مبلمان ایمن در زلزله

شرکت ماهون چوب قم

چه مبلمانی در برابر زلزله ایمن است؟

هنگام خرید اثاثیه منزل و مبلمان,چه نکاتی را مدنظر قرار می دهید؟زیبایی,کاربرد یا قیمت مبل؟اما بهتر است نکات ایمنی را هم به این موارد اضافه کنید چون ممکن است اشیاء زیبایی که در اتاق های خود قرار می دهید یا به سقف و در و دیوار نصب می کنید در هنگام سوانح طبیعی بسیار حادثه ساز باشند.

برخی از مبل ها خطرناک هستند,آنها را نخرید.میز تلویزیون ها,ویترین و آینه و کنسول های شیشه ای سال هاست در خیلی از فروشگاه های معتبر فروخته نمی شود,با این حال در کشور ما بسیاری از مردم هنوز عاشق آینه و کنسول,ویترین و میز تلویزیون شیشه ای هستند.حتی بهتر است میز جلو مبلی که خریداری می کنید تماما از چوب باشد.سطح صیقلی شیشه و خم ورنگ آن عده ای را فریب می دهد.اما در صورت وقوع زلزله,در اثر تکان های شدید ساختمان قطعات شیشه ای به راحتی جدا شده,خرد می شوند وبسیار خطرسازند.

اگر مبل خریداری می کنید:مبلمان,میز جلو مبلی و میز غذاخوری با پایه سنگی ,چدنی وفلزی نخرید.این نوع محصولات با اینکه گران قیمت هستند در شرایط زلزله مانند چکش به این طرف و آن طرف پرتاب می شوند وهمه چیز را تخریب می کنند.اگر در جایی مجبور به استفاده از شیشه هستید یا نمی توانید از نیاز خود چشم بپوشید,از فروشنده بخواهید برایتان به صورت اختصاصی از ورق های اکریلیک استفاده کند.این ورق ها در ایران به پلکسی گلاس معروف اند و به دو دسته ایرانی وخارجی تقسیم می شوند.وقیمت آن گرانتر از شیشه است اما از شیشه ایمن تر می باشد.

از خرید ویترین و میز تلویزیون بلند که عمده وزن آن ها در قسمت بالایی است,خودداری کنید.مبلمان و وسایل بلند به خاطر لنگرشان در اثر ضربه و حرکت ساده می افتند و چه بسا جان فرد را به ویژه هنگام خواب تهدید می کنند.باید توجه داشت که اکثر زلزله ها در شب وهنگامی که شما خواب هستید رخ می دهد.به طور کلی یک مبلمان خوب باید خود ایستا باشد و توزیع وزن آن به طرف پایین باشد نه بالا.

مبلمان و دکورهای بلند با لبه تیز و برنده نخرید.مبلمان فلزی یا مبل فر فورژه لبه های تیزی دارند که بسیار خطرناک است.به مبل,تنها به عنوان یک وسیله زیبا و تجملی نگاه نکنید,در خرید مبل علاوه بر زیبایی وقیمت به ایمنی مبلمان در منزل توجه کنید.

از آنجایی که کشور ما از جمله سرزمین های زلزله خیز محسوب می شود,خرید مبلمان ایمن یکی از نکات ضروری است که در هنگام سوانح,خطرات را کاهش می دهد.

برگرفته از http://samexxonsofa.com/

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم