگور و مشتقات آن اقتصاد و اشتغال شهرستان ملایر را رونق دهیم.

وی در ادامه تنوع فضای سبز و وجود بوستان‌ها، آثار فرهنگی و گردشگری و منحصر به فرد به ویژه مانند ارگ باستانی نوشیجان، شهر زیرزمینی سامن، یخدان میرفتاح، منطقه حفاظت شده لشگر و… را از جمله ظرفیت‌های شهرستان ملایر برای سرمایه‌گذاری و جذب بیشتر گردشگران برشمرد.

آزادبخت در ادامه بیان کرد: بر اساس سیاست‌های استاندار و طی جلساتی که با سرمایه‌گذاران داشته‌ایم در حال حاضر شاهد حضور خوب سرمایه‌گذاران در شهرستان هستیم که نمونه آن فعالیت آنها در دو شرکت بافتینه و بافتسان است.

پتروشیمی ملایر آماده کلنگ‌زنی است

وی از کلنگ‌زنی پتروشیمی ملایر در آینده خیلی نزدیک خبر داد و گفت: پتروشیمی ملایر با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان به زودی کلنگ‌زنی می‌شود که منتظر حضور مسئولان کشوری برای کلنگ‌زنی این پروژه عظیم هستیم.

فرماندار ملایر با بیان اینکه استاندار همدان حمایت‌های بی‌دریغی را برای راه‌اندازی پتروشیمی ملایر داشته است، افزود: با راه‌اندازی پتروشیمی این شهرستان زمینه اشتغال بیش از ۴۰۰ نفر در ملایر فراهم می‌شود.

وی در ادامه بحث نقدینگی را یکی از مهمترین مباحث ایجاد سرمایه‌گذاری در ملایر برشمرد و افزود: در این حوزه همکاری بانک‌ها با توجه به قوانین خوب بوده است اما نتوانسته مشکل سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران را حل کند.

آزادبخت تصریح کرد: برای جذب سرمایه‌گذاران باید سود تسهیلات را پایین بیاوریم و امتیازات ویژه را به سرمایه‌گذاران واقعی ارائه دهیم.

وی بیان داشت: متأسفانه در برخی موارد سرمایه‌گذاران به خاطر عمل نکردن به تعهدات خود باعث سوء ظن به بانک‌ها شده که باید بانک‌ها ابتدا با شناخت کامل از سرمایه‌گذاران واقعی، از این دسته از سرمایه‌گذاران حمایت کنند.

 

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم